Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af splitbaske
#189792
Jeg mistænker, at det kan være, fordi Bonanza app'en installeres med DR app'en, og Bonanza app'en kræver af 'Develop' brugeren har et specifikt password.

Min Samsung Blu-ray afspiller er desværre så fiks, at jeg ikke kan nulstille brugeren eller passwordet, ej heller fuldkommen nulstille afspilleren, så jeg kan ikke tjekke, om min mistanke er korrekt.

Iflg. bernthertz's tidligere indlæg burde 'Develop' brugerens password være 'sso1029dev!'.

Hvis der er nogen, der kan/gider forsøge, må de gerne melde tilbage.
Af larscph
#189793
Jeg har installeret både DRNu og DR Bonanza på mit Smart-TV årgang 2013 hvor develop brugeren ikke har noget password.
Af barnarro
#189802
splitbaske skrev:Jeg mistænker, at det kan være, fordi Bonanza app'en installeres med DR app'en, og Bonanza app'en kræver af 'Develop' brugeren har et specifikt password.

Min Samsung Blu-ray afspiller er desværre så fiks, at jeg ikke kan nulstille brugeren eller passwordet, ej heller fuldkommen nulstille afspilleren, så jeg kan ikke tjekke, om min mistanke er korrekt.

Iflg. bernthertz's tidligere indlæg burde 'Develop' brugerens password være 'sso1029dev!'.

Hvis der er nogen, der kan/gider forsøge, må de gerne melde tilbage.

på UE40C6905VS fra 2010 kan password kun bestå af 4 cifre ?

har prøvet om jeg kunne ændre develop max 8 cifre var der plads til ?
Af martinkartoteket
#189825
Jeg fulgte RockMedØernes vejledning på mit F8005 og det virkede:

1. Åbn Menu på tv'et - gå ind under Smarte funktioner/Samsung-konto - tryk OK.
2. På Menu punktet Log på - tryk OK. (Nu åbnes login siden til Samsung login)
3. I E-mail feltet skrives - develop - Tryk OK på Log på knappen og der logges ind på develop kontoen. (Andre felter skal ikke udfyldes under login, heller ikke password feltet).
4. Tryk på SmartHub knappen og gå til Apps sektionen - i bunden af billedet kan man vælge at få vist Flere Apps - Tryk OK til det og endnu en App side dukker op.
5. I øverste højre hjørne kan man vælge Indstill. - Tryk OK til det og en "drop down" boks kommer til syne.
6. Vælg menupunktet IP-Setting - Tryk OK og indtast IP'en 95.166.251.114 - Tryk OK.
7. Vælg menupunktet Start App Sync - Tryk OK hvorefter SmartHubben skulle opdatere med DR NU app'en, samt DR Bonanza Player app'en og du kan starte med at bruge dem.
Af splitbaske
#189829
Den instruktion virker desværre bare ikke på alle Samsung enheder.

Min er en BD-ES6000E fra starten af 2012, og den stopper stadig halvvejs i installationen - når den er færdig med 1 af 2.

Den eneste måde jeg har kunne bruge DR app'en på, er ved at hente zip filen ned på et USB stik, stikke det i blu-ray afspilleren og køre app'en derigennem.

Det ville dog være rarere at kunne installere den ordentligt, men det fungerer bare ikke med den nuværende opsætning.

Hvis nogen har fået det til at fungere på blu-ray afspillere fra 2012, vil jeg meget gerne høre hvordan.
Af Refs
#189831
Umiddelbart en rigtig god App. Dog er mit problem at udsendelserne stopper efter ca. 10 minutters afspildning. Nogen der kan fortælle hvad det kan skyldes? Min netforbindelse burde ikke fejle noget, eftersom jeg sagtens kan afspille programmer fra bl.a. DR på Ipad og computer uden problemer.

/Søren
Af barnarro
#189835
splitbaske skrev:Den instruktion virker desværre bare ikke på alle Samsung enheder.

Min er en BD-ES6000E fra starten af 2012, og den stopper stadig halvvejs i installationen - når den er færdig med 1 af 2.

Den eneste måde jeg har kunne bruge DR app'en på, er ved at hente zip filen ned på et USB stik, stikke det i blu-ray afspilleren og køre app'en derigennem.

Det ville dog være rarere at kunne installere den ordentligt, men det fungerer bare ikke med den nuværende opsætning.

Hvis nogen har fået det til at fungere på blu-ray afspillere fra 2012, vil jeg meget gerne høre hvordan.
Firmware opdateret TV også på Blu-Ray afspiller, men hvor finder jeg lige ZIP-filen, når
jeg har linket, skal ZIP-filen udpakkes og lægges på USB-stik stikkes i foran Blu-Ray og
hvordan aktiveres at køre app'en derfra ?

På samme måde som Firmware-opdatering lidt kludret med at tænde og slukke, for fjernbetjening kan ikke bruges ?

Jeg fandt ZIP filen(erne)
og vil gemme som: http://192.168.15.90/Widget/drdknu_0.37 ... 130708.zip
det kunne jeg ikke ??
altså må de skulle udpakkes for at lægge på en USB-stik :-)

Jeg fandt ikke løsningen på hvordan Samsung kan køre *.XML filer ;-(

Jeg har lavet en lille video fra Samsung
http://www.youtube.com/watch?v=N1VT4Q2v ... e=youtu.be

Såfremt jeg skal bruge Blue-Ray afspilleren, må jeg flytte WiFi-stik og indlæse igen.
Senest rettet af barnarro 6. aug 2013, 12:21, rettet i alt 2 gange.
Af splitbaske
#189849
Jeg hentede DR app zip-filen til min computer og unzippede den til USB stikket. Da jeg så satte USB stikket i blu-ray afspilleren, var app'en i Smart Hub'en med de andre apps.
Af martinkartoteket
#189870
Jeg var lidt for hurtig tidligere. Det virker i måske et kvarter ... nogle gange længere og andre gange kortere tid. Streamingen stopper og jeg ryger tilbage i menuen. Øv øv.

Har læst alle indlæggene igennem, og synes ikke, at jeg kan se nogen løsning på dette problem. Det skal siges, at jeg kører med kablet forbindelse, og i øvrigt ikke har andre problemer med nettet.
Af barnarro
#189875
splitbaske skrev:Jeg hentede DR app zip-filen til min computer og unzippede den til USB stikket. Da jeg så satte USB stikket i blu-ray afspilleren, var app'en i Smart Hub'en med de andre apps.

I mange forum indlæg på nettet er der FAKE-vejledninger.

Jeg har tjekket og Samsung eller BluRay afspiller installerer ikke enhver fil-endelser og da slet ikke zip-xml-exe filer, derfor indtil andet er bevidst med en Video eller billeder, kan jeg
ikke forestille mig af skribenten taler sandt ?
Af imj
#189900
Filerne skal placeres i et subdir (ingen krav til navn).
USB skal var isat under opstart af enhed.
App ikonet vises ikke, kun navnet.
App'en installeres ikke, så USB stikket skal sidde i for at kunne se DR NU.

Nu kan jeg se DR NU igen via min BD-D8500N box :)

Mvh. Ivar
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 26