Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af monsterslam
#242659
Hej

Jeg er noget i tvivl om hvordan tv'et skal indstilles og hvordan man kan se om billedet er i 4k eller full hd. Jeg har netflix med 4k, men jeg synes ikke jeg kan se forskel på en full hd og 4k film eller serie. I går fandt jeg HDR+ funktionen og slog den til og kan se at billedeprofilen som normalt er film sat til cirka samme indstillinger som på flatpanels test af KS8005, skifter til HDR når jeg streamer fra netflix. Jeg synes dog at billedet ser noget kunstigt ud med HDR+ slået til.

Men hvordan kan man se om man ser 4k eller 4k med hdr til? Og kan man ikke se 4k uden at slå hdr+ funktionen til? Jeg mangler lidt en info knap på fjernbetjeningen.
Af Pedersen.86
#242660
Du må for alt i verden ikke aktivere HDR+!!! Det har ikke noget med HDR at gøre, men er en kunstig funktion som prøver at få billedet til at ligne noget der minder om HDR, men som selv oplever er det meget kunstigt.

Du skal trykke på "123" tasten på din fjernbetjenning og så gå over på det lille info logo, der får du information omkring hvilken opløsning og om HDR er aktiveret.
Af monsterslam
#242661
Jeg tænkte det nok, men skulle lige være sikker.

Mht info, så sker der ingenting. Kun på direkte TV kommer der en bjælke op. I netflix eller hvis jeg ser en film over min shield kommer der noget op. Er det noget andre har problemer med? Jeg kører med version 1154.
Af Cub
#242686
Pedersen.86 skrev:Du må for alt i verden ikke aktivere HDR+!!! Det har ikke noget med HDR at gøre, men er en kunstig funktion som prøver at få billedet til at ligne noget der minder om HDR, men som selv oplever er det meget kunstigt.

Du skal trykke på "123" tasten på din fjernbetjenning og så gå over på det lille info logo, der får du information omkring hvilken opløsning og om HDR er aktiveret.
Gælder det for det samme med ks8005 at HDR ikke er ægte?
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#242687
HDR på KS8005 er skam ægte HDR, men funktionen der ligger under speciel visningstilstand som hedder HDR+, den bør du ikke aktivere.

Når skærmen får et HDR signal, bliver det registreret automatisk og baggrundsbelysning samt kontrast vil stå på max, den ville jeg så skrue ned til 90, står den på 100 vil den klippe detaljer væk i helt lyse områder.
Af kdybdahl
#244395
Nu hijacker jeg lige tråden lidt, for mit spørgsmål er lidt i samme boldgade.

Når jeg ser indhold fra Netflix i 4k + hdr bliver billedet synligt mat og farveløst.
Det er som om at de indstillinger der er lavet (indstillet efter anvisningerne i flatpanels test af KS 8005), ikke længere bliver brugt.

Er det bare sådan hdr opleves ifht. andet billedmateriale?

Ps. jeg har selv et ks7005