Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#217328
Det er da noget sludder at sige at TV'ene ikke har en GPU. Begge platforme bruger SOC's, hvor næsten alle komponenter er samlet på én chip. Sony TV'ene bruger så vidst jeg kan se ARM's Mali-T624 GPU, der blev udgivet tilbage i 2012.
#217335
Jeg læste et sted at grunden til at den version af Kodi man henter på Google Play kører a H til, er at den kører i 4K opløsning, og man kan ikke tvinge den ned i 1080p. Derfor er det bedst at køre 14.2 sideloaded lige nu.
#217361
Mads2 skrev:Det er da noget sludder at sige at TV'ene ikke har en GPU. Begge platforme bruger SOC's, hvor næsten alle komponenter er samlet på én chip. Sony TV'ene bruger så vidst jeg kan se ARM's Mali-T624 GPU, der blev udgivet tilbage i 2012.
Ja, jeg sludrer nok lidt, men det jeg forsøgte at sige var, at der har været ret meget fokus på 3D-performance de sidste par år på mobilfronten efter at spillene er begyndt at ligne dem du har på konsollerne. Ser du på eks. keynotes fra Apple, så skiftede man pludselig til at fokusere på performance i 3D, da der kom nogle spil som visuelt var værd at fremhæve. Sonys processor daterer sig så langt bagude, at der reelt ikke kan tales om 3D-performance overhovedet - det handler mere om overlevelse og ikke om at rendere et passende antal frames/s.
#217370
God anmeldelse, og jeg genkender problemerne og men oplever mange flere!

Jeg har været den ulykkelige ejer af X8509C 55 tommer de sidste 14 dage. Lad mig starte med at sige, at jeg er, og har gennem tiden, altid været godt tilfreds med de mange Sony ejer/har ejet...

Dette TV har vist sig at være ubrugeligt!
Lad mig ridse forskellige problemer op jeg har oplevet på de 14 dage:

1. Meget ustabilt mht. trådløse netværk. Finder som regel kun ét, maks to, hvor vores telefoner samt tablet i husstanden finder omkring 10. De første to dage fandt den ikke mit eget, hvorfor jeg måtte føre et kabel tværs gennem huset. (Fandt heller ikke Wi-Fi gennem manuel indtastning). Efter 2 dage lykkedes det at finde mit trådløse netværk....MEN, nu er det væk igen og har ikke virket i 2 dage.

2. De første par dage virkede "Cast"-funktionen fint bl.a. via ViaPlay og Youtube. Først via LAN og derefter også via Wi-Fi da det begyndte at virke.
Lige pludselige forsvandt denne mulighed fra de nævnte apps ("cast" logoet forsvandt). Søgning på Cast-skærme via min smartphone eller tablet gav heller ikke resultat.

3. I dag kom der en opdatering til ViaPlay og ligeledes YouSeePlay som jeg også har adgang til. Efter en genstart af både tv, smartphone og tablet fremgik "Cast"-ikonet igen i apps (Youtube, ViaPlay, YouseePlay). MEN, min jubel var kort, da det nu betyder, at det kun er lyden som bliver overført, og altså INGEN billede.

4. Jeg havde min PC tilkoblet gennem HDMI i dag. Signalet forsvandt pludseligt. Lige siden har jeg ikke kunne få signal igennem nogen HDMI port. Har prøvet fra både bærbar samt stationær pc og med 2 forskellige kabler.

5. Tv'et fryser nogen gange i op til flere minutter. Bl.a. ved tryk på "Home" (sket 3 gange).

6. Alt i alt et ubrugeligt tv hvis man gerne vil bruge apps, "caste" og have tilkoblet PC/spillekonsol. Det er de 3 ting jeg gerne vil, og det er vel ok at forvente af et tv til 17.000kr. :-)

Til slut vil jeg nævne at jeg i samme periode er blevet far, og har ikke haft meget tid til at benytte tv'et. Så det er nok ikke helt ved siden af, når jeg siger at jeg har oplevet en ny "bug" hver eneste gang jeg har brugt tv'et!

Arbejder på reklamation, og det bliver ikke et nyt sony 2015! !:(
#217389
Det lyder ikke så godt. Jeg har ikke prøvet den nye version af Yousee, men eks. HBO virkede ok under testen og det samme gjorde Youtube (men den åbner jo egen app, så det er nok mindre imponerende). HBO kunne godt hakke lidt i det, men deres app og stream er generelt noget møg selv på iPad, så det er svært at peje fingre af X85.

Den med wireless er der flere der har nævnt nu. Jeg havde en overgang lidt bøvl med cast da jeg kørte kablet, men efter en genstart kørte det igen. Wireless fandt den uden problemer, men det er nok sandt, at den ikke er så kraftig. Den kunne kun se mit netværk og ikke naboernes - det CX800 jeg har stående fra Panasonic kan se en 6-8 stykker selvom der er forholdsvist langt til nabobygningerne.

Den med at TVet fryser oplevede jeg også flere gange. En enkelt gang rebootede TV til sidst. Som det beskrives af andre, så er den version af Android TVet kører nu åbentbart ret kritisabel i almindelighed, så man kan håbe næste version bliver bedre.
#217395
Tak for en fin anmeldelse som desværre ikke helt var hvad jeg havde lyst til at læse. Alligevel virker det til at være det bedste bud i mellemklassen, men det irriterer mig at man skal håbe på at nogle skavanker kan løses af software opdateringer en gang i fremtiden.

Nuvel, er kommet i den i princippet positive situation at hustruen mener vores nye tv skal være 65" efter jeg havde forestillet mig 55" i et stykke tid, samt at jeg har lovet vores nuværende tv væk til dem der skal leje vores lejlighed om 1½ måned. De 24.000 65X8505C koster pt. er dog lidt over smertegrænsen for mig for et tv som ikke virker til at være "perfekt" og som måske derfor skal skiftes ud nogle år tidligere end hvad der ellers havde været tilfældet. Dermed går fremtidssikringsperspektivet lidt ud af det at købe UHD allerede nu.

Jeg kiggede på 65W855C som baseret på anmeldelser mm. virker til i princippet at være helt samme tv men med 1080p opløsning i stedet. Det koster 15.000 hos samme forhandler, altså 9.000 mindre, og jeg må sige jeg er skuffet over at præmien på UHD stadigt er så stor.

Hvis priserne ikke ændre sig en hel den næste måned er jeg ret så fristet til at købe 65W855C i stedet, hvilket virkeligt ikke passer min indre nørd særligt godt. Håber på en kombination af lavere pris og succesfulde software opdatering der kan retfærdiggøre X8505C inden da, eller måske et mirakel fra kineserne når Philips engang får nogle skærme på markedet. I Sverige, hvor jeg skal handle, koster Samsung 65JU7005 i øvrigt kun ca 17.500 DKK hvor det i DK koster ca. det samme som Sony'en, så det er en anden mulighed, men jeg ville foretrække Android TV og håber de to tv kommer i prismæssigt pari snart.
#217453
Nu ved jeg godt, at jeg udstiller min totale uvidenhed.

Men Android TV er det "hele" TV´et ? eller kun "smartdelen" ?

Mit spørgsmål skyldes at jeg kan læse det er fint TV.........til at se TV.

Jeg gider dog ikke det crasher mit i en almindelig TV udsendelse. Jeg bruger ikke apps, EPG, netflix eller noget som helst. Jeg skal kun se TV, men påvirker alt det moderne software TV´et til det ?
#217456
Android omfavner både smart-TV og menusystemet - til en hvis grad. Sony har stadig stået for eks. det overlay du ser når du trykker på "Info"-knappen imens du ser TV, eller den skærm der kommer frem hvis du trykker på et program i EPG'en. De har også lavet den "discover" menu som ligger i bunden af skærmen, og som var med på alle de tidligere modeller også.

Softwaren sløver både EPG, kanalskift osv. så selvom det ikke nødvendigvis er Android du ser på, når du klikker rundt i kanalerne, så vil det trække systemet ned generelt.
#217464
Ved ikke lige helt hvad du mener med det, men jeg har konstateret at det ser ud til fx at input-vælgeren fx bare er en del af et Android App.

Tror ikke de har et underliggende system der arbejder i tandem med Android TV, tror det hele ligger på Android TV platformen.

Der skulle forresten være en opdatering ude senere på ugen, de nævner dog ikke specifikt performance, så der er nok ikke meget man kan gøre i den ombæring desværre.
#217471
Torben Rasmussen skrev:Android omfavner både smart-TV og menusystemet - til en hvis grad. Sony har stadig stået for eks. det overlay du ser når du trykker på "Info"-knappen imens du ser TV, eller den skærm der kommer frem hvis du trykker på et program i EPG'en. De har også lavet den "discover" menu som ligger i bunden af skærmen, og som var med på alle de tidligere modeller også.

Softwaren sløver både EPG, kanalskift osv. så selvom det ikke nødvendigvis er Android du ser på, når du klikker rundt i kanalerne, så vil det trække systemet ned generelt.
Tak for svar, selv om det ikke var helt som håbet. Tror jeg er bedre stillet med et WC (fandens til forkortelse) og så sige, at det jeg sparer nu gør, at jeg må skifte igen om en 4-5 år i stedet for en 7-8 år.
#217488
tla skrev:Ved ikke lige helt hvad du mener med det, men jeg har konstateret at det ser ud til fx at input-vælgeren fx bare er en del af et Android App.

Tror ikke de har et underliggende system der arbejder i tandem med Android TV, tror det hele ligger på Android TV platformen.

Der skulle forresten være en opdatering ude senere på ugen, de nævner dog ikke specifikt performance, så der er nok ikke meget man kan gøre i den ombæring desværre.
Menuerne der vises i forlængelse af EPG er fuldstændigt identisk med Sonys tidligere modellers og ser ret påklistret ud. Det skulle undre mig meget hvis Android har adopteret det. Men det må vi jo se når Philips' model kommer på bænken.
#217493
Ah ja, så har jeg vist misforstået dig. Det er ikke "Android's" EPG m.m. jeg troede du mente at der var et "Android" operativsystem og så et sideløbende "Sony" operativsystem som tog sig af ikke Smart-TV-tingene.
#217586
Svært at vælge mellem dette og Samsung UE55JU7005... Sony skærmen får jo lidt højere procent i jeres anmeldelse, men til gengæld er der diverse bugs, og enkelte brugere ser ud til at have haft horrible oplevelser.. Nogen der kan give deres besyv med hvis man skal vælge mellem en af disse to? Samsung skærmen kan fås til 10.999 hvor Sony'en ligger på 12.999..
#217610
Har det helt på samme måde. Har lovet mig selv et nyt Sony, når prisen kom ned omkring de 12.000, men er kommet i tvivl på grund af alle de problemer det åbenbart har. Bare man var helt sikker på de blev rettet.. Har lige set noget af en fodboldkamp på en Samsung ju7085 i Østrig og det så nu også helt godt ud. Så er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 102