Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheSleeper
MigSelv skrev:
kskruger skrev:
xcardman skrev:er Jeg ikke helt opdateret

Men er "Micro Dimming" og "Auto Kontrast"

ikke kun på deres LCD/led modeller
"Micro Dimming" Åbenbart ikke, på Samsung's hjemmeside kan man læse, at PS51D8005 har det.

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl=
Mon ikke det er en fejl, at microdimming featuren har sneget sig ind på plasmasiden.
Hvad mener du ? :0)
Af Kold-91
Rasmus, du skriver at det summer fra 30-50 cm. Er det meget hørbart eller hvordan? Overvejer nemlig at købe det her Samsung plasma tv men er summen irriterende, så bliver det ikke det.

Nicholas
Brugeravatar
Af MigSelv
TheSleeper skrev:
MigSelv skrev:
kskruger skrev: "Micro Dimming" Åbenbart ikke, på Samsung's hjemmeside kan man læse, at PS51D8005 har det.

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl=
Mon ikke det er en fejl, at microdimming featuren har sneget sig ind på plasmasiden.
Kan jo tænkes, at Samsung har lagt microdimming infoen forkert. Microdimming hører til i LED belyste LCD skærme. Jeg kan ikke se, hvordan microdimming vedrører plasma teknologien.
Men Samsung har jo også haft held med, at bilde folk ind, at LED er en ny teknologi. Ikke blot folk, men selv det personale i tv branchen, der skal rådgive købere.
Af TheSleeper
MigSelv skrev:
TheSleeper skrev:
MigSelv skrev: Mon ikke det er en fejl, at microdimming featuren har sneget sig ind på plasmasiden.
Kan jo tænkes, at Samsung har lagt microdimming infoen forkert. Microdimming hører til i LED belyste LCD skærme. Jeg kan ikke se, hvordan microdimming vedrører plasma teknologien.
Men Samsung har jo også haft held med, at bilde folk ind, at LED er en ny teknologi. Ikke blot folk, men selv det personale i tv branchen, der skal rådgive købere.
De må da ikke markedsføre "Micro Dimming" på en skærm som ikke har det ?

Jeg snakkede med en tekniker fra Samsung for nogle uger siden og han sagde at PSxxD8005 havde "Micro Dimming" og at PSxxD7005 ikke havde "Micro Dimming" ...

Licotronic sendte mig "System Specs" på de 2 skærme og der stod også at PSxxD8005 have "Micro Dimming", så jeg ville da blive noget forundret hvis ikke den skærm har den feature ?
Af xcardman
problemet er at navnet ligner utrolig meget

så det kan vil godt være LCD modellerne han mente

tror stadig ikke der noget som hedder Micro Dimming på en plasma skærm
for jeg kan alså ikke se nogen grund til det på en plasma skærm

håber Rasmus måske kunne komme med en forklaring
Brugeravatar
Af MigSelv
xcardman skrev:problemet er at navnet ligner utrolig meget

så det kan vil godt være LCD modellerne han mente

tror stadig ikke der noget som hedder Micro Dimming på en plasma skærm
for jeg kan alså ikke se nogen grund til det på en plasma skærm

håber Rasmus måske kunne komme med en forklaring
Samsung har registreret micro dimming som et varemærke, måske derfor. En plasma skærm har, groft ridset op, samme egenskab som micro dimming, dog uden at featuren er implementeret.
Som sædvanlig er fremragende test her på flatpanels.dk. Jeg er enig i, at Samsungs Smart Tv løsninger en af de bedste på markedet, men oplevelsen halter fortsat.

Hvad der virkeligt undrer mig, er at Samsung til et ret kostbart TV, og hvor man tydligvis har kæret sig om designet, leverer en fjernbetjening, der er så ringe - m.h.t. design og finish, betjening og funktionalitet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den med fjernbetjeningen går igen på langt hovedparten af al fjernbetjent elektronik i dag. Jeg melder mig i koret af utilfredse brugere og jeg giver gerne 500 mere for at få en orden remote i ordenlige materialer.
Af Mysen
Min 2010 fjernbetjening er lidt svær at ramme uden at kigge ned, og den er plastic. Til gengæld er den pæn...nok
Men 2011 modellernes fjernbetjening.... wow. De følses som noget, der kan købes i Lidl for en havtredser. Det er en klar nedgradering efter min mening. Samsung er nu også mest gode til at få tingene til at SE lækre ud. Ikke føles. Det gælder iøvrigt også for Galaxy S2, der af mange vurderes til markedet bedste androidtelefon. På deres fjernsyns remotes har de ikke negang gidet at gøre et forsøg, virker det til.
Af pekr
Jeg oplever ingen summen fra min ps64d8005. Tilgengæld har jeg linebleed når baggrunden er hvid, hvilket er lidt surt.

Fjernbetjeningen er ikke særlig lækker, men jeg synes nu den ligger godt i hånden og fungere som den skal. Bruger også min SGS2. Det ser fedt ud, men det er svært at bruge den uden at kigge ned og se hvad man rammer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mht. Micro dimming, så ligger der hvert et billedsystem gemt i navnet og det talte Samsung lidt om i forbindelse med LED-modellerne. Hvad det præcis indebærer kan jeg ikke huske, men vi hænger prøver så vidt muligt også at smide alle disse smarte marketing-udtryk ud til højre, når vi tester.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Maestroelite skrev:
Rasmus Larsen skrev: Jeg synes ikke der er deciderede mangler - måske kun THX-profilerne og det dybere sortniveau, men jeg tror rigtig mange vil være godt tilfredse med D8005.
Tak for svarene.

På dette spørgsmål mente jeg dog, hvis man vælger Pansonic VT30, er der så noget man vil savne fra Samsung TV'et eller er Panasonic'en lige så god eller bedre på alle områder?
Beklager misforståelsen. Du kan vende nogle af mine argumenter om fra før. Derudover så synes jeg dog, at Panasonic VT30 har et mindre veludviklet Smart TV-system. Panasonic tilbyder også Apps, men der er endnu ingen mulighed for eksempelvis filmudlejning i den danske App Store.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mysen skrev:Tak for testen Rasmus. Bemærkede du linebleed? Det er især et problem på mindre gode SD udsendelser på C7705, og det er en af de ting som jeg finder et værre problem på den, end retention er.
Line-bleed er der stadig, ja. Og det kan bemærkes ind i mellem.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Kold-91 skrev:Rasmus, du skriver at det summer fra 30-50 cm. Er det meget hørbart eller hvordan? Overvejer nemlig at købe det her Samsung plasma tv men er summen irriterende, så bliver det ikke det.

Nicholas
Nej, jeg blev ikke generet. Og nu har jeg fået skærmene ind i et rum som er mere lydtæt. Når man lægger øret mod bagsiden af Tv'et kan man dog høre summelyden og det blev så langsomt svagere indtil 30-50 centimeter, hvor jeg ikke længere kunne registrere den.

Vær dog opmærksom på, at det kan svinge meget. Det så vi på Samsungs (og Panasonics) 2009 og 2010 modeller. Visse eksemplarer har ingen problemer - andre har ret markante problemer. Så sørg eventuelt for at handle over nettet, så du har 14 dages returret.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12