Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#185785
edinger skrev:Jeg bider ikke rigtig på dit polemiske indspark, kronholm.

Min holdning til smart-tv er den simple, at siden det er en kamp, man alligevel er dømt til at tabe, hvorfor så ikke holde monitor for sig og gimmicks for sig?
Så må du jo købe deres prof monitors hvis det betyder så meget for dig.
#185786
Sploink skrev:
edinger skrev:Jeg bider ikke rigtig på dit polemiske indspark, kronholm.

Min holdning til smart-tv er den simple, at siden det er en kamp, man alligevel er dømt til at tabe, hvorfor så ikke holde monitor for sig og gimmicks for sig?
Så må du jo købe deres prof monitors hvis det betyder så meget for dig.
Den ulige kamp mod den erfarne man og den nye generation kan ikke vindes.
#185789
kronholm skrev:Går ud fra at jeg kan ytre mine holdninger på lige fod med andre, og jeg anerkender skam at du har din holdning, og det skal du bestemt have lov til. Jeg har ikke den samme, så skål for retten til at være uenig.

og de holder ikke de to ting hvert for sig, af den simple grund, at flertallet af den målgruppe de går efter, gerne vil have det hele samlet i et produkt, fremfor at skulle bruge 2-3000 yderligere på at købe en ekstra kasse til at stå ved siden af tv'et. At fjernsynet så nok koster 2-3000 mere for at have det indbygget, det er så en anden sag. I det mindste fylder det så mindre. :)
Overvejelsen fra Lindberg gik på, hvorvidt nogle "mon" ville kunne leve uden PVR-funktionen. Det var i al sin enkelthed det, jeg svarede på med en tilkendegivelse af, at: "Ja, ville jeg kunne".

Jeg lagde så til med en uddybning af mine personlige væsentlighedskriterier.

At det skulle kunne findes anstødeligt (af andre en tv-producenterne), finder jeg ganske forunderligt.
kronholm skrev:Kan ikke se hvad der skulle være polemisk ved mine ytringer, men måske en af os ikke rigtigt forstår hvad polemisk betyder.
Hvis polemik ikke var dit ærinde, beklager jeg at have anklaget dig uretmæssigt.
#185954
Malcolm_Y skrev:Nogen der kan fortælle hvorfor man skulle vælge et ST60 istedet for et TX-P50UT50Y til den halve pris ? (5.849,-)

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=751958
Den største forskel er nok filteret. UT50 har vist ikke noget filter, og derfor er det ikke specielt godt i lyse rum.

Der er vist indbygget wifi i ST60, det er der ikke i UT50.

og så er der jo så også lidt bedre billedkvalitet, bl.a. på sortniveauet. Tror dog ikke nødvendigvis det er en forskel en gennemsnits-dansker vil bemærke.
#185955
kronholm skrev:
Malcolm_Y skrev:Nogen der kan fortælle hvorfor man skulle vælge et ST60 istedet for et TX-P50UT50Y til den halve pris ? (5.849,-)

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=751958
Den største forskel er nok filteret. UT50 har vist ikke noget filter, og derfor er det ikke specielt godt i lyse rum.

Der er vist indbygget wifi i ST60, det er der ikke i UT50.

og så er der jo så også lidt bedre billedkvalitet, bl.a. på sortniveauet. Tror dog ikke nødvendigvis det er en forskel en gennemsnits-dansker vil bemærke.
Sådan rent umiddelbart lyder det ikke som det er det dobbelte værd :) men at det stadigvæk vil være suverænt bedre end mit nuværet X10Y :)
#185956
Malcolm_Y skrev:
kronholm skrev:
Malcolm_Y skrev:Nogen der kan fortælle hvorfor man skulle vælge et ST60 istedet for et TX-P50UT50Y til den halve pris ? (5.849,-)

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=751958
Den største forskel er nok filteret. UT50 har vist ikke noget filter, og derfor er det ikke specielt godt i lyse rum.

Der er vist indbygget wifi i ST60, det er der ikke i UT50.

og så er der jo så også lidt bedre billedkvalitet, bl.a. på sortniveauet. Tror dog ikke nødvendigvis det er en forskel en gennemsnits-dansker vil bemærke.
Sådan rent umiddelbart lyder det ikke som det er det dobbelte værd :) men at det stadigvæk vil være suverænt bedre end mit nuværet X10Y :)
50" ST60'eren blev solgt til 8.000 i går ved komplett, men det var et "timesalg", og det ville jeg nok have valgt fremfor de ca. 6000 for ut50. Det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget lige nu, men det er nok bare et spørgsmål om tid før st60'eren igen bliver solgt til omkring de 8.
#185957
kronholm skrev:
Malcolm_Y skrev:
kronholm skrev: Den største forskel er nok filteret. UT50 har vist ikke noget filter, og derfor er det ikke specielt godt i lyse rum.

Der er vist indbygget wifi i ST60, det er der ikke i UT50.

og så er der jo så også lidt bedre billedkvalitet, bl.a. på sortniveauet. Tror dog ikke nødvendigvis det er en forskel en gennemsnits-dansker vil bemærke.
Sådan rent umiddelbart lyder det ikke som det er det dobbelte værd :) men at det stadigvæk vil være suverænt bedre end mit nuværet X10Y :)
50" ST60'eren blev solgt til 8.000 i går ved komplett, men det var et "timesalg", og det ville jeg nok have valgt fremfor de ca. 6000 for ut50. Det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget lige nu, men det er nok bare et spørgsmål om tid før st60'eren igen bliver solgt til omkring de 8.
Som udgangs punkt har du ret :) men en forskel på 2000kr er stadig en del og man kan bruge 2000kr til meget andet når nu forskellen ikke vandvittig stor
#186001
Jeg har købt et ST60 og opstillet det i dag. Jeg var godt nok noget nervøs for at blive offer for summen efter at have læst denne tråd, da jeg tror jeg kunne være typen der ville blive rimelig påvirket, hvis jeg kunne høre andet end billedlyden fra TV'et.

Jeg hører ingen summen overhovedet. TV'et er opstillet på anden sal i lejlighed i byen, hvor der generelt er lidt støj fra gaden specielt i dagtimerne. Under afspilning af nogle næsten helt hvide scener (snelandskab) kunne jeg høre en svag summen fra apparatet - men først når jeg stak hovedet helt ned bag TV'et med øret ca. 20 cm. fra kabinettet.

Hvis ikke det ændrer sig kan jeg sige at min ST60 i praktisk forstand er lydløst og at jeg aldrig ville have bemærket en summen medmindre jeg decideret havde lyttet efter den.

At det varierer fra apparat til apparat er lidt trist, synes jeg. Men dette skrevet til beroligelse af dem der som jeg var lidt nervøs ved tanken.

Hvis jeg oplever andre problemer, såsom burn-in, vender jeg tilbage med en rapport.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7