Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#182949
En lille metode til at få Hbb-tv på et dansk Samsung Smart TV, som vi er blevet gjort opmærksomme på nu hvor Samsung ikke selv vil åbne det. Det er nemt og kræver ikke, at man går ind igennem servicemenuer eller noget.

Gør følgende:
1. Åbn Smart Hub og ændr land til Tjekkiet. Det gøres således: tryk følgende på fjernbetjeningen ”spol frem”, 2, 8, 9, ”spol tilbage”. Nu kommer en liste over lande frem. Smart Hub resettes herefter.

2. Følg guiden her for at hente HbbTV-app’en: http://translate.google.com/translate?s ... 2Fhbbtv%2F

3. Nu kan du ændre landet tilbage til dansk i Smart Hub vha. metoden i punkt 1.

Hbb-tv virker nu på dit danske Smart TV. Kan du få det til at virke? Giv gerne en melding herunder.
#182958
Gør følgende:
1. Åbn Smart Hub og ændr land til Tjekkiet. Det gøres således: tryk følgende på fjernbetjeningen ”spol frem”, 2, 8, 9, ”spol tilbage”. Nu kommer en liste over lande frem. Smart Hub resettes herefter.
ØV ØV - der sker bare ingenting når jeg taster overnnævnte. Er der bare et eller andet jeg slet ikke kan forstå?
Jeg har også det meste af aftenen forsøgt den anden måde som er beskrevet andet steds - men også uden held. Jeg får beskeden at develop er oprettet, men jeg kan ingen steder finde at jeg kan vælge en bruger der hedder "develop".
Jeg har nyeste softwareversion og det er på 55ES8005
!:(
Af RuneAndersen99
#182960
Så vidt jeg lige kan se ud af linket, så er det kun 2012 modeller der er nævnt. Er der nogen der kan sige noget om 2011 modeller?
Af lgowner
#182961
RuneAndersen99 skrev:Så vidt jeg lige kan se ud af linket, så er det kun 2012 modeller der er nævnt. Er der nogen der kan sige noget om 2011 modeller?
godt initiativ, du ligger nok ind med svaret selv når du afprøver det du betvivler, og så gør du det endnu bedre, og leverer svaret her og bekræfter om det virker eller ej :)

sikke et godt spørgsmål og initiativ du tager der (B
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#182966
skand skrev:
Gør følgende:
1. Åbn Smart Hub og ændr land til Tjekkiet. Det gøres således: tryk følgende på fjernbetjeningen ”spol frem”, 2, 8, 9, ”spol tilbage”. Nu kommer en liste over lande frem. Smart Hub resettes herefter.
ØV ØV - der sker bare ingenting når jeg taster overnnævnte. Er der bare et eller andet jeg slet ikke kan forstå?
Jeg har også det meste af aftenen forsøgt den anden måde som er beskrevet andet steds - men også uden held. Jeg får beskeden at develop er oprettet, men jeg kan ingen steder finde at jeg kan vælge en bruger der hedder "develop".
Jeg har nyeste softwareversion og det er på 55ES8005
!:(
Er du inde på Smart Hub, når du taster dette? Spol frem og tilbage-knapperne er dem nede i bunden af fjernbetjeningen.

Kombinationen skal tastes lidt hurtigt.
Af RuneAndersen99
#182967
lgowner skrev:
RuneAndersen99 skrev:Så vidt jeg lige kan se ud af linket, så er det kun 2012 modeller der er nævnt. Er der nogen der kan sige noget om 2011 modeller?
godt initiativ, du ligger nok ind med svaret selv når du afprøver det du betvivler, og så gør du det endnu bedre, og leverer svaret her og bekræfter om det virker eller ej :)

sikke et godt spørgsmål og initiativ du tager der (B
He he :p tænkte blot om der allerede var nogen der havde afprøvet, men ja når jeg kommer hjem fra arbejde så skal der afprøves på stuealteret UE55D8005 og så skal jeg nok lige poste et resultat
Af RuneAndersen99
#182992
RuneAndersen99 skrev:
lgowner skrev:
RuneAndersen99 skrev:Så vidt jeg lige kan se ud af linket, så er det kun 2012 modeller der er nævnt. Er der nogen der kan sige noget om 2011 modeller?
godt initiativ, du ligger nok ind med svaret selv når du afprøver det du betvivler, og så gør du det endnu bedre, og leverer svaret her og bekræfter om det virker eller ej :)

sikke et godt spørgsmål og initiativ du tager der (B
He he :p tænkte blot om der allerede var nogen der havde afprøvet, men ja når jeg kommer hjem fra arbejde så skal der afprøves på stuealteret UE55D8005 og så skal jeg nok lige poste et resultat
Så er det testet og det virkede ikke :-(
App'en kunne ikke findes i den tjekkiske store, øv øv
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183020
RuneAndersen99 skrev: Så er det testet og det virkede ikke :-(
App'en kunne ikke findes i den tjekkiske store, øv øv
Det lader til, at det kun virker på 2012-modeller så. Det var da en skam :((
Af skand
#183072
Rasmus Larsen skrev:
skand skrev:
Gør følgende:
1. Åbn Smart Hub og ændr land til Tjekkiet. Det gøres således: tryk følgende på fjernbetjeningen ”spol frem”, 2, 8, 9, ”spol tilbage”. Nu kommer en liste over lande frem. Smart Hub resettes herefter.
ØV ØV - der sker bare ingenting når jeg taster overnnævnte. Er der bare et eller andet jeg slet ikke kan forstå?
Jeg har også det meste af aftenen forsøgt den anden måde som er beskrevet andet steds - men også uden held. Jeg får beskeden at develop er oprettet, men jeg kan ingen steder finde at jeg kan vælge en bruger der hedder "develop".
Jeg har nyeste softwareversion og det er på 55ES8005
!:(
Er du inde på Smart Hub, når du taster dette? Spol frem og tilbage-knapperne er dem nede i bunden af fjernbetjeningen.

Kombinationen skal tastes lidt hurtigt.
Jeg testede i aftes. Det lykkedes at få den skiftet til tjekkisk og jeg fik hentet den omtalte APP HBBTV. Uanset hvad jeg så gjorde om det var på tjekkisk eller på dansk, virkede det bare ikke. Intet skete uden et tjekkisk skærmbillede som sikkert fortalte noget om at dataforbindelsen skulle være aktiv - og det var den.
Skal man måske opgive?
#183110
Har ES8005 og bruger tv software 2006 fra 6. marts.

Efter skift til CZ og downloadet HBB TV app, slukket TV, kontrol at data tjeneste er aktiv.
Så langt ok, i App siger den at man sikkert skal kontroller at datatjeneste skal være aktiv.
Man kan kun vælge tilbage.

Skifter så til Dansk igen og smart hub vil opdateres, HBB TV app er derefter forsvundet.

Så virker ikke hos mig.

Rettelse, det virker fint, havde bare misforstået det. Rød tast så er der adgang. (B
Senest rettet af Shark 15. mar 2013, 20:53, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11