Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.
Brugeravatar
Af Flatpanels
#238715 Anmeldelsen af Sony ZD9 er online. Det en en ny topmodel fra Sony med en ny bagbelysningsteknologi, som øger antaller af zoner. ZD9 har også Ultra HD og Android TV.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1474887589

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#238744 En anden måde at tænke over zoner på er:
Ultra HD-tv har 3840x2160 pixels = 8,3 mio. pixels

Hvis tv'et f.eks. har 630 zoner, så dækker hver zone ca. 13.000 pixels.

Vi undersøger naturligvis altid om LCD-skærme med zone-styring har blooming/glorier, men alene ud fra det tekniske princip, bør man som udgangspunkt forvente, at de har. Der er meget snak om, hvorvidt problemet kan løses ved f.eks. at gå til 1000 eller 2000 zoner, men det ændrer jo ikke fundamentalt ved udfordringen. En LCD-skærm har et iboende kontrastforhold, typisk 2000-4000:1 for VA LCD, men så snart en filmscene (f.eks. en stjernehimmel) kræver, at skærmen går ud over dette iboende kontrastforhold, begynder zonerne at arbejde.
Af Turbo
#238745 God artikel :)

Jeg undre mig over de ikke har sat en DV chip i det nu når der kommer UBD m. DV (det må de jo også vide), så har man tænkt på at satse på UBD m. DV er TV'et ubrugeligt.

Jeg tror ikke 2k zoner er nok - det er stadig over 4k pixel hver enkelt zoner dækker over.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#238746 I forlængelse af Rasmus' kommentar, så forværres tingene mangefold når du bevæger dig ud til siderne. Her begynder halos at være synlige, hvilket vil ske hvis du eks. har en normal 3-4 personers sofa placeret 4 meter fra skærmen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#239109 Ikke på de browsere jeg har testet med. Hvad bruger du?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#239118 Billedet er Javascript hvor du kan slide mellem SDR og HDR, så det er ikke rent billede. Prøv lige en refresh.
Brugeravatar
Af kandersen
#239278 Med en pris omkring 37-40k for dette Sony, så er det vel næppe et rimeligt alternativ i forhold til LG´s Oled BV6, der lige nu står til omkring 28K for 65" eller LG´s E6V der pt står til ca. 42K?
Af KimKaos
Torben Rasmussen skrev:Billedet er Javascript hvor du kan slide mellem SDR og HDR, så det er ikke rent billede. Prøv lige en refresh.

Hvis det er java så giver det mening at jeg ikke kan se det - min PC har forbud mod at vise java når jeg har alt mit anti-reklame mv. slået til
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kandersen skrev:Med en pris omkring 37-40k for dette Sony, så er det vel næppe et rimeligt alternativ i forhold til LG´s Oled BV6, der lige nu står til omkring 28K for 65" eller LG´s E6V der pt står til ca. 42K?

I en direkte prissammenligning står LG B6 i hvert fald meget gunstigt i forhold til Sony ZD9 pt.

Men hvis man søger udelukkende LCD, så er de direkte konkurrenter til Sony ZD9 vel nok Panasonic DX900 og Samsung KS9505 (bemærk buet). De står pt. til:
- 65" Samsung KS9805 til 34.999 - http://www.pricerunner.dk/pl/2-3160538/ ... ign-Priser
- 65" Panasonic DX900 til 34.499 - http://www.pricerunner.dk/pl/2-3140130/ ... ign-Priser

I forhold til de to ligger priserne nogenlunde på niveau.
Brugeravatar
Af kandersen
Rasmus Larsen skrev:
kandersen skrev:Med en pris omkring 37-40k for dette Sony, så er det vel næppe et rimeligt alternativ i forhold til LG´s Oled BV6, der lige nu står til omkring 28K for 65" eller LG´s E6V der pt står til ca. 42K?

I en direkte prissammenligning står LG B6 i hvert fald meget gunstigt i forhold til Sony ZD9 pt.

Men hvis man søger udelukkende LCD, så er de direkte konkurrenter til Sony ZD9 vel nok Panasonic DX900 og Samsung KS9505 (bemærk buet). De står pt. til:
- 65" Samsung KS9805 til 34.999 - http://www.pricerunner.dk/pl/2-3160538/ ... ign-Priser
- 65" Panasonic DX900 til 34.499 - http://www.pricerunner.dk/pl/2-3140130/ ... ign-Priser

I forhold til de to ligger priserne nogenlunde på niveau.

Jo, men jeg tænker mere i retning af de kritik punkter som Sonyén får. Der "fixer" BV6 jo dette, og så til en væsentlig billigere pris. Det er 10-13K man spare, og egentlig får bedre billedekvalitet.
Jeg er nok mest rystet over, at disse LCD er så meget dyrere, uanset om det er Sony eller Panasonic. Min holdning er nok mere generelt, at hvis man alligevel er oppe i den pris, så bør man skele endnu mere til Oled.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#239370 Ja, prisen er ikke gunstig. Heller ikke i sammenligning med Pana DX900. Jeg ville ikke selv bruge så mange penge på denne model når B6 fås billigere. Eller E6 fås til ca det samme.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
KimKaos skrev:
Torben Rasmussen skrev:Billedet er Javascript hvor du kan slide mellem SDR og HDR, så det er ikke rent billede. Prøv lige en refresh.

Hvis det er java så giver det mening at jeg ikke kan se det - min PC har forbud mod at vise java når jeg har alt mit anti-reklame mv. slået til

Tsk tsk... siden kører kun rundt hvis vi får reklamekroner i kassen. Du kunne jo overveje at white-liste os. Vi har ikke specielt mange reklamer og de fylder ganske lidt.

Der er ret mange af vore funktioner der bruger JS, så siden kan ikke virke ret godt for dig? Menuer, billeder mv. kører alt sammen på JS.
Af KimKaos
Torben Rasmussen skrev:
KimKaos skrev:

Tsk tsk... siden kører kun rundt hvis vi får reklamekroner i kassen. Du kunne jo overveje at white-liste os. Vi har ikke specielt mange reklamer og de fylder ganske lidt.

Der er ret mange af vore funktioner der bruger JS, så siden kan ikke virke ret godt for dig? Menuer, billeder mv. kører alt sammen på JS.

Jeg har glemt at sætte jer på listen - Jeg beklager ikke for jeg orker ikke reklamer - men i jeres tilfælde gør jeg gerne en undtagelse for jeg ønsker virkelig at I overlever.

og nej det var kun det ene billede - resten virker som sædvanligt upåklageligt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#239390 Det er nok først hvis du vil zoome i billeder, åbne menuer mv du får problemer. Du kan vel heller ikke se vores scoresystem uden JS?