Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JanMadsen
#257826
Hej igen

Så har jeg prøvet lidt og kan få det til at virke når jeg laver et mobilt hotspot på min mobil når den kører på 4g netværket. Jeg har et kabel fra min fiber modem sat til en 16 port switch derfra har jeg kørt alle kabler ud til diverse rum i huset samt en wifi router der bare fungerer som wifi. Jeg har prøvet at slukke for modem og switch med det hjælp ikke noget . Jeg har testet forbindelsen i netflix og den siger 94mbit kablet og 202mbit wifi lidt underligt når de begge kommer fra samme switch. Jeg bliver vel nød til at trække et kabel fra fiber moden til tv og se om det så virker.. ?
Vh Jan
Af JanMadsen
#257829
Så har jeg lige prøvet med et kabel direkte til fiber modem og stadig samme dårlige forbindelse til netflix ? Er der nogen andre der har et lg b7 der har problemer med netflix?
Brugeravatar
Af bbplayer
#257832
JanMadsen skrev:Så har jeg lige prøvet med et kabel direkte til fiber modem og stadig samme dårlige forbindelse til netflix ? Er der nogen andre der har et lg b7 der har problemer med netflix?
Nu kom der en anden med et salgs problem i en tråd om test af tv, så jeg tænker om dit emne måske ikke skulle have en selvstændig tråd som flere måske læser og hører på den måde?

Udover det, så er 200Mbit på wifi meget? Hvordan lavet Netflix sådan en test, og dette var så igennem hotspot på telefonen?
Det kabel du sætter i tv, kan du jo sætte til en bærbar og tilgå netflix og teste hastigheden der? giver kabel på pc en 100Mbit eller 1Bit forbindelse?
Af aalb1970
#257833
Torben Rasmussen skrev: På den betjening, som følger med B7 er der ikke info-knap.
Tak for svaret. Det er netop det, der er problemet. Har løst problemet ved at installere LG TV Plus appen på min telefon.
Af aalb1970
#257834
JanMadsen skrev:Så har jeg lige prøvet med et kabel direkte til fiber modem og stadig samme dårlige forbindelse til netflix ? Er der nogen andre der har et lg b7 der har problemer med netflix?
Jeg oplever også problemer med Netflix. Har testet forskellige 4K DV titler, og de er alle meget langsommere til at nå op i 2160/15.26 end mit gamle Samsung. Men efter 5-6 minutter, hvor bitraten flukturerer op og ned mellem 240p og 1440p stabiliserer den sig på 2160/15.26.

Når det er sagt er jeg dog lidt i tvivl, om det er LG'en der er problemet, eller om fejlen ligger hos Netflix. Jeg hælder mest til det sidste, da Netflix opfører sig lige så tosset på min Xbox One S.
Af Kewin
#257858
Wow. Jeg fik opgraderet mit B6V TV til en B7V model i dag. Her til aften ville jeg prøve og se noget 4K. Har ikke modtaget mit ATV 4K endnu, så var blot via den indbyggede Netflix app.

Søgte på Ultra HD og fandt Stranger Things som jeg lige så de første to afsnit af. Spændende serie so far. Satte profilen over på ISF Ekspert (mørkt rum) og wow sikken et skarpt og farvestrålende billede :) Især i afsnit to synes jeg det var ren mums fra start til slut :)

Var også meget overrasket over lyden fra TV'et. Har aldrig ejet noget HiFi lyd, men kun kørt med de dårligere indbyggede højttalere. Selvom det ikke kan måle sig med noget rigtigt udstyr, så er jeg meget overrasket over hvor lækker og fyldig lyden rent faktisk er på dette TV.

Det er simpelthen bare et fantastisk TV, og wow hvor jeg glæder mig til at spendere massere af timer i selskab med dette vildt lækre TV :)
Af JanMadsen
#257933
MojoDK skrev:Nogen der ved om man kan streame fra sin NAS (Synology) til dette TV? Jeg kan ikke rigtigt finde noget DLNA eller lignende.
Du kan godt stream fra synology server , det gør jeg selv uden problemer :-)

Vh Jan
Af Chrisjuu
#257992
Hej folkens!

Så fik jeg også købt et 55B7, og det er jo lækkert.

MEN - oplever andre også auto dimming, som man ikke umiddelbart kan slå fra?
Jeg er på ekspert 1 profilen, og jeg har slået alt fra og justeret efter diverse guides. Men når der er et meget lyst billede, dæmper TV'et automatisk lyset, og det er ret forstyrrende. Jeg har læst mig frem til, at det er en auto-funktion i TV'et, og at det aktiveres, når mere end 60% af Tv'et er for lyst, eller når et lyst billede står i mere end 60 sek. Det er tilsyneladende ikke noget, man kan slå fra, men har nogen herinde alligevel et tip til- eller nogle oplevelser omkring problemstillingen?

En anden ting er samspillet med vores Apple Tv. Vores gamle Tv (Samsung JU7005) tændte automatisk, når vi tændte for Apple Tv. Ved nogen, om dette kan lade sig gøre med 55B7? Signalet fra Apple TV kører via en Yamaha rxv673.
#257994
Det er ABL kredsløbet som slår til. Den eneste måde at undgå det på er, at sætte den generelle lysstyrke lavere. TV'et kan ikke levere samme lysstyrke på hele skærmfladen, som på dele af skærmen. Så ville strømtrækket få dine sikringer til at sprænge, og strømforsyningen er slet ikke gearet til sådan et strømtræk.
Af Kewin
#257998
Jeg fik opgraderet mit B6V TV til et B7V :) Det er jo et vildt lækkert TV! <B

Prøvede lige at finde noget 4K materiale via LGs YouTube app. Fandt denne lækre demo video:

https://www.youtube.com/watch?v=Bey4XXJAqS8

Billedet er fantastisk, men jeg lagde dog mærke til noget i de scener, hvor man kunne se en åben, skyfri himmel. Der så det ud som om, at den klare, blå himmel var delt op i "zoner" hvor man kunne se skiftet fra mørk blå til lysere blå til lyseblå i en form for strimler.

Skyldes det noget specielt?? Kørte med ISF Ekspert (mørkt rum) profilen.

Havde jeg ikke lige regnet med at se, men kan selvfølgelig være et spørgsmål om komprimeringen af videoen. Har set 3 afsnit af Stranger Things via LGs Netflix app, og der oplevede jeg ikke lige noget. Det er selvfølgelig heller ikke så ekstremt et eksempel som en klar, blå himmel.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14