Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Flatpanels
#243022
Anmeldelsen af Sony PlayStation 4 Pro er online. Det er den første spilkonsol, som kan levere spil i op til 4K Ultra HD-opløsning og HDR (High Dynamic Range).
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1482403685

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af KimHansenDK
#243023
Kan der være forskel på de enkelte maskiner? Jeg synes slet ikke min PS4 Pro larmer på den måde, som du beskriver i anmeldelsen. Hvis jeg går helt tæt på den, så kan jeg da godt høre, at den kører. Og hvis man spiller og downloader samtidig, så kan den godt støje en smule mere. Men den nærmer sig på ingen måde det samme støjniveau som min gamle PS4. Det meste af tiden er den nærmest lydløs.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#243025
Hvis den ikke kan komme af med luften, så nærmer den sig støvsugerniveau inde i mit møbel. Jeg kan ikke helt se det smarte designmæssige træk i at placere udluftning bagerst, da de færreste møbler vel har åbent bagtil.

Tager jeg den helt ud af møblet, så er min rimelig støjsvag, men ikke helt lydløs.

Ift. min tid med den gamle PS4, som har været flittigt brugt, så har jeg faktisk oplevet, at den er blevet væsentlig mere støjende over tid.
Af maagren
#243028
KimHansenDK skrev:Kan der være forskel på de enkelte maskiner? Jeg synes slet ikke min PS4 Pro larmer på den måde, som du beskriver i anmeldelsen. Hvis jeg går helt tæt på den, så kan jeg da godt høre, at den kører. Og hvis man spiller og downloader samtidig, så kan den godt støje en smule mere. Men den nærmer sig på ingen måde det samme støjniveau som min gamle PS4. Det meste af tiden er den nærmest lydløs.
Jeg oplever det samme. Min PS4 larmede langt mere, og det meste af tiden er Pro nærmest lydløs.
Af JHN
#243041
Hej Rasmus. :)

Jeg har læst den spændende og interessante test. Tak for denne.

Jeg er lidt forvirret m.h.t. HDR, Rasmus. I testen fremgår det som om, at HDR også drejer sig om bedre farver. Men jeg mener at Torben fra Flatpanels har skrevet, at HDR ikke drejer sig om farver men kun om lys og mørke. Så jeg er forvirret.

Playstation 4 Pro har BlueRay-afspiller indbygget. Har den også DVD afspiller indbygget ?

HVis man har et TV i kun Full HD vil man så kunne se forskel på billedkvaliteten af en Playstation 4 og en Playstation 4 Pro ?

God snarlig jul til os alle.

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommer Full HD TV
Af BrianH
#243053
Hvor meget strøm bruger andre "bokse" egentlig under streaming? Yousee har problemer med standby forbrug, som jeg har forstået det, men det er vel ikke så højt under brug? Hvad med AppleTv?
Af eliassorensen
#243059
Super artikel.

Giver Pro et så stort løft, at du anbefaler at folk som mig, med et HDR-kompatibelt OLED, skifter den gamle PS4 ud med Pro?

Og vil det (måske) være muligt for Sony at udgive en opdatering til understøttelse af UHD Blu-Ray? Eller er det en decideret hardware-mangel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#243072
Min Pro'er står i præcis samme møbel som Rasmus' og den larmer også som en støvsuger hvis jeg kører spil i HDR.

Mht farver og HDR, så er det sandt at HDR som begreb handler om dynamikområde, men det kobles typisk med enten DCI eller REC2020 farverummet, så du får begge dele samtidigt.

UHD BD kræver en anden hardware.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#243074
Det kan tilføjes, at de her "enriched visuals" skulle gælde for PS VR titlerne også, så der skulle komme bedre grafik dér også. Vi havde dog ikke adgang til en Pro'er under testen dengang og vi har ikke en PS VR nu til at tjekke efter.
Brugeravatar
Af Huleboer
#243079
eliassorensen skrev:Super artikel.

Giver Pro et så stort løft, at du anbefaler at folk som mig, med et HDR-kompatibelt OLED, skifter den gamle PS4 ud med Pro?

Og vil det (måske) være muligt for Sony at udgive en opdatering til understøttelse af UHD Blu-Ray? Eller er det en decideret hardware-mangel?
Den almindelige gamle PS4 understøtter også HDR jf. Sony. Det kom i seneste opdatering.

Så hvis du skal opgradere til PRO skal det være pga. den bedre grafik, og ikke HDR i sig selv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#243086
Jeg har lige testet Ratchet & Clank i 4K HDR og grafikken er virkelig nydelig. Mit TV sutter til HDR, men 4K kan den da levere og detaljegraden er ret god på Pro'eren. Det samme gælder visse scener i Unchartet - der er en fængselsscene, hvor det begynder at ligne real-life.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#243119
BrianH skrev:Hvor meget strøm bruger andre "bokse" egentlig under streaming? Yousee har problemer med standby forbrug, som jeg har forstået det, men det er vel ikke så højt under brug? Hvad med AppleTv?
Xbox One S bruger noget mindre. Der kommer en test af denne meget snart.

Den nye YouSee-boks bruger ca. 14W ved tv/streaming.

Apple TV4 trækker mellem 2-3W ved streaming. Op til 5W ved spil.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#243120
JHN skrev:Jeg er lidt forvirret m.h.t. HDR, Rasmus. I testen fremgår det som om, at HDR også drejer sig om bedre farver. Men jeg mener at Torben fra Flatpanels har skrevet, at HDR ikke drejer sig om farver men kun om lys og mørke. Så jeg er forvirret.

Playstation 4 Pro har BlueRay-afspiller indbygget. Har den også DVD afspiller indbygget ?

HVis man har et TV i kun Full HD vil man så kunne se forskel på billedkvaliteten af en Playstation 4 og en Playstation 4 Pro ?
Du har helt ret, Jan. Som udgangspunkt er de bedre farver en del af det større farverum. I branchen er det dog efterhånden implicit at de to ting går hånd i hånd og når der siges "HDR" menes der i langt de fleste tilfælde også det større farverum. Så derfor bruger jeg også HDR som dækkende over det hele i testen :)

Jeg satte kun ganske kort PS4 Pro til et HD-tv, så hvor stort løft der er, tør jeg ikke give et konkret svar på. Det forlyder dog derude, at der er noget at hente i de spil, som har fået en softwareopdatering. Vist primært i form af højere og mere konsistent billedfrekvens (tættere på 60 billeder per sekund i flere sekvenser af spillet)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#243122
eliassorensen skrev:Super artikel.

Giver Pro et så stort løft, at du anbefaler at folk som mig, med et HDR-kompatibelt OLED, skifter den gamle PS4 ud med Pro?

Og vil det (måske) være muligt for Sony at udgive en opdatering til understøttelse af UHD Blu-Ray? Eller er det en decideret hardware-mangel?
Mange tak :)

Som det nævnes er den originale PS4 også opgraderet til at kunne håndtere HDR i det spil, som har fået opdateringen. Så skal du opgradere for den bedre opløsning/teksturer/frame rate. Der er også noget at hente og personligt har jeg opgraderet, men jeg er generelt ret villig til at bruge penge på spil - nok i langt højere grad end film, hvis jeg laver en opgørelse :)

Jeg tvivler på, at Sony laver en ekstra med UHD Blu-ray. På mig virker det lidt som et statement fra dem, at UHD Blu-ray udelades. Når deres direktør taler gør han det også klart, at Sony ser streaming som fremtiden. At Sony så ikke tilbyder en tjeneste med film i 4K UHD globalt, kan man jo så undre sig over, når de nu angiveligt mener, at det er fremtiden.