Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#269521
Hej,

Efter hvad jeg har forstået, får Danmark F1 TV pro først i 2019 pga. TV3 og deres rettigheder til og med 2018 sæsonen.

Efter hvad jeg har forstået, kan man ikke købe F1 TV pro via VPN da de vil block alle VPN forbindelser.

Jeg vil ikke købe et Viaplay Sport abonnement til 289,- kr. pr. md. da jeg kun er interesseret i Formel 1 af det de har. (viaplay virker heller ikke med Win7 og IE11).

RTL og deres "boxenstopp" (pit stop) har jeg lidt svært ved at tage seriøst. De taler også ind over radioen til pit når den er der så man ikke kan høre det, irriterende Tyske speaker.

Hvor kan man stream F1 live?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#269524
Jeg mistænker, at udmeldingen om VPN er et røgslør. Ud over Netflix, så er jeg endnu ikke stødt på en tjeneste, som effektivt har blokeret VPN.

Man skal naturligvis aldrig sige aldrig, men det kunne være interessant om vi kunne dele erfaringer, når F1 TV Pro er klar.
Af PeterD
#269526
Sky Sport har Formel 1 dækning på deres Sky Sports F1 kanal.

Der vises Free Practice, Kvalifikation og Løbet.

Kanalen kan ses og streames til TV via Chromecast hvis du henter apps'ne til Tablet.

UKTvNow
Version 8.16.

Mobdro
Version 2.0.66 Freemium

Begge disse versioner virker hos mig.

Ifølge nettet viser canadiske TSN3, Tyske Sky Sport og Amerikanske NBC Sports også løbene.
Af Turbo
#269554
@Rasmus: Det var noget jeg læste på RaceFans ang. VPN.
https://www.racefans.net/2018/02/28/f1- ... ess-f1-tv/

@Peter: Tak for svaret.
UKTvNow streames direkte til mit TV fra min tablet - det står og køre lige nu (P1 genudsendelse).

Mobdro, den vil jeg ikke installer - den skriver bl.a. "finde konti på enheden" og "læse indholdet af dit SD-kort, ændre eller slette indholdet på dit SD-kort"

Ingen af dem var til at finde i Googles Play Butik - de skulle begge hentes via Browseren. Man skulle tillade installation af apps fra ukendte kilder, men det ved du vel.
Af PeterD
#269592
Ja, det er rigtigt.

Nogle apps er ikke godkendt af Google Play Butik. Jeg har dog ikke haft gener/problemet ved Mobdro, men det kører ofte heller ikke ligeså godt som UKTvNow.

Nu må vi se om det er ligeså godt som på tv når løbet køres på søndag.

Folk er velkomne til at skrive om de er tilfredse med at stream F1 live fra nettet eller om der er problemer med det, når løbet er kørt fra Australien.

Med andre ord. Kan streaming nu let afløse tvkanalerne når det gælder Motorsportens Kongeklasse?
Af Turbo
#269639
UKTvNow understøtter Go player og MX player (Go player er default player) - man kan også bruge andre player men det virker ikke så godt. F.eks. ved brug af VLC, stopper afspilningen ind i mellem og man skal starte Sky Sports F1 op igen for at det køre videre, det er ikke så heldigt synes jeg.

Go player virker men iconerne oppe for oven (batteri, wifi osv.) samt Android knapperne (trekant, cirkel og firkant) er fremme hele tiden hvilket jeg synes er uheldigt.

Ved brug af MX player efter den er sat op i settings i UKTvNow, virker det perfekt.

Det gode ved Sky Sports F1 er at de genudsender det sidste til næste Live sending - F.eks. i dag er der kørt P3 og Qualify, det genudsender de indtil de starter Live sending for løbet i morgen. Så man er ikke pisket til at stå op kl. lort om morgen for at se F1.

Slap af et crash Bottas lavede i Q3 - godt det kun gik ud over bilen og han ikke kom til skade.
Af Turbo
#269667
Der er pres på Sky Sporte F1 når løbet køres, måske er det på UKTvNow.
På omgang 4 faldt forbindelsen af her, men det var bare at trykke på Sky Sports F1 igen. Jeg mistede 5-8 sek. af omgang 4.
Jeg havde load-cirklen et par sek. 2 gange under løbet.

Ingen reklamer under løbet, det er herligt.

Lidt vildt Haas ikke har bedre styr på deres hjulnøgler i venstre side - begge kører udgik jo pga. dette.
Af PhilipVesterdal
#269706
Når jeg nu kun har iOS devices i huset, hvordan får jeg så set F1 på mit TV med tilsluttet AppleTV?

Jeg har Telia TV med RTL og ser det til nød der, men hold op det er belastende på Tysk.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#269721
Bruger IPTV på mit OLED B7 og noget forum-kreeret-streamlink pack,.
Hvor der ligger mellem 600 til 1400 forskellige streams, men samtlige af disse streams ligger frit tilgængeligt online for dem som gider bruge tid på at sidde og finde disse ts/mt2ts link.

Var trænningerne som var savnet herfra, da vi har tilkøbt Tv3+ for 600pr år' oven i vores tvangsløsning grundet sløjeløsning her i hustanden så selve løb og kval er muligt, men ønsker ikke at smide 600 yderligere alene for Tv3sports og trænningerne som Visat desværre ligger på en seperat kanal, men til trænningerne var det også Sky sports F1 HD stream som blev brugt via IPTV og man kan tydelig see hvordan streamet står og falder med tyngden for en dag som idag (mandag) hvor Sky sport f1 HD sender hele moletjavsen atter engang iform af p1 < p2 < p3 < kval < løb og her står det overraskende skarpt.

-men stort cadeau til Sky sports dækning generelt, de holder højt niveau.

-----------------------

-men ellers imponerende præstration af Kmag, efter at havde været bagefter i trænningerne kva defekter, gik han herefter ud og klaskede Grosjean i de 2 afgørende kval løb Q2 & Q3 med 0.150 og 0.2 sek. som jo er pæne marginer under samme matrielle-forhold.
Hvorefter han fra en 5 plads, laver løbets bedste ryk og tager Verstappen i sving1 og formår at holde et niveau som selv Verstappen ikke kan magte og fejler, og giver hermed GRO muligheden for at komme forbi.
og Kevin så i det hele taget ud til at være i overraskende god kontrol der på 4pladsen og kunne balancere dels dæk og tempo indtil nedturen ramte ved det famøse pitstop.

Kevin bliver også belønnet idag af de største F1 medier på kloden og Autosport giver et af deres meget få 10/10 til Kevin som den eneste, og samme billede ser man blandt de andre medier hvor Kevin også topper de uddelte karaktere.

Kom igen Kevin, og fedt at se Haas er konkurrencedygtig.. ;)
Günther Steiner er en herlig fætter..
Af Turbo
#269850
Jeg har købt en Chromecast ultra - vil man cast UKTvNow til Chromecast med iconet oppe i hjørnet af UKTvNow, dur det ikke at bruge MX player som player i UKTvNow. For at det virker skal man bruge GO player i UKTvNow.

Jeg købte Chromecast for at se om jeg kunne få et bedre billede, da jeg kunne se på min tablet at billedet er bedre der end det cast op på TV. Om jeg cast til Chromecast eller direkte til TV giver det samme billede.
Jeg havde håbet på at man kunne få Chromecast til at overtage streaming af UKTvNow og derved et bedre billede, men det kan jeg ikke desværre.
Hvis man på en eller anden måde kan få UKTvNow ind i Chromecast som en del af "dine tjenester" ligesom f.eks. DR TV appen ligger der, vil jeg meget gerne høre om det?
Af Turbo
#270266
Jeg kan stadig se at billedet på min tablet er en del bedre end det stream'et til TV'et.

Jeg har tænkt på en Android emulator til Windows (Win7) hvor jeg med et HDMI kabel fra en laptop til TV måske kunne få samme billede kvalitet som på min tablet.

Jeg har ikke leget med Android emulator før - hvilken er den bedste fri (gratis) Android emulator?

Jeg har kikket på nettet, BlueStacks 3 og Bliss siges at være gode, men som sagt jeg kender intet til det og vil gerne have nogle gode råd?
Brugeravatar
Af bbplayer
#270269
Prøv Bluestacks,
den har nativ CPU understøttelse og fin grafik support, det kan nok hjælpe ved video afspilning men jeg aner ikke om det virker, jeg har prøvet med youtube, og den gider ikke youtube videoer, måske bare en indstilling.
Af ZackGem
#270286
Prøvede for først gang Viaplays 4K/UHD liveudsendelse via chromecat.
Der slipper man for reklamerne!! Det var dælme den mest positive overraskelse jeg har fået fra den front længe.
Derudover var kvaliteten faktisk rigtig god.
Betydeligt bedre end live 1080i signal fra Stofa og Boxer som jeg begge har kørt med på skift.

Der var 2 udfald undervejs af ca. hver 5 sekunders varighed, hvor der lige skulle loades (sider eller på en 100Mbit forbindelse). Men slet ikke så slemt som 15 minutters reklamer :-)

Sjældent jeg har ret meget positivt at sige om viasat og viaplay - Men fair skal være fair. Deres live 4K/UHD F1 var sku en fornøjelse uden reklamer og i god kvalitet.