God anmeldelse, og jeg genkender problemerne og men oplever mange flere!
Jeg har været den ulykkelige ejer af X8509C 55 tommer de sidste 14 dage. Lad mig starte med at sige, at jeg er, og har gennem tiden, altid været godt tilfreds med de mange Sony ejer/har ejet...
Dette TV har vist sig at være ubrugeligt!
Lad mig ridse forskellige problemer op jeg har oplevet på de 14 dage:
1. Meget ustabilt mht. trådløse netværk. Finder som regel kun ét, maks to, hvor vores telefoner samt tablet i husstanden finder omkring 10. De første to dage fandt den ikke mit eget, hvorfor jeg måtte føre et kabel tværs gennem huset. (Fandt heller ikke Wi-Fi gennem manuel indtastning). Efter 2 dage lykkedes det at finde mit trådløse netværk....MEN, nu er det væk igen og har ikke virket i 2 dage.
2. De første par dage virkede "Cast"-funktionen fint bl.a. via ViaPlay og Youtube. Først via LAN og derefter også via Wi-Fi da det begyndte at virke.
Lige pludselige forsvandt denne mulighed fra de nævnte apps ("cast" logoet forsvandt). Søgning på Cast-skærme via min smartphone eller tablet gav heller ikke resultat.
3. I dag kom der en opdatering til ViaPlay og ligeledes YouSeePlay som jeg også har adgang til. Efter en genstart af både tv, smartphone og tablet fremgik "Cast"-ikonet igen i apps (Youtube, ViaPlay, YouseePlay). MEN, min jubel var kort, da det nu betyder, at det kun er lyden som bliver overført, og altså INGEN billede.
4. Jeg havde min PC tilkoblet gennem HDMI i dag. Signalet forsvandt pludseligt. Lige siden har jeg ikke kunne få signal igennem nogen HDMI port. Har prøvet fra både bærbar samt stationær pc og med 2 forskellige kabler.
5. Tv'et fryser nogen gange i op til flere minutter. Bl.a. ved tryk på "Home" (sket 3 gange).
6. Alt i alt et ubrugeligt tv hvis man gerne vil bruge apps, "caste" og have tilkoblet PC/spillekonsol. Det er de 3 ting jeg gerne vil, og det er vel ok at forvente af et tv til 17.000kr. :-)
Til slut vil jeg nævne at jeg i samme periode er blevet far, og har ikke haft meget tid til at benytte tv'et. Så det er nok ikke helt ved siden af, når jeg siger at jeg har oplevet en ny "bug" hver eneste gang jeg har brugt tv'et!
Arbejder på reklamation, og det bliver ikke et nyt sony 2015!