Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kewin
#257548
Kan der være nogen som helst idé og fornuft i, at jeg på én eller anden måde kan få udskiftet mit to uger gamle 55" B6V til en 55" B7V model??

Tænker efter al den ballade og virak, som jeg knap nok helt forstår, mht. Apple TV 4K og DV 60/50 Hz og 24 Hz.

Mit Apple TV 4 bliver udskiftet til et Apple TV 4K i næste uge ifølge Apple Store tidsplanen. Min PlayStation 4 bliver udskiftet til en PlayStation 4 Pro i slutningen af året. Der skal lige være råd efter TV købet! :D

B6V stod til 11.999 kr. om søndagen på Elgigantens hjemmeside hvor 11 varehuse havde det på lager. Dagen efter havde kun 6 varehuse det på lager, og prisen var steget til 12.999 kr.

Jeg turde ikke vente længere, da TV'et var på vej ud, så fik det reserveret og afhentet det dagen efter. Sælger kunne desværre ikke sætte det 1.000 kr. ned, selvom jeg pointerede det kun drejede sig om én dag, da de nemt ville kunne få det solgt ellers.

B7V stod til 16.999 kr. og var alt for dyrt.

Nu kan man øjensynligt få et B7V til kun 14.999 kr. Budgettet er allerede sprunget, men hvis man for kun et par tusinde kr. mere er endnu mere fremtidssikret mht. Apple TV 4K og DV var det måske værd at overveje.

Eller hvad siger de kloge hoveder??

Ved godt det er et first world problem, og skammer mig sku også lidt over at tænke sådan. Er bare når mit B6V stadig er så nyt, og der så lige dukker noget bøvl op med det nye Apple TV 4K og DV. Samtidigt med, at B7V falder i pris.
Af Eigner
#257550
Hej Kewin,
Jeg havde afgjort byttet sidste års model, med de begrænsninger det har, til en 2017 model.
Lige nu er forskellen i pris ikke meget. Hvis du vælger at skifte tv'et ud om et par år kan der være en langt større forskel - netop pga ovennævnte begrænsninger.
Hvis du agter at få ps4 pro og apple tv4k, så bør du have et tv der understøtter det.
#257553
Til PS4 Pro vil 2016-modellen fungere fint. Der er ingen issues med at køre spil i HDR10 på dén årgang. Til ATV 4K er det dog en ærgerlig mangel, at den ikke kan køre DV i 60 Hz for ATV fungerer bedst i 60 Hz. Manglen er først blevet tydelig med indtoget af ATV 4K, da ingen havde DV i så høj frekvens, så jeg tror jeg ville tage 2017-serien dvs. B7 frem for B6.
Af Kewin
#257557
Svovl og bandeord! For pokker da også... Jeg er virkelig super glad for mit nye TV, så er ikke for at virke utilfreds eller snobbet, men alle disse issues ligger bare så tæt på hinanden.

Og det kan slet ikke være, at B6 godt kan klare 60 Hz DV, hvis man f.eks. bruger det nye Ultra High Speed HDMI kabel fra Belkin som Apple annoncerer med på deres hjemmeside? Det er nemlig også bestilt.

Har lige logget ind på min Elgiganten side og ser, at ordren er dateret den 11/9. Det var en reservering med Collect@Store i Hjørring butikken. Fik mine forældre til at køre mig derop og hente det dagen efter den 12/9, da de har plads i deres bil. Samt de lagde pengene ud for mig, som jeg lige skal have tilbagebetalt..

Jeg fik det først sat op i weekenden, da mit vægbeslag manglede nogle afstandsstykker. Vi kørte i Harald Nyborg i Aalborg, hentede et nyt vægbeslag og fik det sat op. Jeg har stadig den originale kasse til at stå i mit kælderrum med stort set alt intakt.

På Elgigantens hjemmeside står der, at der er fuld 14 dages returret *

Kan jeg på nogen måde vinkle det sådan, at jeg kan få det refunderet/ombyttet til en B7 model??

Betaler selvfølgelig differencen. Især hvis de kan komme med en lidt skarpere pris som andre har skrevet om. Det er ikke på lager online, men skulle vist være på lager i Aalborg afdelingen. Håber det måske kan afleveres der uden at skulle helt til Hjørring med det.

Skal jeg hive fat i Elgiganten og prøve at få det refunderet? Eller hive fat i LG og sige, at jeg vil have det retur, fordi det ikke kan klare DV 60 Hz som jeg vil bruge det til med mit snart nye Apple TV 4k?

Gode tips modtages med kyshånd! :)
Af Link
#257563
Burde ikke være et problem at returnere det så længe det er inden for de 14 dage, det gjorde jeg selv med et fjernsyn fra power sidste uge. Havde sat det op og brugt det i ca 3 dage.
Brugeravatar
Af bbplayer
#257564
Link skrev:Burde ikke være et problem at returnere det så længe det er inden for de 14 dage, det gjorde jeg selv med et fjernsyn fra power sidste uge. Havde sat det op og brugt det i ca 3 dage.
Er det ikke stadig et spørgsmål om "prøvet" og "brugt" det?

Så man skal ikke sige i forretningen man har brugt det i 14 dage? Man har prøvet det og så mener man nu det ikke er det rigtige?

Hvis altså sælgeren/modtager i butikken er meget firkantet som jeg her.
#257572
Jeg er ikke klog på Hifi, men jeg overvejer at købe denne her model. jeg kan se den har SPDIF indgang.
jeg har et sæt Beolab 5 højtalere. Vil disse kunne "virke" med den her model LG tv?

vil jeg miste muligheden for de forskellige dts,dolby formater osv?
jeg gætter på der er en surround processor i fjernsynet?
#257577
Mht. Dolby Vision i 50/60 Hz, som mangler på 2016 LG OLED, så vil det opleves som en mangel i situationer som disse:
- Tv-kanaler i Dolby Vision (når de engang kommer)
- Spil i Dolby Vision (når de engang kommer)
- Sport i Dolby Vision (når det engang kommer)
- Apple TV 4K i Dolby Vision (fordi den kører 50/60Hz som standard)
- Sikkert andre situationer, som jeg ikke lige kan overskue

Nu ejer jeg selv en LG E6, hvilket gør mig en smule følelsesmæssigt involveret i sagen, men det er altså en stor, ulækker, stinkende lort, LG har serveret til ejere af 2016 OLED. Det gør i praksis Dolby Vision-delen af tv'et meget begrænset. Det vilde er, at ingen - mig bekendt - opdagede det sidste år. Det skyldes, at Dolby Vision er et forholdsvis lukket system, så det er svært at lave egne test, og det testindhold, som var tilgængeligt, gik ikke op i 50/60Hz.

Nu har de fået det rettet på 2017 OLED, hvilket da er fint, men nogle gange bliver producenterne altså nødt til at give sig selv en lussing og et realitetscheck og spørge om teknologien er klar til forbrugermarkedet. Den her stigende tendens med at lancere noget halvbagt teknologi og kunne råbe "først!" er sku trættende.
Brugeravatar
Af bbplayer
#257579
Rasmus Larsen skrev:Det skyldes, at Dolby Vision er et forholdsvis lukket system, så det er svært at lave egne test, og det testindhold, som var tilgængeligt, gik ikke op i 50/60Hz.
Vil foto eller video ikke afsløre framerate, hvis man optager billedeskærmen? Spørger måske dumt men det er da noget nyere kamera kan ændre på, også mobiler mener jeg? Så kan man vel hurtigt teste netflix og framerate/hz den kører, for ellers er der jo intet på LG skærmen som viser dette udover opløsningen. og infobar er jo egentlig væk i netflix ;( Så heller ikke denne kan man bruge der.
Brugeravatar
Af Chilip
#257580
Torben Rasmussen skrev:Til PS4 Pro vil 2016-modellen fungere fint. Der er ingen issues med at køre spil i HDR10 på dén årgang. Til ATV 4K er det dog en ærgerlig mangel, at den ikke kan køre DV i 60 Hz for ATV fungerer bedst i 60 Hz. Manglen er først blevet tydelig med indtoget af ATV 4K, da ingen havde DV i så høj frekvens, så jeg tror jeg ville tage 2017-serien dvs. B7 frem for B6.
Er DV i 60 Hz så stort et problem hvis man ikke har planer om ATV 4K? Er der ikke andre kilder til at få Dolby Vision indhold, som så kan vises på 2016-modellerne. Er de andre HDR-formater ikke gode nok?
#257583
bbplayer skrev:
Rasmus Larsen skrev:Det skyldes, at Dolby Vision er et forholdsvis lukket system, så det er svært at lave egne test, og det testindhold, som var tilgængeligt, gik ikke op i 50/60Hz.
Vil foto eller video ikke afsløre framerate, hvis man optager billedeskærmen? Spørger måske dumt men det er da noget nyere kamera kan ændre på, også mobiler mener jeg? Så kan man vel hurtigt teste netflix og framerate/hz den kører, for ellers er der jo intet på LG skærmen som viser dette udover opløsningen. og infobar er jo egentlig væk i netflix ;( Så heller ikke denne kan man bruge der.
Skærmen vil typisk fordoble - eller mere - frame rate, når den får et signal ind i f.eks. 30, 25 eller 24 Hz. Så kameraet vil i givet fald fange skærmens opdateringsfrekvens, men ikke indholdets.

Problemet i Dolby Vision sagen er, at HDMI-portene / kredsløbet på 2016 LG OLED tilsyneladende ikke kan modtage Dolby Vision i 50 / 60Hz. 30Hz DV fordobles sikkert alligevel før billedoutput ved bare at vise hver frame to gange - jeg har ikke tjekket.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14