19 mar 2013, 17:05
Jeg havde troet jeg skulle aktivere via en APP, men nej, hvis jeg kigger på alm. tv. på DR1 kommer der et smukt icon op nede i højre hjørne, hvor der står DR NU og så en rød prik. Iconet kommer til syne efter ca. 2 sekunder og er fremme i ca. 10 sek. For at aktivere skal der trykkes på den røde knap [A] på fjernebetjeningen (og det kan man gøre hele tiden uanset om icon'et er på skærmen).
Jeg testede i aftes. Det lykkedes at få den skiftet til tjekkisk og jeg fik hentet den omtalte APP HBBTV. Uanset hvad jeg så gjorde om det var på tjekkisk eller på dansk, virkede det bare ikke. Intet skete uden et tjekkisk skærmbillede som sikkert fortalte noget om at dataforbindelsen skulle være aktiv - og det var den.Nu virker det bare .... - hvordan og hvorfor ved jeg ikke.
Skal man måske opgive?
Jeg havde troet jeg skulle aktivere via en APP, men nej, hvis jeg kigger på alm. tv. på DR1 kommer der et smukt icon op nede i højre hjørne, hvor der står DR NU og så en rød prik. Iconet kommer til syne efter ca. 2 sekunder og er fremme i ca. 10 sek. For at aktivere skal der trykkes på den røde knap [A] på fjernebetjeningen (og det kan man gøre hele tiden uanset om icon'et er på skærmen).