Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
#247024
Vi er 4 der deler en konto.
Ikke samme familie men 4 familier

Vi har en aftale om at vi kun åbner vores egen konto.

problemet er at når min søn åbner vores konto og ikke er i nærheden af os andre og vi så også åbner den, så bruger vi 2 forbindelser og har faktisk taget en af de andre familiers konti.

Kan man gøre sådan at en konto kun kan være i brug 1 gang?

Sikkert ikke...men man må jo hellere spørge i stedet for at gå ud fra det :-)
#247032
Netflix har allerede bekræftet at de ikke har noget imod deling. Jeg deler også et Premium med min bror.

Jeg tror ikke du kan begrænse, men er ideen med flydende licenser ikke at alle ikke bruger det samtidigt? Burde det ikke gå alligevel?
Af nesager
#247033
Torben Rasmussen skrev:Netflix har allerede bekræftet at de ikke har noget imod deling. Jeg deler også et Premium med min bror.

Jeg tror ikke du kan begrænse, men er ideen med flydende licenser ikke at alle ikke bruger det samtidigt? Burde det ikke gå alligevel?
Hej Torben
Det var jeg ikke klar over.
Så det Netflix skriver skal man ikke tage så højtidelig.
Citat Adgangskoder og kontoadgang. Det medlem, der oprettede Netflix-kontoen, og hvis betalingsmåde bliver debiteret ("kontoejer"), har adgang til og kontrol over Netflix-kontoen og de Netflix-kompatible enheder, der bruges til at tilgå vores tjeneste. For at bevare kontrollen med kontoen og undgå, at andre opnår adgang til den (hvilket kan omfatte oplysninger om afspilningshistorik på kontoen), bør kontoejeren bevare kontrollen med de Netflix-kompatible enheder, der bruges til at tilgå tjenesten og ikke afsløre adgangskoden eller detaljer om betalingsmåden, som er tilknyttet kontoen, over for andre. Du er ansvarlig for at opdatere og sørge for nøjagtigheden af de oplysninger, du giver til os om din konto. Vi kan opsige din konto eller sætte din konto i bero for at beskytte dig, Netflix eller vores partnere mod identitetstyveri eller anden svigagtig aktivitet. Citat slut
Mvh
Af koden
#247034
nesager skrev:Hej.
Det mest rigtige er vel at man har et konto pr. familie.
Mvh.
Jo... men som Torben skriver så er det fuldt ud accepteret af netflix.
Af nesager
#247035
Torben Rasmussen skrev:Netflix har allerede bekræftet at de ikke har noget imod deling. Jeg deler også et Premium med min bror.

Jeg tror ikke du kan begrænse, men er ideen med flydende licenser ikke at alle ikke bruger det samtidigt? Burde det ikke gå alligevel?


Hej Torben.
Det lyder godt.
Så det Net flix skriver skal man ikke tage så højtidelig
Citat. Adgangskoder og kontoadgang. Det medlem, der oprettede Netflix-kontoen, og hvis betalingsmåde bliver debiteret ("kontoejer"), har adgang til og kontrol over Netflix-kontoen og de Netflix-kompatible enheder, der bruges til at tilgå vores tjeneste. For at bevare kontrollen med kontoen og undgå, at andre opnår adgang til den (hvilket kan omfatte oplysninger om afspilningshistorik på kontoen), bør kontoejeren bevare kontrollen med de Netflix-kompatible enheder, der bruges til at tilgå tjenesten og ikke afsløre adgangskoden eller detaljer om betalingsmåden, som er tilknyttet kontoen, over for andre. Du er ansvarlig for at opdatere og sørge for nøjagtigheden af de oplysninger, du giver til os om din konto. Vi kan opsige din konto eller sætte din konto i bero for at beskytte dig, Netflix eller vores partnere mod identitetstyveri eller anden svigagtig aktivitet. Citat slut.

Mvh
Af koden
#247036
Torben Rasmussen skrev:Netflix har allerede bekræftet at de ikke har noget imod deling. Jeg deler også et Premium med min bror.

Jeg tror ikke du kan begrænse, men er ideen med flydende licenser ikke at alle ikke bruger det samtidigt? Burde det ikke gå alligevel?
Jo det er sådan set meningen og jeg og min bror har også delt.

Men nu er det 4 familier i omgangskredsen og da vil der være lidt mere run på :-)
Så vi synes det mest rigtige er at vi holder os til vores egen.
problem er så bare at vi ikke ved om flere i familien bruger den uden at man går i indstillinger og tjekker ip adr.
Lidt bøvlet.

Men går nok hvis man overlapper...vi kender jo alle hinanden :-)
Men havde været smart hvis man kunne se nemt hvem der var på og evt. ved at begrænse adgang pr. konto.
#247044
Der var en artikel på et tidspunkt hvor spørgsmålet om deling kom op og der var meldingen at deling var accepteret. Det var kun geoblocking de ville kæmpe for.

Jeg har ikke noget at bruge 4 brugere til, og jeg vil ha 4K, så jeg har bestemt ikke tænkt mig at stoppe med at dele. Vi er dog kun to så det er nemt at gætte hvem der bruger licenserne...