Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#257660
Rasmus Larsen skrev: ...
Skærmen vil typisk fordoble - eller mere - frame rate, når den får et signal ind i f.eks. 30, 25 eller 24 Hz. Så kameraet vil i givet fald fange skærmens opdateringsfrekvens, men ikke indholdets.

Problemet i Dolby Vision sagen er, at HDMI-portene / kredsløbet på 2016 LG OLED tilsyneladende ikke kan modtage Dolby Vision i 50 / 60Hz. 30Hz DV fordobles sikkert alligevel før billedoutput ved bare at vise hver frame to gange - jeg har ikke tjekket.
Men kan man ikke sætte Apple TV 4K til 24, 25 eller 30 Hz inden signalet fødes til 2016 modellerne? Så kan man da i det mindste se film i DV.
Af aalb1970
#257661
Jeg har netop investeret i en 55'' B7V, og har et måske lidt fjollet spørgsmål.

Jeg kommer fra et Samsung tv, hvor der på fjernbetjeningen var en "info" knap, så man kunne få information op omkring, hvilket signal, der blev vist. Jeg synes ikke, at jeg kan finde denne knap på LG fjernbetjeningen? Grunden til jeg spørger er, at jeg savner muligheden for i Netflix at se, hvilken oplysning og bitrate, der streames i.
#257663
aalb1970 skrev:Men kan man ikke sætte Apple TV 4K til 24, 25 eller 30 Hz inden signalet fødes til 2016 modellerne? Så kan man da i det mindste se film i DV.
Jo. Det er bare ulideligt at navigere på ATV i 24 Hz. Og det fikser jo kun ATV og ikke dimser, som kører 60 hz DV i fremtiden.
Brugeravatar
Af Ove R
#257669
Læste et eller andet sted at du ville sammenholde dit indtryk af LG B7 og Philips POS6002, idet du havde haft begge fjernsyn kørende samtidig under din test.
Du ville skrive om det i dag. Har jeg misforstået dette? :)
#257677
aalb1970 skrev:Jeg har netop investeret i en 55'' B7V, og har et måske lidt fjollet spørgsmål.

Jeg kommer fra et Samsung tv, hvor der på fjernbetjeningen var en "info" knap, så man kunne få information op omkring, hvilket signal, der blev vist. Jeg synes ikke, at jeg kan finde denne knap på LG fjernbetjeningen? Grunden til jeg spørger er, at jeg savner muligheden for i Netflix at se, hvilken oplysning og bitrate, der streames i.
På den betjening, som følger med B7 er der ikke info-knap.
Af Halvdum
#257696
Jeg har 55" B7 og efter at have læst jeres anmeldelse er jeg kommet i tvivl om følgende:

Er der kun HDR hvis man vælger HDR profilen eller hvad gør den? For så vidt jeg kan se kan man ikke vælge både HDR profil og game mode?
Af Kewin
#257704
I'm fighting an uphill battle...

Ringede til Elgigantens kundeservice, kom hurtigt igennem til en salgsmedarbejder, og blev stillet videre til en servicemedarbejder.

Begge to var utroligt overstående overfor mit dilemma om at få udskiftet mit nye B6V til en B7V model. De var flinke og hjælpsomme, og havde virkelig ja hatten på. De kunne selvfølgelig ikke love noget, men kunne ikke se det skulle være et problem.

Lige indtil jeg et par timer senere blev ringet op af Mikkel fra Hjørring afdelingen hvor den var købt.

Han kunne desværre ikke tage den retur, for så bliver det jo til en B-vare. Den bliver svær at sælge når den har været åben (original emballage haves), og når B7V kun koster 2.000 kr. mere, men jeg kunne måske prøve Aalborg afdelingen.

Jeg ringede igen til Elgigantens kundeservice, og fik snakket kort med to andre fra salg og service. De var også søde, og selvfølgelig kunne de ikke love noget, men jeg følte virkelig de alle prøvede at hjælpe mig :)

De ville få en fra Aalborg afdelingen til at ringe til mig lørdag formiddag, så vi kunne få snakket om tingene og måske finde ud af et bytte. De synes også min sag lød fornuftig :)

Det skal dog lige nævnes, at TV'et er hentet tirsdag den 12. september via collect@ store. Det blev dog først sat op fredag den 15. september, da jeg skulle have et nyt vægbeslag i Harald Nyborg.

Mikkel nævnte at hvis det var indenfor perioden på de 14 dage ville det ikke være noget problem, men fordi det lige var 3 dage udover, så kunne vi ikke snakke om tingene.

Jeg har ellers kvitteringen for vægbeslaget, og brugte det som argument for, at de 14 dages prøve først galt efter TV'et var kommet op og hænge, men det virkede ikke med ham.

Nu vil jeg sove, og håber på jeg vågner op til en god nyhed i morgen!
Brugeravatar
Af bbplayer
#257706
Kewin skrev:I'm fighting an uphill battle...
Tror desværre du måske har solgt den forkerte historie, når du også siger du hellere ville have et B7V?
Du har vel ikke ønsket penge refunderet, eller kunne ønske de 14 dages returret som de vist giver i butikken, når du kommer 3 dage senere.

Du kan nok ikke gøre meget, når du som det vigtigste har mistet din returret og så synes jeg ikke et salg har noget som helst med ophængning at gøre, så lige meget om det kun er prøvet eller stod uåbnet i kassen så må kvitteringen være bindende i forretningen.

Sælg det til nuværende B6V pris idag, og så må du jo leve med tabet, ellers er chancerne nok små for alt andet. Defekt er det jo ikke, hvis du altså nu bekymrer dig om 24hz vs 60hz DV :)
#257712
Kewin skrev:I'm fighting an uphill battle...

Ringede til Elgigantens kundeservice, kom hurtigt igennem til en salgsmedarbejder, og blev stillet videre til en servicemedarbejder.

Begge to var utroligt overstående overfor mit dilemma om at få udskiftet mit nye B6V til en B7V model. De var flinke og hjælpsomme, og havde virkelig ja hatten på. De kunne selvfølgelig ikke love noget, men kunne ikke se det skulle være et problem.

Lige indtil jeg et par timer senere blev ringet op af Mikkel fra Hjørring afdelingen hvor den var købt.

Han kunne desværre ikke tage den retur, for så bliver det jo til en B-vare. Den bliver svær at sælge når den har været åben (original emballage haves), og når B7V kun koster 2.000 kr. mere, men jeg kunne måske prøve Aalborg afdelingen.

Jeg ringede igen til Elgigantens kundeservice, og fik snakket kort med to andre fra salg og service. De var også søde, og selvfølgelig kunne de ikke love noget, men jeg følte virkelig de alle prøvede at hjælpe mig :)

De ville få en fra Aalborg afdelingen til at ringe til mig lørdag formiddag, så vi kunne få snakket om tingene og måske finde ud af et bytte. De synes også min sag lød fornuftig :)

Det skal dog lige nævnes, at TV'et er hentet tirsdag den 12. september via collect@ store. Det blev dog først sat op fredag den 15. september, da jeg skulle have et nyt vægbeslag i Harald Nyborg.

Mikkel nævnte at hvis det var indenfor perioden på de 14 dage ville det ikke være noget problem, men fordi det lige var 3 dage udover, så kunne vi ikke snakke om tingene.

Jeg har ellers kvitteringen for vægbeslaget, og brugte det som argument for, at de 14 dages prøve først galt efter TV'et var kommet op og hænge, men det virkede ikke med ham.

Nu vil jeg sove, og håber på jeg vågner op til en god nyhed i morgen!
Jeg synes ærligt talt, at det er lidt forkasteligt at skyde skylden på El-giganten eller få dem til at fremstå som en virksomhed med dårlig service i din konkrete sag.

Du har 14 dages fuld returret. Naturligvis gælder denne fra købsdato. Den er så i dit tilfælde overskredet med 3 dage - ja, så bortfalder den jo logisk nok. Du er heldig, at de overhovedet gider at indgå i en længere dialog med dig. Faktisk synes jeg, de gør et hæderligt arbejde for at prøve at finde en løsning, selvom de ingen forpligtelser har.

At du først har pakket fladskærmen ud eller ventet med at hænge det op 3 dage efter køb, er et lidt vagt argument IMO.

Måske hjælper de dig med at opgradere til en B7 - måske ikke. Uanset hvad, har du en fin skærm. Lev med den eller sælg den og accepter et tab.
Af Kewin
#257718
bbplayer skrev:
Kewin skrev:I'm fighting an uphill battle...
Tror desværre du måske har solgt den forkerte historie, når du også siger du hellere ville have et B7V?
Du har vel ikke ønsket penge refunderet, eller kunne ønske de 14 dages returret som de vist giver i butikken, når du kommer 3 dage senere.

Du kan nok ikke gøre meget, når du som det vigtigste har mistet din returret og så synes jeg ikke et salg har noget som helst med ophængning at gøre, så lige meget om det kun er prøvet eller stod uåbnet i kassen så må kvitteringen være bindende i forretningen.

Sælg det til nuværende B6V pris idag, og så må du jo leve med tabet, ellers er chancerne nok små for alt andet. Defekt er det jo ikke, hvis du altså nu bekymrer dig om 24hz vs 60hz DV :)
Ved ikke om jeg valgte at gå med den forkerte historie, men hvilken vinkel ville da have været bedre!?

Nej det har jeg ikke, for det burde være et selvmål når købet er 3 dage for gammelt.

Jeg sagde at jeg havde prøvet TV'et i 14 dage, og fundet en mangel i form af, at det ikke understøtter Dolby Vision i 60 Hz. Ved ikke om denne mangel kan bruges som en reklamation?

Tænkte det kunne være nemmere hvis man fik en dialog om de vil gå med til, at jeg fik opgraderet til en B7V model, der kan klare DV 60Hz. Mod selvfølgelig at betale differencen.

Jeg ved godt, at sort på hvidt så har købet af mit vægbeslag ikke noget at gøre med købet af mit TV, men følte det var min eneste/bedste chance. Ellers var det jo bare 3 dage for sent, så derfor jeg nævnte det.

Mener bare at hvis nogen kan tillade sig at prutte om prisen nede i butikken, så kan jeg vel også tillade mig at tage chancen når det "kun" drejer sig om 3 dage. Så må det være op til sælgeren, om han vil gå med til et afslag i prisen, og det må være op til sælgeren, om de vil tage imod min forklaring eller ej.
Af Kewin
#257719
Kaktus-burger skrev:Jeg synes ærligt talt, at det er lidt forkasteligt at skyde skylden på El-giganten eller få dem til at fremstå som en virksomhed med dårlig service i din konkrete sag.

Du har 14 dages fuld returret. Naturligvis gælder denne fra købsdato. Den er så i dit tilfælde overskredet med 3 dage - ja, så bortfalder den jo logisk nok. Du er heldig, at de overhovedet gider at indgå i en længere dialog med dig. Faktisk synes jeg, de gør et hæderligt arbejde for at prøve at finde en løsning, selvom de ingen forpligtelser har.

At du først har pakket fladskærmen ud eller ventet med at hænge det op 3 dage efter køb, er et lidt vagt argument IMO.

Måske hjælper de dig med at opgradere til en B7 - måske ikke. Uanset hvad, har du en fin skærm. Lev med den eller sælg den og accepter et tab.
Jeg skyder ikke skylden på Elgiganten! Ved ikke lige hvor du får det fra, eller om jeg havde formuleret mig uheldigt? Ved godt det sort på hvidt er min egen fejl, men jeg prøver såmænd bare at tage en chance, når det i mine øjne "kun" drejer sig om 3 dage.

Det synes jeg alt andet lige de også gør. Især efter jeg fik snakket med de to første var jeg lidt oppe og køre over det, og tænkte det nok skulle gå. Så kommer jeg til at snakke med en fra butikken i en bestemt, men høflig tone, og så daler min entusiasme en smule når bedste hjælp må være Aalborg afdelingen, og det beror sig på om en venlig sjæl ville tage imod det derude som han sagde det.

Nej købet af TV'et har ikke noget med købet af vægbeslaget at gøre, men hvad andet skulle jeg have sagt? Som tidligere nævnt følte jeg det var min eneste/bedste chance. Argumentet er vagt, men er dog forsøg værd IMO.

Som nævnt så mener jeg bare at hvis nogen kan tillade sig at prutte om prisen nede i butikken, så kan jeg vel også tillade mig at tage chancen når det "kun" drejer sig om 3 dage. Så må det være op til sælgeren, om han vil gå med til et afslag i prisen, og det må være op til sælgeren, om de vil tage imod min forklaring eller ej :)
Af Kewin
#257724
Torben Rasmussen skrev:Den her diskussion hører ikke til i debatten om B7-anmeldelsen. Hvis I ønsker at fortsætte den, så opret en tråd dedikeret til det.
Du har ret. Jeg beklager afsporingen, og har ikke yderligere kommentarer til sagen :)
#257763
Chilip skrev:Ville have E6'er pga. 3D, men hvis Dolby Vision i 24Hz har begrænset levetid må jeg genoverveje det. Kender man overhovedet planerne for dette?
Jeg tør ikke give et estimat, men jeg tror i hvert fald ikke, at Hollywood bliver first movers på at rykke til højere niveauer. Og hvis det står til den gruppe af instruktører, som stadig insisterer på at optage på filmruller, så går der nok 30 år yderligere :)

Omvendt kan det da godt være, at den første filmudgivelse allerede kommer indenfor 1-2 år. Men derfra til at det hele bliver det, kan de jo gå en menneskealder.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14