Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Montago
#218942
Jeg har lige et par forbedringsforslag til jeres forum.

1. Gravatar (eller alt.) billeder på alle brugere / kommentare.
Et bruger-billede på alle kommentarer gør det nemt og overskueligt at se hvem der skriver hvornår. Jeres visning af navnet er så anonymt at man ikke kan se hvem der skriver uden at kigge godt efter hver eneste gang. Ved at associere et billede på brugeren bliver det nemt.
Hos Gravatar kan i benytte forskellige temaer til default billede og ellers lade folk bruge deres eget.

2. Visning af flere indlæg pr side.
20 er lige i underkanten på desktop men fint på mobile - kunne i gøre det muligt at skifte imellem 20 eller flere ?

3. Svært at finde reviews
Jeg har ret svært ved at søge imellem jeres reviews på siden, At søge efter modelnumre er også ret tricky fordi hver producent har så mange og flere for hvert markede... ofte lykkedes det mig kun at finde jeres opskriv af hvad der kommer på markedet år 2015 fra producent XY
Kunne i ikke lave en oversigt baseret på Producent, Tommer, PanelType, Tunere, Operativsystem osv ? hvor man kan finde paneler som minder om hinanden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#218957
Tak for feedback.

Lige nu bruges "no image" som default avatar, men jeg kan godt lige kigge på at få noget mere interessant derop. Folk kan allerede ændre deres avatar efter behag :)

Mht. punkt 2 så er jeg ikke sikker på, at forummet kan gøre det. Det er lige nu en overordnet indstilling, som gælder for alle brugere. Jeg kan godt lige undersøge om der findes et mod til forummet, som kan gøre det.

Mht. punkt 3, så er jeg meget enig i, at producenternes modelnavne er forvirrende. Vi prøver at gøre dem så simple som muligt, når vi publicerer anmeldelser, men desværre har de jo ofte varianter af samme skærm og som du siger varierer modelnavnene ofte på tværs af lande. Men den oversigt du efterspørger er på vej :) Jeg kan bare ikke lige give nogen tidsramme for, hvornår den er klar.
Brugeravatar
Af Montago
#218958
Kan se nu hvorfor folk ikke har en avatar...

80x80 under 7.95 KB.... helt horribelt at skulle fedte med at lave en avatar og skrumpe den manuelt..

Jeg fik endda en fejl da jeg uploadede en 80x80 på 3KB !!

med Gravatar skal jeres site ikke engang hoste billederne selv

og dernæst så forstår jeg ikke begrænsningen:
1. store billeder ser bedre ud på high DPI devices
2. jeres site hoster billeder som er en kilometer mange gange større !


ps. hvad betyder "Komplet skrivefelt" ???
Senest rettet af Montago 17. aug 2015, 13:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Montago
#218959
btw... nu jeg er igang med at komme med forslag :)

det er pænt irriterende at mange funktioner resultere i sideskift når et Ajax kald havde været nok !

- tilmelding af overvågning
- ændringer på profil
- ved submit af kommentar i forum
- osv...

mange steder kunne det være fedt hvis man bare fik en lille grøn besked :)
Brugeravatar
Af Montago
#218960
Søgefunktionen "Søg i dette emne..." har både udfyldt placeholder og value hvilket gør at man skal slette teksten inden man kan skrive ;)

fjern value indholdet så den virker 100% :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#218961
Montago skrev:80x80 under 7.95 KB.... helt horribelt at skulle fedte med at lave en avatar og skrumpe den manuelt..
Hmm, det er en fejl. Det er forummet's default åbenbart, som er blevet sat efter sidste opdatering. Jeg har ændret det nu til maks størrelse på 240x240 pixels. Forummet har desværre ikke en nedskaleringsfunktion, men 240x240 pixels fungerer op til 3x HiDPI-skærme.

Prøv gerne igen :)
Montago skrev:med Gravatar skal jeres site ikke engang hoste billederne selv
Der findes et mod til forummet, så jeg får lige kigget på det snarest.
Montago skrev:ps. hvad betyder "Komplet skrivefelt" ???
Det normale skrivefelt har ikke mulighed for at bruge fed, kursiv osv. (med mindre man kender koderne). Inde i det komplette skrivefelt har man en del muligheder, inkl. afstemninger mm.
Montago skrev:Søgefunktionen "Søg i dette emne..." har både udfyldt placeholder og value hvilket gør at man skal slette teksten inden man kan skrive ;)
Teksten kunne godt ligge som baggrund i stedet for aktiv-placeholder. Der skal dog være en eller anden beskrivende tekst deroppe. Ellers tror jeg folk vil opfatte det som en "generel søgning".
Montago skrev:btw... nu jeg er igang med at komme med forslag :)

det er pænt irriterende at mange funktioner resultere i sideskift når et Ajax kald havde været nok !
Det er sådan forummet er opbygget. Det er phpbb3 open source projektet, så vores muligheder er desværre lidt begrænsede på den front med mindre vi vil tage fat længere nede i koden. Ulempen ved det er, at forummet ofte opdateres, så det bliver et ret stort manuelt arbejde løbende.
Brugeravatar
Af Montago
#218962
Teksten kunne godt ligge som baggrund i stedet for aktiv-placeholder. Der skal dog være en eller anden beskrivende tekst deroppe. Ellers tror jeg folk vil opfatte det som en "generel søgning".
Placeholder er HTML5, som sørger for at vise teksten - man KAN argumentere for at droppe support for IE8-9 da de fleste ER rykket videre til moderne browsers.
Det er sådan forummet er opbygget. Det er phpbb3 open source projektet, så vores muligheder er desværre lidt begrænsede på den front med mindre vi vil tage fat længere nede i koden. Ulempen ved det er, at forummet ofte opdateres, så det bliver et ret stort manuelt arbejde løbende.
Ja okay det bliver lidt et helvede... var også bare et forslag :)
Brugeravatar
Af Montago
#219201
har lige oplevet et problem med smileys..

teksten: ( BlueRay )

hvis mellemrum mangler, så bliver 'parantes B' spist.. hvilket tyder på en dårlig Regex/Replace

optimalt skal der være non-caracters på hver side:
Kode: Vælg alt
 /\b\(B\b/ 
eller whitespace:
Kode: Vælg alt
 /\S\(B\S/ 
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#219207
Montago skrev:har lige oplevet et problem med smileys..

teksten: ( BlueRay )

hvis mellemrum mangler, så bliver 'parantes B' spist.. hvilket tyder på en dårlig Regex/Replace

optimalt skal der være non-caracters på hver side:
Kode: Vælg alt
 /\b\(B\b/ 
eller whitespace:
Kode: Vælg alt
 /\S\(B\S/ 
Der skal vi nok udskifte smiley-pack til noget der har en anden kode - eks. noget med :smiley: i stedet. Jeg ved ikke lige hvor nemt det er, men det kan undersøges. Igen så skal det være noget der kan tilføjes via add-ons og ikke noget vi skal rode med koden for at fikse.

edit: Jeg kan se, at man godt kan ændre koden, men så vil alle ældre referencer til smileys dø. Så vi kan enten skifte syntaxen for smileys, så de skal have noget kode foran og bagved, og så leve med, at alle historiske smileys forsvinder, eller også må vi leve med at parseren til oversætte smileys laver fejl i visse situationer.
Brugeravatar
Af Montago
#219218
Torben Rasmussen skrev: Der skal vi nok udskifte smiley-pack til noget der har en anden kode - eks. noget med :smiley: i stedet. Jeg ved ikke lige hvor nemt det er, men det kan undersøges. Igen så skal det være noget der kan tilføjes via add-ons og ikke noget vi skal rode med koden for at fikse.

edit: Jeg kan se, at man godt kan ændre koden, men så vil alle ældre referencer til smileys dø. Så vi kan enten skifte syntaxen for smileys, så de skal have noget kode foran og bagved, og så leve med, at alle historiske smileys forsvinder, eller også må vi leve med at parseren til oversætte smileys laver fejl i visse situationer.
Jeg går ud fra at nuværende replacer bare er en 'dum' replacer..

som sagt ville problemet blive løst (inkl alle de gamle) hvis man lige laver et tjek på hvad der står før og efter.

så de gamle smileys ville overleve denne opgradering !
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#219219
Ja, men det vil kræve at vi ændrer i koden. Som Rasmus skriver, så er kodeændringer ikke så smart, idet de vil skulle genindføres når vi opdaterer til næste revision af forum. Det er ikke en holdbar løsning. Det er ikke helt intuitivt at rette i koden bag forum, da der er ret mange scripts der bruges og hverken Rasmus eller jeg er helt stive i at kode det uden at smadre forum totalt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#219221
JJeg tjekkede lige i systemet. Det er fordi den ikke kigger på kontekst lige nu. ':' + ')' bliver bare til :) automatisk.

Lige nu er "love" smiley'en sat til '(' + 'B' men det kan faktisk godt ændres i indstillingerne for forummet, kan jeg se.

Så vidt jeg kan se, kan vi ikke ændre til non-characters. Vi kan dog ændre kombinationerne, der udløser smiley. F.eks. dem der bruger ')' sammen med et bogstav.