Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#220850
Anmeldelsen af Panasonic's første OLED-tv (CZ950) er online. Skærmen har 4K-opløsning og får understøttelse af HDR (high dynamic range) med en senere opdatering.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1444044818

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#220853
Som det fremgår af testen, så er billedkvaliteten på CZ950 i referenceklasse. Vi vil godt understrege, at manglen på en award ikke bunder i et inferiørt billede (det giver sig selv), men udelukkende, at vi ikke har kunne tilbringe nok tid med skærmen. Skærmen står i København i én uge, hvor andre journalister skal nå at se den også, så der var ganske enkelt ikke plads i kalenderen til at vi kunne holde på den.

Vi udelukker ikke, at der kan blive tale om en mere dybdegående test af skærmen når den rammer butikkerne og der kommer lidt flere af dem på markedet, men pt. må I nøjes med dette 4 timers preview krydret med målinger.
#220854
lunddal skrev:"...de lege dyriske Kuro-modeller..."

:p
Ahh, for f.. da. Det var dén stavebøf jeg missede. Jeg fandt den fra telefonen, men kunne ikke huske den da jeg nåede tilbage til computeren. Det er rettet.
Af Grandahl
#220886
Bravo Panasonic. Virkelig godt med en OLED mere på markedet, også endda en der viser sig så god på billedfronten. Den ville virkelig pynte hjemme i min stue. Ærgeligt at Pana ikke snart finder ud af det med deres smart tv og interface. Der er virkelig noget tilbage at ønske der.

Desværre gør prisen nok osse at den taber en del ift. LGéren. Men lækker, lækker, lækker :)
Af lennon
#220889
Montago_ Med udgangspunkt i,at intet TV nogensinde vil blive perfekt, og at vi dybest set befinder os i 1. Generation - så er OLED da i den grad klar . Bemærk i den forbindelse,at LCD/LED er i noget der ligner 10. Generation uden reelt at have overgået Pioneer Kuro plasma på de væsentligste enkeltdicipliner . Og prisen ? - tjah jeg så det første 42" Fujitsu plasma i London til ca 120.000 kr i 1998 , såhh . .
#220892
Prisen skal nok komme ned. Se blot tråden om prisudviklingen på LGs OLED. Deres første OLED startede på 80.000 kr og den sælges til 15.000 kr nu. Jeg siger ikke, at CZ950 kommer derned, men vi skal nok se priser i et mere humant leje når først der kommer lidt konkurrence.
Af Google
#220896
Hej..

Tak for et altid godt stykke arbejde 8-)

Jeg savner dog et enkelt svar emne?

Hvilken 4K OLED er bedst på billedet samlet set? Prisen er underordnet i samligningen :p
#220897
Vi har jo lavet en samlet vurdering via vores scoresystem. CZ950 vs EG960 målt på alle parametre inkl brugeroplevelse så er CZ950 ret langt bagefter fordi den kører Panasonics 2014 styresystem vs WebOS2. Målt udelukkende på billedet kunne CZ950 godt have et forspring, men vi skal have den hjem før vi tør afgøre det definitivt. Så lige nu står de lige.
Af Eigner
#220922
I øvrigt er jeg selv ejer af LG's 55" OLED (på baggrund af jeres anmeldelser, mange tak!). Det kunne være fedt med en kommentar på om de nye OLED fra LG eller Panasonic (samme panel?) har flyttet sig i forhold til sidste års 55" i andet end bare størrelsen og nu understøttelse af 4k indhold (og med software HDR).

Til mit daglige forbrug som primært er Netflix, TV2 Play app og Chromecast af DR eller HBO, så er jeg ikke overbevist om at jeg behøver at opgradere til dette års modeller. Som jeg læser testen leverer OLED (stadigvæk) billedkvalitet i referenceklasse - er de nye paneler så bedre end de "gamle"?
#220923
Eigner skrev:Hvorfor er LG’s EG960 ikke angivet som nærmeste konkurrent, når det nu er dette TV der sammenlignes op imod gennem hele testen?
Det er en automatisk udregning og den går ud på, at der ledes i databasen efter andre TV med en score inden for x%. CZ950's total score ligger for langt fra EG960 fordi den scorer så lavt på brugeroplevelse og styresystem, at EG960 ikke er tæt nok på den.