Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#227258
Vi købte for små 2 uger siden nævnte model i Elgiganten på tilbud til 7.777 kr. Normaltpris vidst 9.999 kr. Fantastisk billede, alt var lækkert. Men når vi så fodbold lagde vi mærke til nogle streger eller skygger vertikalt hen over skærmen, når kameraet bevæger sig hen over banen. Jo hurtigere kameraet bevæger sig desto tydeligere er disse streger. Det er lidt som om man forestiller sig at der sidder nogle paneler bag skærmen som så træder frem på grøn farve, når billedet bevæger sig hurtigt.

Vi besluttede os så for at skifte tv'et til samme model i håb om at det var det gamle tv, det var galt med, men desværre. Samme problem er på den nye omend i mindre omfang.

Vi har talt med Samsung support som ikke umiddelbart kender til problemet, og som kun kunne anbefale at slå noget auto motion fra. Dette hjalp desværre ikke.

Andre der har oplevet lignende og har eventuelle løsningsforslag? Vi er ret glade for fjernsynet og vil om muligt gerne beholde det. Omvendt, når mindst 50% af al tid på tv'et går med fodbold, så er det ikke til at leve med i nuværende tilstand.
#227312
Nej, problemet er ikke løst og Samsung kan heller ikke løse det. Så jeg regner med at bytte til en Philips eller Sony i weekenden, hvis ikke nogen har kunne komme med et godt råd inden. Det behøver dog ikke nødvendigvis påvirke dit valg. Det kan jo bare være den model, som jeg har købt, som har skavanken.
#227316
Det kaldes banding, og er en kendt ulempe ved LCD TV. LCD paneler sorteres efter kvalitet, hvor grade A paneler er de bedste, nogle producenter bruger kun dem, men så er prisen også en hel anden.
Senest rettet af Waqas 4. feb 2016, 21:25, rettet i alt 1 gang.
#227327
Køb Sony eller Panasonic så bliver du mest tilfreds i længden.

(Forudsat selvfølgelig det er indstillet ordentligt og det fungerer uden problemer :D )


(Psst..Og sig det også til dine venner og kollegaer og siger det videre til deres venners venners venner og venner)
#227336
Altså ud fra den præmis kan jeg jo købe hvilket som helst TV ;)

Jeg går lidt og overvejer en Philips lige nu. Jeg har i forvejen et Sony, som jeg er træt af grundet et meget langsomt menusystem. Billedet er dog ok og uden banding, men TV'et er så også 5-6 år gammelt. Jeg synes også at mange klager over de nye Sony modeller og deres styresystem?
#227340
Philips har samme problemer som Sony bare i mere udpræget grad.
Du burde se om du ikke kan få fat i et Samsung JU7005 på et tilbud i den nærmeste fremtid. Alternativt Sony X85C, men der er som nævnt lidt brok over Softwaren. Alle modeller kan have det problem du nævner.
Og lyt ikke til PeterD. Han har en ubegrundet forkærlighed for Sony og Panasonic - og så bryder han sig generelt ikke om Samsung. Objektivitet bruger han ikke.
#227342
Tak for kreativt indspark :)

Skulle der være mindre problemer med banding på JU7005? Elgiganten har den nemlig til ok pris.

Det problem du nævner Philips har som Sony men i mere udpræget grad er det ift langsom menu?
#227349
Ifølge anmeldelsen af Philips 7600 herinde, så er der hakken i menuerne osv.. Du kan selv læse mere her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 3133&rss#2

Kan faktisk se, at Elgiganten har Panasonic CXC725 til 7999 kroner og dermed 1000 kroner billigere end JU7005. Så ville jeg faktisk overveje Panasonic-skærmen. Billedmæssigt ligger de to modeller meget op af hinanden, men Samsung har dog en bedre smart-platform. Hvis du ikke går så meget op i det det, ville jeg snuppe Panasonic-modellen.