Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#227613
Jeg har et 1 år gammel Samsung UE48HU7505, hvor på vi bruger DR TV hbbTV app'en meget.

Den røde prik kommer som regel (90% af gangene) frem, når jeg er på en DR kanal. Hvis ikke, skal jeg lige slukke og tænde det, og så kommer prikken frem.

Men problemet er, at hver gang TV'et har været slukket, så "fryser" DR TV app'en på "Henter indhold" skærmen/spinneren. Dér bliver den hvadenten man trykker på rød prik igen eller skifter over på en "ikke-DR-kanal". Når man har skiftet kanal nogle gange og ventet lidt (det er forskelligt fra gang til gang, hvad der hjælper), kommer man endelig ud af app'en.

Når man så trykker på rød prik igen, virker app'en helt som den skal.

Når TV'et har været slukket, er det det samme igen: App'en fejler første gang og virker fint anden gang.

App'en har ikke gjort det hele tiden mens jeg har haft tv'et. Det har virket fint en overgang, men det har været sådan her i mange måneder nu.

Er der nogen, der har en ide til, hvad man kan gøre?

Software-version er 1060. Der er ikke nogen opdateringer, siger den.
#227614
Jeg har samme model og oplever det samme, den står der og kan ikke loade/hente indhold. Så venter jeg lidt og trykker på exit knappen så den kommer tilbage til kanalen. Herefter trykker jeg rød knap en gang til også kommer den. Det fungerer sådan hver gang, har ingen anelse om hvorfor, som du nævner er det noget der er tilkommet..

Jeg lever med det, ikke noget større problem, men har da også undret mig.
#227655
Hildesheim skrev:Jeg har et 1 år gammel Samsung UE48HU7505, hvor på vi bruger DR TV hbbTV app'en meget.

Den røde prik kommer som regel (90% af gangene) frem, når jeg er på en DR kanal. Hvis ikke, skal jeg lige slukke og tænde det, og så kommer prikken frem.

Men problemet er, at hver gang TV'et har været slukket, så "fryser" DR TV app'en på "Henter indhold" skærmen/spinneren. Dér bliver den hvadenten man trykker på rød prik igen eller skifter over på en "ikke-DR-kanal". Når man har skiftet kanal nogle gange og ventet lidt (det er forskelligt fra gang til gang, hvad der hjælper), kommer man endelig ud af app'en.

Når man så trykker på rød prik igen, virker app'en helt som den skal.

Når TV'et har været slukket, er det det samme igen: App'en fejler første gang og virker fint anden gang.

App'en har ikke gjort det hele tiden mens jeg har haft tv'et. Det har virket fint en overgang, men det har været sådan her i mange måneder nu.

Er der nogen, der har en ide til, hvad man kan gøre?

Software-version er 1060. Der er ikke nogen opdateringer, siger den.
Mit Samsung HU8505 gør det samme som dit :((
#228525
@Artisan: Det har mit også gjort en overgang. Men det løstes vist med en softwareopdatering -- enten på selve tv'et, eller fordi DR lavede noget om i deres player -- det tror jeg ikke, jeg ikke helt fandt ud af. Det virkede bare pludselig igen.

@PeterD: Ja, det er kun Samsung'en, der bøvler. Sony'en (der ellers er det "gamle" tv) virker fint.
#228544
Har været ude for det i en periode. Men hvorfor skal vi have DR.tv som HBBtv? Hvis man havde det som en app som vi har de andre streamingtjenester ville det være noget lettere at klippe båndene til tv udbyderne.
Skal indrømme når jeg skal se DRtv bruger jeg Mortens DR cast og søger på denne, da den ikke er nær så træg i det som DR's egen app og så streamer jeg ellers via chromecast. Tizen er godt men navigation via tablet og sende til chromecast er for mit vedkommende mange gange hurtigere. Indrømmet, jeg har en tablet der kun bliver brugt som " fjernbetjening"