Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#115518
Hej,

Jeg har lige købt et Samsung UE40C6005RWXXE og jeg kan ikke finde nogle digitale kanaler, når jeg indtaster mit netværksnummer. Det der undrer mig mest er, at når jeg søger på default netværksID 999, finder den DR, DR2, TV2 og YouSees trailer kanal :o Jeg har den store pakke fra YouSee og har talt med deres support, de lovede at vende tilbage inden for fem hverdage. Meen man er jo lidt utålmodig og den analoge kvalitet er simpelthen for ringe, så hvis der skulle være nogle forslag til hvad det kan skyldes, vil jeg være meget taknemmelig.
Af BrianH
#115519
Jeg ved det ikke, men det kan ikke være tv'et, så et eller andet må du gøre galt...

Hvis vi starter fra bunden... Du søger vel på DVB-C?
Af Monty Python
#115521
Jaeh, det tror jeg da. Jeg bruger Plug and Play funktionen, hvor jeg indtaster land, netid nummer 701, beder den om at søge digitalt og egentlig ikke så meget mere. Jeg er ikke lige stødt ind i muligheden for at vælge DVB-C? De andre indstillingsmuligheder er som foreskrifterne på YouSees hjemmeside.
Af Monty Python
#115828
Har endelig fundet løsningen. Søgning på 442000 kHz og problemet er løst. 172 tv kanaler inkl. DR HD og 20 radio kanaler alle digitale. Pyha var lige ved at tro at jeg skulle returnere TV'et :) . Fatter så ikke hvorfor YouSee foreskriver 143000 kHz ;;)
Af pallenygaard
#122386
Tippet med at benytte 442000 KHz i stedet for 143000 KHz, hjalp også på mit Samsung TV. Der kommer absolut ingen digitale kanaler frem ved at benytte 143000 Khz, når der scannes.
Det er et Samsung LE40A676A1WXXE.

Det er forøvrigt utroligt hvor hurtigt vore tiders fjernsyn bliver forældede. Det er "kun" 2 år gammelt. Men man kan ikke i dag på Samsungs hjemmeside finde firmware-opgraderings-filer til netop dette fjernsyn. De nævner kun nyere Samsung TV, når man skal lede efter firmware-opgraderinger.
Nå, men det var et sidespring.

1. Jeg ville blot høre, om der er nogen, der kan forklare hvorfor det ved en scanning af digitale kanaler, hjælper at benytte 442000 KHz i stedet for de 143000 Khz, som der står alle steder at man skal benytte?
2. Og om det er et Samsung problem, eller det er et Yousee problem, eller et helt andet problem???
Af malke
#122407
Hvilket land har I valgt?

Jeg har samme problem med mit Samsung UE46C6005.

Okay, nu i skrivende stund har den fundet 184 digitale kanaler!

Jeg har yousee's fuldpakke, og har brugt følgende info:

Land: Danmark
Netværks ID: 151 (er fra KBH SV)
Frekvens: 442000 KHz
Symbolrate: 6875
Modulation: 64 QAM
Af pallenygaard
#122409
Jeg har valgt helt almindelig DANSK ud for LAND.
Så det var alene ændringen til 442000 KHz, som løste det for mig.

Så jeg har stadig de samme spørgsmål, som før:


1. Jeg ville blot høre, om der er nogen, der kan forklare hvorfor det ved en scanning af digitale kanaler, hjælper at benytte 442000 KHz i stedet for de 143000 Khz, som der står alle steder at man skal benytte?
2. Og om det er et Samsung problem, eller det er et Yousee problem, eller et helt andet problem???
Af jaq
#122516
hej,

jeg har samme problem med mit pana tx-p42x10y,
jeg kan ikke finde de digitale kanaler efter yousees nyelige omlægning, jeg bruger sverige som land, på netværks id står der så kun 0 så jeg kan slet ikke søge på de DVB-C og må gå tilbage til start og bruge dk som land og kan så kun se analoge kanaler, nogen der har løsningen?

jeg har fuldpakke og antennen kører igennem dvd optager
og det har virket hele tiden.
Af jaq
#122609
jeg fandt ud af det :)
Af komanton
#122708
Jaq, hvad var løsningen? - jeg har samme problem med mit p37x10y.
Af JohnH
#122825
komanton skrev:Jaq, hvad var løsningen? - jeg har samme problem med mit p37x10y.
Ja kunne også godt tænke mig at høre hvad du gjorde, har samme problem med svigerfars P42g10e....
Af komanton
#123000
Bingo! -så fandt jeg ud af det

Jeg har et p37x10y med yousee fuldpakke og bor i Kbh S.

Følgende fremgangsmåde gav bonus:
Land: Sverige.
Ved autosøg finder den kun analoge kanaler. Tryk 'input TV' og vælg DVB-C.
Vælg autosøg og istedet for at vælge standardnetværk, tryk 'menu'.
Så vælg indstilling - DVB-C indstillingsmenu - autosøg.
...og vupti, så er der mulighed for at indtaste de rigtige oplysninger, som hos mig er:
Net ID: 151
Frekvens: 143
Symbolrate: 6875
Modulation: 64

Håber ovenstående kan hjælpe andre

:)
Af Juve
#124007
Hejsa


Jeg har samme problem, og kan ikke løse det. Jeg købte nemlig et LG "47LE53N fjernsyn, men kan slet ikke de HD kanaler. Nogen der kan hjælpe. PLEASEE!!!