Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kronholm
#186550
Runge skrev:Jeg har netop købt et ST60 i 50" og må ærligt erkendte eat jeg er en smule skuffet...

Billedet er noget fladt at se på, og selv med Super justeringen fra Recorder.Dk's test er det stadig et kedeligt billede.. Jeg kan modtage HD kanaler fra Yousee og min modtage kvalitet ligger tæt på 100%

Men det værste er hakkeriet på lodrette linjer når der panorers i billedet, det er virkeligt generende, og var også en detalje som der blev nævnt i recorder testen.. jeg fortryder sku en smule at jeg har smidt 9K efter dette tv..

Men jeg har ingen støj, og kan ikke finde ud af hvad den manglende "pvr" er for noget :-)
PVR = så kan du tilslutte en ekstern harddisk, og optage tv imens du sover, er på arbejde eller laver mad, samt sætte live-tv på pause, så du kan lave pølser uden at få stres. Du kan også optage en film på tv2, imens du ser en bluray film eller spiller ps3.
Af dannisther
#186556
Runge skrev:Jeg har netop købt et ST60 i 50" og må ærligt erkendte eat jeg er en smule skuffet...

Billedet er noget fladt at se på, og selv med Super justeringen fra Recorder.Dk's test er det stadig et kedeligt billede.. Jeg kan modtage HD kanaler fra Yousee og min modtage kvalitet ligger tæt på 100%

Men det værste er hakkeriet på lodrette linjer når der panorers i billedet, det er virkeligt generende, og var også en detalje som der blev nævnt i recorder testen.. jeg fortryder sku en smule at jeg har smidt 9K efter dette tv..

Men jeg har ingen støj, og kan ikke finde ud af hvad den manglende "pvr" er for noget :-)

Jeg er uenig med dig i at billedet er fladt, jeg har lige fået sat 65" op, jeg er gået fra en samsung 50"d8005 ps, og der er milevidt forskel i billedet, er virkeligt imponeret over kvaliteten på dette tv.

Panoreringerne synes jeg er utroligt flydende, og ellers kan man jo sætte 24p smooth film på, det gør da i hvert fald en mærkbar forskel.

Jeg oplever heller ingen støj, men det er måske også svært for det meste at overdøve en xbox.

Input lag, der bemærker jeg ikke det store problem med dette, synes det er responsivt, og jeg mærker ingen forskel i forhold til det gamle tv.

synes bestemt at det har været alle penge værd indtil videre.
#186595
James det er Jo netop det pudsige, hvor forskelligt vi opfatter et godt billede..

Jeg kommer fra et 42" hd ready hvor signalet er genereret digitalt gennem yousee boxen. Billedet på st60 er da ok men ikke fantastisk i forhold til det gamle..og min personlige mening er at "normal" er klart bedst til generel TV kiggeri, og true Cinema korrigeret en smule er bedst til f.eks netflix..

Media delen som bla kan vise still Photo fra SD kort kan ikke vise raw filer, men roterer dog selv billedet så det står korrekt..

Skal helt klart have fat i en test dvd for fine tuning, eller måske endda betale mig fra det via en ekspert..

Nogle der kan anbefales, der kommer ud og justerer ..?.
#186784
Runge skrev:Kan det passe at TX-P50ST60Y "kun" er et 50" hertz TV ??

Alle kanaler jeg skifter til viser opløsning og 50 hz f.eks 1920x1080 / 50Hz

Troede ikke at der stadig eksisterede TV der kun var 50Hz og det er da et klart minus
Nej da, det viser blot modtaget signal.
Af Runge
#186802
Ja det slog mig også lige da jeg havde postet :-)

But still... Billedet virker 50hz agtigt, og jeg kan ikke se nogle steder at det er F.eks 100-200 eller 600 hz..

Med mindre 2500 hz focused field drive er svaret
Af CasperJensen
#187902
Dette er bestemt ikke for at stjæle opmærksomheden fra ST60. Nærmere modsat.

Jeg er i den situation at et køb af dette fjernsyn står mig meget nært. Jeg er dog lidt ked af at man ikke kan optage direkte til USB som f.eks. man kan på TX-P50ST60Y (eller hvad?)

Hvis i stod i en situation og skulle købe et fjernsyn til max. 8.000 kr - et par hundrede mere går nok. Hvilket et ville i så tage?

Det skal være 3D og 46" eller der over.

btw. Kan man ikke bare købe en optager til ST60?

Undskylder på forhånd min uvidenhed, da jeg er helt ny i branchen.
Af THM
#187903
CasperJensen skrev:Dette er bestemt ikke for at stjæle opmærksomheden fra ST60. Nærmere modsat.

Jeg er i den situation at et køb af dette fjernsyn står mig meget nært. Jeg er dog lidt ked af at man ikke kan optage direkte til USB som f.eks. man kan på TX-P50ST60Y (eller hvad?)

Hvis i stod i en situation og skulle købe et fjernsyn til max. 8.000 kr - et par hundrede mere går nok. Hvilket et ville i så tage?

Det skal være 3D og 46" eller der over.

btw. Kan man ikke bare købe en optager til ST60?

Undskylder på forhånd min uvidenhed, da jeg er helt ny i branchen.
Det er mere end alm. Svært at finde konkurenter til st60 til den pris.
Hvis optage funktion er nødvendigt skal du over i en anden model, eller købe en seperat optage boks
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188390
Runge skrev:Ja det slog mig også lige da jeg havde postet :-)

But still... Billedet virker 50hz agtigt, og jeg kan ikke se nogle steder at det er F.eks 100-200 eller 600 hz..

Med mindre 2500 hz focused field drive er svaret
Du kan godt slå ISF til, hvis du vil have de mere flydende, kunstige billeder. Hvis det ikke er slået til, så viser ST60 bare film og video som det er skabt. Der er jo ikke nogen film eller tv-produktioner, som produceres i noget der er tilnærmelsesvis 100 Hz :)
Af Mysen
#188406
Rasmus Larsen skrev: Du kan godt slå ISF til, hvis du vil have de mere flydende, kunstige billeder.
Jeg kan godt forstå, hvorfor så mange er forvirrede over de mange tekniske betegnelser og forkortelser, når selv "chefen" af og til kommer til at fjumre dem sammen. :D

Rasmus mener selvfølgelig IFC og ikke ISF ;)
Brugeravatar
Af edinger
#188412
Mysen skrev:
Rasmus Larsen skrev: Du kan godt slå ISF til, hvis du vil have de mere flydende, kunstige billeder.
Jeg kan godt forstå, hvorfor så mange er forvirrede over de mange tekniske betegnelser og forkortelser, når selv "chefen" af og til kommer til at fjumre dem sammen. :D

Rasmus mener selvfølgelig IFC og ikke ISF ;)
Det' sjaw :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188424
Mysen skrev:
Rasmus Larsen skrev: Du kan godt slå ISF til, hvis du vil have de mere flydende, kunstige billeder.
Jeg kan godt forstå, hvorfor så mange er forvirrede over de mange tekniske betegnelser og forkortelser, når selv "chefen" af og til kommer til at fjumre dem sammen. :D

Rasmus mener selvfølgelig IFC og ikke ISF ;)
Hehe, ja jeg mener selvfølgelig IFC. :D
#191016
Har netop købt P42ST60Y for mine forældre.

Vedr. billed-indstillinger uden kalibrering - er følgende så de bedste - eller har nogen fundet ud af andet? Hører gerne fif til alle de indstillingsmuligheder der er - også de som evt. ikke vedrører billede.

Billedprofil: True Cinema
Kontrast 60
Lysstyrke 0
Farve: 50
Skarphed: 0
Farvetemperatur: Varm
Levende farver: Fra
Lyssensor Til/Fra
Støjreduktion Fra
Mpeg-støjreduktion Fra
Intelligent Frame Creation (IFC) Fra
Panel luminance Lav
Adaptive gamma control 0
Black expander 0
Gamma 2.2
16:9 Overscan Fra
R-Gain -2
G-Gain -3
B-Gain +3
R-Cutoff 0
G-Cutoff -1
B-Cutoff +1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7