Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#249698
KimKaos skrev:Der er en masse serie som er blevet til "Netflix Original" uden de har haft del i produktionen i første omgang - f.eks. "The Expanse" som er en Sy-Fy serie.

Men da 1. sæson blev et hit - så smed de penge i de kommende sæsoner og fik ret til at vise sæson 1 og kalde serien for en "Netflix Original" selv om den oprindeligt ikke var.
Jeg tror det er sådan det hænger sammen. Det generer mig bare (omend totalt ligegyldigt) at man kalder det "original", når de oprindeligt ikke havde noget med det at gøre.

Uddrag fra Wiki:
"By July 2013, the series had yet to be green-lighted. Netflix was one of many interested distributors, but ultimately a deal was made between AMC and Breaking Bad production company Sony Pictures Television."
#249717
Nej Netflix Original, det tages slet ikke med i ens betragtninger af udvælgelse. Men der er virkelig mange af dem efterhånden, kan ikke se hvorfor det er vigtigt for dem, måske for at vise de er aktive på selvproduktioner.
#249740
Nej, jeg skal gerne indrømme jeg ikke tager Netflix's eget "Original"-tag seriøst, forstået på den måde at jeg ikke nødvendigvis tror dem over en dørtærskel, når de smider det på.
Indrømmet de har lavet nogle fede egenproduktioner, som f.eks. House of Cards, Stranger Things og andre.
Men jeg bruger dog helst sites som TVmaze eller lign. hvis jeg skal have et retvisende billede af hvor en serie kommer fra.
I øvrigt er jeg nok også lidt en snob, idet jeg helst ikke ser noget fra amerikanske broadcast networks (ABC, CBS, NBC, CW, Fox osv.). Ikke fordi de aldrig har lavet noget godt. Jeg kan bare ikke komme på et eneste eksempel lige nu :D
#249766
Torben Rasmussen skrev:Ofte går jeg faktisk lidt udenom "Netflix Original" fordi flere af dem har været ringe. Jeg ser det ikke som et kvalitetsstempel.
Iron Fist er ikke noget specielt, baseret på den smule jeg har set af den. Vil ikke sige jeg går udenom "Netflix Original", men jeg tillægger det heller ikke nogen værdi - det er ligegyldig info, hvorfor skulle det interessere mig hvem der har betalt for produktionen?

War Machine ser interessant ud.
#250669
Nyt på Netflix i maj 2017

Billede

Tv-serier:
- House of Cards, sæson 5 (Netflix original) - 30/5
- Master of None, sæson 2 (Netflix original) - 12/5
- Bloodline, sæson 3 (Netflix original) - 26/5
- Unbreakable Kimmy Schmidt, sæson 3 (Netflix original) - 19/5
- Anne with an E, sæson 1 (Netflix original) - 12/5
- Sense8, sæson 2 (Netflix original) - 5/5
- Mad Men, alle sæsoner - nu
- Penny Dreadful, sæson 3 - 2/5
- Outlander, sæson 2 - nu


Film:
- War Machine (Netflix original) - 26/5
- In the Shadow of Iris (Netflix original) - 1/5
- Handsome: A Netflix Mystery Movie (Netflix original) - 5/5
- Blame! (Netflix original)- 20/5
- Mindhorn (Netflix original) - 12/5
- Sahara (Netflix original) - 12/5
- Stomp the Yard - 3/5


Dokumentarer:
- The Keepers, sæson 1 (Netflix original) - 19/5
- The Mars Generation (Netflix original) - 5/5
- Get me Roger Stone (Netflix original) - 12/5
- Joshua: Teenager vs. Superpower (Netflix original) - 26/5
- Laerte-se (Netflix original) - 19/5
- Decanted - 1/5
- Losing Sight of Shore - 1/5
- Beauties of the Night - 1/5
- Richard Pryor: Icon - 1/5


Comedy:
- Sarah Silverman: A Speck of Dust (Netflix original) - 30/5
- Tracy Morgan: Staying Alive (Netflix original) - 16/5


Til børn:
- Kazoops!, sæson 3 (Netflix original) - 5/5
- Spirit: Riding Free, sæson 1 (Netflix original) - 5/5
- All Hail King Julien: Exiled, sæson 1 (Netflix original) - 12/5
#251193
Skippede lige min opsigelse en måned her:).
War machine, var jeg ikke klar over var en Netflix produktion.
Bloodline som er, var jeg ikke klar over kom i maj.
Iøvrigt et udemærket netflix produktion produkt imo.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 46