Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250771
MigSelv skrev:
bbplayer skrev:
Hanga skrev: Et andet spørgsmål som måske er lettere at svare på. I skriver at TV'et er 145 cm langt, men hvis man tjekker Sonys hjemmeside skulle størrelserne være: 139 cm (55"), 164 cm (65").
Så er I sikre på jeres måling, og ved i i så fald hvad det korrekte er for 55" ? Af hensyn til en lidt begrænset plads i stuen :/
Jeg tror du blander bredde og tommer sammen her? (139.7cm=55") måske tager jeg fejl.
Ja, de oplyste mål er skærmens diagonal mål, som beskriver skærmens størrelse i tommer ( 65" = 164 cm diagonalt ).
Den fik du vist lige uddybet forkert. Du mener han læste Sony's information om diagonale mål , ik? Og at flatpanels anmeldelse omtaler mål af tv't i dets design (H&B&D) som står i anmeldelse ;)
Det er vist også det som der søges, altså tv's fysiske størrelser.
#250773
Ja, altså diagonalen i cm er det jo de færreste der har noget at bruge til, så vi nøjes med at opgive, at TVet er 65". De øvrige mål er højde, bredde og dybde af TVet. Det burde være selvforklarende :)
#250776
Hvorfor bliver man ved med at holde LG'6'er serie, som er fra sidste år, op mod alt andet. Har haft B6V på prøve, men har nu købt LG55B7V. Den smadrer det meste, For sulen da et godt billede.
#250781
Lige nu står en 65" LG G6 i 30k og en 55" Sony A1 i 34k.

Ventede faktisk på denne anmeldelse for at forsikre mig selv om, at jeg skulle slå til på A1'eren, men giver det ikke lang mere mening at hoppe på G6'eren?
#250796
Mange tak for en god anmeldelse.. Jeg kan se at der er marginal forskel på A1 og LG E6 på stort set alle punkter.. omkring bevægelse, er det så også så marginalt at det måske ikke rigtig er noget man ligger mærke til, eller er det sådan at der f.eks vil være en tydelig forskel i en fodboldkamp, hvordan er jeres oplevelse?
#250803
Ok, det er bedre men lydmuren er ikke brudt. Men rart at der er fremgang. Det virker i øvrigt virkelig smart med at alt elektronikken er gemt i den "flap" bagpå.. det ser godt ud på billederne, glæder mig til at se den.
#250809
Torben Rasmussen skrev:Den fylder jo lidt den der flap, så når den klappes sammen så vil TVet hænge et godt stykke af væggen. Men fra et designsynspunkt er det forfriskende.
Man kan så sige at denne flap kunne være horisontal eller vertikal siddende, så fylder den det samme bagpå og afstand til væggen bliver det samme.
Næsten som de OLED skærme fra LG med halvdelen fyldt ud med en højttaler på deres nederste halvdel og toppen tynd som papir. Afstanden er stadig stor.
#250810
Torben, der står i testen at man bare kan bruge Chromecast funktion, hvis app's. mangler, men det er vel ikke en selvfølge, og det kunne være rart hvis i testede det. Her tænker jeg fx på CMORE, som ikke virker på Nvidia Shield og som måske heller ikke virker på A1 og de andre Android TV. HBO Nordic kunne også være et problem, har tidligere heller ikke virket på Nvidia'en. Eller er det bare Nvidia, der er dårlig til at implementere Chromecast?

Edit: Eller CMORE?
#250811
steen6400 skrev:Edit: Eller CMORE?
Det er nok nærmere firmaer som ikke udvikler apps til platformen, så når Cmore ikke findes som app, så vill chromecast på tv't heller ikke kunne caste fra app og dermed chromecast ikke supportere den nativt, når de ikke udvikler app til formålet.

Derimod er det måske selve cast funktionen af skærmen, som her menes, hvor du kan sende skærm og lyd til tv't, det må dog være med lidt lag og måske sync problemer men det kommer jo an på en test.
#250812
Det er jo op til de enkelte udviklere at få Chromecast implementeret rigtigt. Jeg caster fra Yousee, DR, HBO, Cmore (som dog ligger i Yousee i bedre kvalitet), Blockbuster (findes også som app), og Min Bio.

At en udbyder f... deres app op, så CC går i stykker kan jeg ikke rigtig tage hensyn til i anmeldelsen. Her tænker jeg specifikt på HBO som jævnligt ødelægger deres egen app. Den findes jo i forvejen kun til Samsungs TV som defineret app, så ingen andre har den på anden vis end CC eller AirPlay.

Bbplayer: ingen af de apps jeg nævner findes på platformen (ud over DR), men det betyder ikke at cast er et problem. Hvor skulle det være påkrævet at appen findes på TVet? Så går fidusen med cast jo lidt væk.
#250816
Torben Rasmussen skrev:Bbplayer: ingen af de apps jeg nævner findes på platformen (ud over DR), men det betyder ikke at cast er et problem. Hvor skulle det være påkrævet at appen findes på TVet? Så går fidusen med cast jo lidt væk.
Jeg tror du misforstår eller jeg fik formuleret det forkert.
Chromecast har apps udviklet til cast platformen, og findes de ikke så kan du ikke caste uden at du sender hele skærmen.

EDIT: Jeg har ladet mig læse, at det HAR noget med Android TV platformen at gøre, så måske skal den app altså også fungere på androidtv, når de laver den til cast app, så den skal fungere begge steder, mon ikke det er fordi chromecast kalder en nativ androidtv app, når man forsøger at caste fra en app som normalt har chromecast support.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19