Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#230077
Torben Rasmussen skrev:
Rasmus Larsen skrev:Mad Mad: Fury Road er jo en af de første film i 4K/HDR på Blu-ray. Jeg er spændt på at se om den også kommer i HDR på Netflix, når de starter på HDR her indenfor de næste par måneder.
Vil den være i 4K på Netflix? Jeg har f... lige købt den på BluRay!!! :(
De har ikke sagt noget om 4K faktisk. Tjekker du ikke lige i morgen? 8-)
#230274
Dengang Netflix kom til Danmark, kan jeg huske, at der i diverse artikler blev lagt vægt på, at alle afsnit af en sæson blev lagt ud på en gang, så man slap for det pjat fra tv, hvor man skulle vente en uge på hvert afsnit. Virkelig ærgeligt at det koncept nu bliver brugt mere og mere på deres egne serier.

Jeg har lidt svært ved at se, hvad der opnås med denne strategi, udover at gøre kunder som mig utilfreds.
#230275
Nu har jeg set lidt af det 4K materiale der er på Netflix..
Synes der er meget langt mellem noget bedre kvalitet end standard HD.
Eks. set lige lidt af Cooked... rigitig flot udgivelse, men ellers er det tyndt synes jeg.
#230276
Ja, det svinger meget. Jeg tror også det kommer an på kamera og workflowet. Det er desværre ikke anderledes i filmverdenen. Mange film, der udgives i 4K er, er reelt ikke optaget i 4K fra start til slut. Næsten alle special effects laves stadig i HD-opløsning. Og så bør Netflix bare helt generelt hæve deres bitrate på 4K-materialet.

Der findes i øvrigt også denne liste over kommende tv-serier og film fra Netflix's eget studie. Her kan man også se, hvilke der kommer i 4K: https://media.netflix.com/en/only-on-ne ... new?page=1

Listen kan også sorteres så man kan få overblik over hvad der findes i 4K netop nu.
#230280
Integra skrev:Jeg har lidt svært ved at se, hvad der opnås med denne strategi, udover at gøre kunder som mig utilfreds.
Syntes da det er ret klart at grunden er at holde på kunderne længere end en måned af gangen.

Er der nogen der har haft fremskridt med at bryde geo-blocking situationen? Vil gerne have adgang til den danske version af Netflix.
#230281
Rasmus Larsen skrev:Ja, det svinger meget. Jeg tror også det kommer an på kamera og workflowet. Det er desværre ikke anderledes i filmverdenen. Mange film, der udgives i 4K er, er reelt ikke optaget i 4K fra start til slut. Næsten alle special effects laves stadig i HD-opløsning. Og så bør Netflix bare helt generelt hæve deres bitrate på 4K-materialet.

Der findes i øvrigt også denne liste over kommende tv-serier og film fra Netflix's eget studie. Her kan man også se, hvilke der kommer i 4K: https://media.netflix.com/en/only-on-ne ... new?page=1

Listen kan også sorteres så man kan få overblik over hvad der findes i 4K netop nu.
Nu er jeg ny i "4K miljøet" men må sige jeg er lidt skuffet mht kvalitet og jeg kunne godt få på fornemmelsen at det har gjort LED panelerne ringere at man har satsen på 4K fremfor at holde sig til HD paneler og forbedret dem og måske holdt priserne meget længere nede.
#230291
esef skrev:
Integra skrev:Jeg har lidt svært ved at se, hvad der opnås med denne strategi, udover at gøre kunder som mig utilfreds.
Syntes da det er ret klart at grunden er at holde på kunderne længere end en måned af gangen.
Hvis folk spekulerer i dette, venter de så ikke bare med at tilmelde sig til hele serien er ude alligevel??
#230586
vidste ikke det kun var netflix egne produktioner der blev lagt ud i 4K :(
så er der nok ingen vej uden om en UHD BLU-ray afspiller..
Men ville bare gerne se nogle flere producenter komme på markedet med afspillere og nogle lavere priser.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 46