Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#224165
Anmeldelsen af Philips 7600 er online. Det er et Ultra HD-tv med med Android TV, Ambilight, twin-tuner og meget mere
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1450173133

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#224166
Jeg tog det ikke med i testen, men her er et billede af Film2home app'en. Jeg synes det er et forkølet forsøg på en filmudlejningstjeneste. Google Play Film er noget bedre og har også danske undertekster mm.
philips7600_large_16.jpg
philips7600_large_16.jpg (149.3 KiB) Vist 17181 gange
Og her er nogle af de andre apps, som kan hentes fra "Philips Gallery".
philips7600_large_23.jpg
philips7600_large_23.jpg (115.62 KiB) Vist 17181 gange
#224180
Det virker som om, hardware producenter er ret svage i sammenarbejdet med Google?! Det kan da ikke være rigtigt, at Sony og Philips i den grad skal være prøveklude! Man må håbe, at de har fået en ordentlig omgang "erstatning" for den goodwill, som de helt sikkert vil miste i opstartsperioden.

Hvis man skal sammenligne med mobilmarkedet, så virker de Android telefoner helt perfekte og opfylder mine (måske beskedne) forventninger til produktet. Man må håbe, at det hele bliver bedre.

De kommentarer vedrørende underdimensioneret hardware/chip, så burde det kunne løses med intelligent softwareprogrammering! Mit eget LG 2014 tvs webOS, kørte LANGT bedre efter opdatering fra 1.0 til 2.0 (1.4). Det samme burde kunne lade sig gøre med Android.
#224204
Der må være noget forskel på 7100 og denne. Denne 7600 for hug for at have dårlige normal indstillinger. Jeg stod en dag og sammenlignede Philips Pus 7100, Sony X8505C og Panasonic 725. De var alle 3 sat til normal billede profil, og der syntes jeg Philips virkede mere naturligt, hvor de andre var noget mere blæst op (lys og farve). Men der kan selvfølgelig have været noget andet galt. Det bliver alligevel nok ikke et Philips jeg skal have :D
#224209
Ser desværre ud til ,at Phillips igen er tilbage ved skævvredet hvidbalance og pangfarver ,i håb om at det - sammen med eet forfærdelige flerfarvede ambilight ,kan forføre uvidende kunder i udstillingslokalet . Lidt ærgeligt når nu vi er en del ,der rigtigt godt kan lide Philips lidt anderledes " euro" - design . . .
#224232
Waqas skrev:Hvorfor fremhæve manglen på dci p3, når de andre heller ikke understøtter det fuldt ud.
Jeg synes da heller ikke at det fremhæves særligt? Det er nævnt en enkelt gang - som nævnt blot for at sætte rammen for snakken om billedkvalitet. Der findes flere implementeringer af Ultra HD standarden og jeg ville gerne gøre det klart, at "UHD" på 7600 kun handler om 4K-opløsning, og på den måde er den ikke så anderledes end de HD-skærme, som den tager over for.
#224233
sd2100 skrev:De kommentarer vedrørende underdimensioneret hardware/chip, så burde det kunne løses med intelligent softwareprogrammering! Mit eget LG 2014 tvs webOS, kørte LANGT bedre efter opdatering fra 1.0 til 2.0 (1.4). Det samme burde kunne lade sig gøre med Android.
Det er bare min egen lille teori, men jeg tror oprindeligt, at Philips havde besluttet sig for en anden hardware-chip. De sagde indledningsvis, at bl.a. VP9-dekodning ville være med. Skærmene blev et halvt år forsinket og i den proces, tror jeg, at hardware-problemer indgik, så de i sidste ende måtte vælge en anden chip.

Men der er intet til hinder for at tv-producenterne kunne bruge meget kraftigere hardware. Se blot de nyeste smartphones og tablets. De er kraftigere end PS3 / Xbox 360 på både CPU og GPU på trods af, at de chippen koster langt mindre at producere og strømforbruget er en brøkdel.
#224239
Der var lidt blandede spørgsmål i kommentartråden dengang vi modtog skærmen. Jeg besvarede ikke dem alle i testen, så her er lidt input.
Steen skrev:Micro dimming pro - hvordan virker det i praksis
Det korte svar er vel, at det ikke rigtig gør gavn. Der er ikke rigtig local dimming i skærmen og producenterne er nu begyndt at tale om at de "dimmer" med software, men det er jo bare den typiske billedbehandling, hvor man justerer lidt på kontrast, gamma mm. I min bog tæller det ikke op.
Lennon skrev:Velvidende,at det flerfarvede Ambilight er destruktiv for den korrekte billedoplevelse, - så kunne jeg godt tæke mig at vide om det faste Ambilight lys har den rigtige farvetemperatur "out of the box" .
Det er i hvert fald ret tæt på 6500 Kelvin fra start, men der er mange indstillingsmuligheder. Her er nogle af dem.
philips7600_large_22.jpg
philips7600_large_22.jpg (90.96 KiB) Vist 16139 gange
CarstenF skrev:Selv om det måske hører til i "bling-bling" kategorien, så kunne jeg godt tænke mig, at i testede Ambilight+Hue funktionaliteten
Philips havde sendt nogle Hue-pærer med ifb. med testen, men vi havde dog ikke det helt store setup til at opleve det i stuemiljø. I stedet satte jeg en Hue i en normal standerlampe for at se hvordan det virkede og umiddelbart fungerer det fint. der er lige lidt opsætning, men Philips har et dedikeret menupunkt i menuen kaldet Ambilight+Hue.

Jeg vil tro at oplevelsen afhænger meget af ens stue og hvordan lamperne er placeret.
Mark skrev:Det kunne være interessant at høre hvordan I oplever android tv performer her, sammenlignet med andre producenter, som fx. Sony's X85/X90.
Jeg smed en kort kommentar i testen, men for at udvide lidt, så oplever jeg personligt Nexus Player som den mest stabile Android TV oplevelse (dog ikke den hurtigste). Nvidia Shield opleves klart hurtigere, men det er faktisk den som jeg har flest fejl/nedbrud på. Om Philips' implementering er bedre end Sony's kommer nok lidt an på præferencer. Jeg synes Philips har lagt for meget ligegyldigt fyld ovenpå, men omvendt virker optagedelen. Der er nogle lidt andre fejl, vi har oplevet, hvor specielt "Google Play services have stopped working" og "Google Cast has stopped working" er ret kritiske og generende i det daglige.