Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nexcin
#259288
Jeg står og overvejer et skifte til 4K TV (Panasonic EX700).

Men.. Jeg har lidt besvær med at få overblik over, hvilket og hvor meget 4K indhold der egentligt er tilstede anno 2017?

Jeg ser aldrig TV kanaler og har afmeldt disse for 3 år siden. Jeg har i dag en større samling Blu-Ray, ser Netflix, Viaplay, HBO Nordic, YouTube samt lejer film på iTunes via Apple TV3.

Jeg har fundet én liste over Netflix Ultra HD og er ikke just imponeret. Jeg kan se en større håndfuld 4K hos ITunes, men er hellere ikke just imponeret.. Så er der selvfølgeligt UHD Blu-Rays, men udvalget er endnu begrænset - og de er også dyre.

Hvor meget 4K vil jeg egentligt kunne se med et nyt TV ?

På forhånd tak!
#259292
Hvis man skeler til den amerikanske iTunes, så er der voldsomt mange flere film end i DK, så de må helt sikkert komme hertil også.

Men hvis du overvejer at skifte, så er der jo reelt ikke nogen vej udenom 4K, så hvorfor bekymre sig om manglende indhold? Eller er din primære grund til at skifte, at få 4K?
Brugeravatar
Af bbplayer
#259296
Nexcin skrev:HBO Nordic, har de slet ikke noget UHD indhold endnu?
Ud fra hvad folk synes om HBO uden UHD, så skal du måske først spørge om hvornår de forbredrer det som findes, før man ønsker at se nyt som også bliver ringe :) Men jo, UHD 4K kan måske løse noget men hvis HBO ikke gider streame i kvalitet, hvad kan man så forvente af UHD 4K fra dem, det lover vel ikke godt lige nu.
Af CSP
#259319
HBO Nordic's streaming kvalitet er en kæmpe joke! Simpelthen under al kritik anno 2017. Kunne være fedt hvis Flatpanels gik dem lidt på klingen i forhold til dette som i har gjort med andre distributører...
Af Grandahl
#259349
4k kan ses, du skal helst op i 65” for at få en mærkbar forskel.. Hvis jeg var dig ville jeg beholde dit udemærkede tv et par år mere, og derefter sigte mod HDR der har en større forskel i kvalitet..

Om et par år er HDR nok noget bedre integreret, både i tv og i udbudsmateriale. Det er måske også blevet billigere der..

Men som det ofte går, hvad mon der er det nye sort til den tid ?
Af Ludo
#259357
CSP skrev:HBO Nordic's streaming kvalitet er en kæmpe joke! Simpelthen under al kritik anno 2017. Kunne være fedt hvis Flatpanels gik dem lidt på klingen i forhold til dette som i har gjort med andre distributører...
Enig, hjælp os, Flatpanels.
Af Nexcin
#259365
Grandahl skrev:4k kan ses, du skal helst op i 65” for at få en mærkbar forskel.. Hvis jeg var dig ville jeg beholde dit udemærkede tv et par år mere, og derefter sigte mod HDR der har en større forskel i kvalitet..

Om et par år er HDR nok noget bedre integreret, både i tv og i udbudsmateriale. Det er måske også blevet billigere der..

Men som det ofte går, hvad mon der er det nye sort til den tid ?
Tak for svar, det er 65" jeg har kig på. Er dog i tvivl om det skal være Panasonic, OLED venter jeg med, synes ikke det er tiden endnu. :)