Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#267589
I den sidste måneds tid har jeg haft problemer med at tilgå dr.dk via LG interne browser. Derfor kan jeg ikke streame dr direkte fra browseren.
Det har ellers siden købet af TV'et (2 år siden) fungeret upåklageligt.
Jeg har kunnet læse mig til, at det kan være pga. dr.dk's opdatering af siden (så der er hvis baggrund).
Jeg har nulstillet mit TV, men kan stadig ikke streame.

Nogle gode råd til at løse problemet?

/Anders
#267601
Browseren på smart-tv uanset om det er LG eller andre mærker, er ikke lavet til at skulle streame fra. Det skal man bruge apps eller HBBtv til i stedet for. Hvis det virker på fjernsynene alligevel via browseren, er det lidt et lotteri OM det virker og hvor længe at det virker. DR har lige lavet nogle ændringer på deres streamning på hjemmesiden, og det er dem som fjernsynet så ikke kan håndtere.

Så over på HBBtv og kør det derfra istedet
#267604
HrJensen1 skrev:Browseren på smart-tv uanset om det er LG eller andre mærker, er ikke lavet til at skulle streame fra. Det skal man bruge apps eller HBBtv til i stedet for. Hvis det virker på fjernsynene alligevel via browseren, er det lidt et lotteri OM det virker og hvor længe at det virker. DR har lige lavet nogle ændringer på deres streamning på hjemmesiden, og det er dem som fjernsynet så ikke kan håndtere.

Så over på HBBtv og kør det derfra istedet
I denne tid er HBBtv yt, flere bruger streamet tv kanaler, og de bruger eksterne bokse til at se tv, som fra stofa/waoo , så den knap går hen og bliver lidt overflødig, når det kun virker på tv, hvis boksen ikke har understøttelse for dette på egen remote og system. Med streaming er det jo helt udelukket, som trådstarter jo egentlig søger her.
#267638
bbplayer skrev:I denne tid er HBBtv yt, flere bruger streamet tv kanaler, og de bruger eksterne bokse til at se tv, som fra stofa/waoo , så den knap går hen og bliver lidt overflødig, når det kun virker på tv, hvis boksen ikke har understøttelse for dette på egen remote og system. Med streaming er det jo helt udelukket, som trådstarter jo egentlig søger her.
I din verden er HBBTV måske yt.

YS har over 1 mil husstande som kunder, de fleste via DVB-C. Boxer (DVB-T) har kunder, Stofa har også kunder via DVB-C. Det er ikke særligt svært at fører ant. kablet videre fra en evt. boks til TV'et. Det er faktisk forberedt til dette.
Har man et TV som understøtter HBBTV (2013 -->), så er det BARE at skifte til en af DR's kanaler på TV'et og trykke på den røde knap, det kan ikke være nemmere.
De fleste steder i landet kan man modtage DR's kanaler (DVB-T) via en stueant. med forstærker i.
#267639
Turbo skrev:
bbplayer skrev:I denne tid er HBBtv yt, flere bruger streamet tv kanaler, og de bruger eksterne bokse til at se tv, som fra stofa/waoo , så den knap går hen og bliver lidt overflødig, når det kun virker på tv, hvis boksen ikke har understøttelse for dette på egen remote og system. Med streaming er det jo helt udelukket, som trådstarter jo egentlig søger her.
I din verden er HBBTV måske yt.

YS har over 1 mil husstande som kunder, de fleste via DVB-C. Boxer (DVB-T) har kunder, Stofa har også kunder via DVB-C. Det er ikke særligt svært at fører ant. kablet videre fra en evt. boks til TV'et. Det er faktisk forberedt til dette.
Har man et TV som understøtter HBBTV (2013 -->), så er det BARE at skifte til en af DR's kanaler på TV'et og trykke på den røde knap, det kan ikke være nemmere.
De fleste steder i landet kan man modtage DR's kanaler (DVB-T) via en stueant. med forstærker i.
Så du vil have brugeren her skal sætte sit tv op på den interne tuner, hvis den ellers ikke bruges, slå over på DRx kanalerne og så se HBBtv? Det lyder besværligt hvis man ikke bruger det normalt. så må browser være den rigtige vej, og virker dr's hjemmeside ikke, så er der nok heller ingen chance for DR HBBtv virker.

Bare se linken her:
https://dr.hbb.fokuson.tv/client-portal/device/
#267642
Tak for jeres input. Vi kører ren stream, og har ikke kabel TV, bokse eller for den sags skyld stueantenne.
Vi har et Apple TV (3.gen), men der kan jeg desværre ikke køre DR.dk. Jeg ved, at jeg kan streame via ios enheder, men vil gerne gøre det mest mulig anvendeligt for vores børn.
Det kan være den bedste løsning pt. er Apple TV 4. gen, hvor jeg bare køre samtlige apps (DR, TV2 play og Netflix) fra.

/Anders
#267654
bbplayer skrev: Så du vil have brugeren her skal sætte sit tv op på den interne tuner, hvis den ellers ikke bruges, slå over på DRx kanalerne og så se HBBtv? Det lyder besværligt hvis man ikke bruger det normalt. så må browser være den rigtige vej, og virker dr's hjemmeside ikke, så er der nok heller ingen chance for DR HBBtv virker.

Bare se linken her:
https://dr.hbb.fokuson.tv/client-portal/device/
Hjemmeside streaming og HBBtv er to vidt forskellige ting. Og jo - hvis man vil streame DR på et tv, skal man som udgangspunkt have gang i HBBtv, med noget antennesignal tilsluttet, da det er det eneste som DR understøtter officielt
#267659
Anders_Aarhus skrev:Det kan være den bedste løsning pt. er Apple TV 4. gen, hvor jeg bare køre samtlige apps (DR, TV2 play og Netflix) fra.
Hvis I går med de overvejelser, så synes jeg bare, at I skal slå til - særligt når I er gået all-in på streaming.

Apples tv-platform giver adgang til næsten det hele og så kan I styre det med en og samme fjernbetjening, som også kan tænde/slukke og justere volumen på knappen. DR app'en hertil er god.
#267726
Tjek om det ikke virker igen!

DR lavede i starten af februar en opdatering af sitet for at gøre det mere mobilvenligt - en opdatering, som betød at deres egen app ikke længere virkede på Android og at flere Tv-browsere ikke længere kunne bruges (blandt andet den på mit Samsung KS7005).

I dag har DR tilsyneladende rettet fejlen, så man igen kan bruge app'en (dog forsat ikke på Android 4.4, som den eller skulle understøtte) - men min browser virker igen. Måske gør din også :-)