Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af skand
Jeg testede i aftes. Det lykkedes at få den skiftet til tjekkisk og jeg fik hentet den omtalte APP HBBTV. Uanset hvad jeg så gjorde om det var på tjekkisk eller på dansk, virkede det bare ikke. Intet skete uden et tjekkisk skærmbillede som sikkert fortalte noget om at dataforbindelsen skulle være aktiv - og det var den.
Skal man måske opgive?
Nu virker det bare .... - hvordan og hvorfor ved jeg ikke.
Jeg havde troet jeg skulle aktivere via en APP, men nej, hvis jeg kigger på alm. tv. på DR1 kommer der et smukt icon op nede i højre hjørne, hvor der står DR NU og så en rød prik. Iconet kommer til syne efter ca. 2 sekunder og er fremme i ca. 10 sek. For at aktivere skal der trykkes på den røde knap [A] på fjernebetjeningen (og det kan man gøre hele tiden uanset om icon'et er på skærmen).
Shark skrev:Man kan se hvad DR har sendt de sidste 3-5 dage og se det man gerne vil.

Eksemple, sidder mandag aften og tænker ups, den håndbold kamp fra igår søndag den vil jeg gerne se jamen så kan man det ved at følge guiden. Øverst i dette fora
Tak, så behøver jeg ikke spilde tid på det ;)
Jeg er kommet så langt at jeg får muligheden for at aktivere "Data tjeneste" i menuen på Samsung tv'et og jeg har også skiftet Smart HUB tilbage til dansk.

Men jeg har aldrig fået noget til at dukke op i form af DR's hbb-tv :-(

Desværre.

Mit tv er iøvrigt et 2012 model (UE55ES7005U)

Tager gerne mod gode råd.

Jeg bed mærke i at da jeg valgte "hbbtv" inde i Samsungs Apps der hed appen "Hbbtv for Czech" og ikke "for english".
Men ved ikke om det har noget at sige.
Af lunapark
Slet ingen som har et godt råd til hvordan jeg får det til at virke ?

Eller måske det kommer når jeg opgraderer mit 2012 model til 2013 ved hjælp af evoloution kit :-)
Jeg har nu også fundet ud af, hvordan man skifter land. Ved hjælp af guiden, der linkes til her: http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f= ... 2&start=10

App'en i den tjekkiske butik kan jeg godt finde. Den dukker op på første side under rubrikken "Informationn". Men jeg kan ikke få den til at virke. Jeg får en besked, som sikkert handler om aktivering af datatjenester, men det lader ikke til at kunne lade sig gøre på mit fjernsyn (F6475).

Manualen siger: "For at bruge HbbTV skal du gå til Skærmmenu > System > Datatjeneste og indstille den til Aktiver. (Afhængigt af landet)". There's something rotten in the state of [Samsung] Denmark ;)

/J
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Noget kunne tyde på, at der er lavet ændringer på 2013-modellerne. Jeg tror det er en god idé at vi prøve at samle lidt op på hvem der har fået det til at virke og hvilke tv-skærme fra Samsung de har. Det kan måske give en et bedre overblik.
Brugeravatar
Af DICKHILL
Jeg har et F8005 og det lykkedes mig umiddelbart ikke at finde det..
(Ville blot teste det for andre, da jeg ikke aner hvad HBB-TV er.. :P)

Men bare det at skifte sproget er et helved i sig selv.. Hehe..
For gik ind i System og Indstillinger, fik ændret det til noget jeg TROR var Tjekkisk (forstod ikke sproget og aner ikke hvad det hedder på deres eget sprog)..
Men da jeg så havde fået gået lidt videre, så var jeg sgu godt fanget og kunne dårligt ændre tilbage til Dansk igen..

Fik dog hurtigt åbnet 'Samsung Apps' men uden held med at finde noget med HBB efter at have søgt..
guffis skrev:Vil lige hør om der er nogen der har fået DR hbb-tv til at virke på et Samsung F8005
inden jeg går i gang med at prøve alt mulig elle vi bar må vente til Samsung tager sig sammen og kommer med en update hvor det virker

Brian
Jeg har ikke fået det til at virke på mit F7005. Når jeg kommer til det punkt i vejledningen hvor man skal aktivere datatjeneste kan dette ikke lade sig gøre da menuen ikke findes på tv'et.
Af -claus-
Det virker fint på ES6715. Men dr.nu appen er bedre.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11