Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#250866
Tak for tippet Torben, men virkede desværre ikke. Mærkelig feature at fjerne...det er jo ikke sådan at rød\grøn knap har fået andre funktioner tilknyttet i guiden.
Af Beckham
#250909
@Torben: Sad lige og kiggede på dine indstillinger fra anmeldelsen. Under punkter "Farvemætning" har du noget som hedder hvid balance. Er det kun for visse inputs man kan indstille på denne? Når jeg i Digital tv går under "Farvemætning" punktet så ser jeg kun Farvemætning, Farvebalance, Farvetemperatur, Avanceret Farvetemperatur og Levende farver.
#250919
Det er muligvis en fejl i oversættelsen. Farvebalance skal du bare lade stå og Levende farver skal være slået fra. Farvetemperaturen står vist pr. default til Ekspert 1, hvilket også er OK og den avancerede farvetemperatur kan du så prøve at kopiere, men der kan være forskel fra panel til panel, så der er ingen garanti for, at resultatet bliver det samme som i vores test.

Generelt, så vil jeg sige, at jeg ikke rigtig justerede ret meget ud over at skifte til Bio Prof profilen. Den gør det OK. Som du kan se af vores grafer, så er der for lidt rød i de lyse toner, men da RGB-justering står på MAX under den avancerede farvejustering, så kan man ikke rigtig skrue OP for rød, kun ned for de to andre. Grafen angiver relationen mellem de tre grundtoner, så du kan opnå samme resultat ved at skrue på de to andre primærfarver og evt. rette gamma eller kontrasten (skrue op for kontrast) ind globalt bagefter.

Skal man vælge hvilken slags "fejl" man vil have i billedet, så er mangel på rød nok at foretrække frem for eks. mangel på blå, hvilket også er dét producenterne spiller på når de laver deres "Dynamisk"-billedprofil, som er pumpet med blå. Det giver et mere koldt billede, men det er lettere at acceptere end et for varmt billede med for meget rød.
Af Beckham
#250929
Ok...takker for input! Farvebalancen har jeg også bare ladet stå og Levende farver er også slået. Igår aftes synes jeg at billedet blev lige lovlig mørkt....kom så til at se at lyssensoren var slået til. Slukkede for den....og så skete der noget....så kunne man lige pludselig se hvorfor tv'et bliver omtalt som en lyskanon..:-)

Efter et par dages brug er jeg generelt rigtig godt tilfreds. Min største bekymring var jo opskaleringen af tv kanaler og her synes jeg den klarer det fremragende. SD kanaler er måske ikke just kønne, men kan dog ses. Heldigvis har vi jo kun ganske få af dem tilbage..:-) Fik også set et par afsnit Gran Tour....wow.....her kommer tv'et altså for alvor til sin ret. Det er altså imponerende at se på!!
Af Beckham
#251004
Til Torben eller evt. ejere af XE93 modellen. Følger der en IR blaster med? Kan se den er omtalt på setup guiden, men samtidig er det markeret som om at det ikke er alle lande\regioner der får sådan en. Men er lidt usikker....faktum er at den er "forsvundet" her.....
Af Beckham
#251006
Nå..tror selv jeg har fundet svarende til ovenstående. Kan se at mit tv ikke har en IR blaster indgang..:-) Ikke at jeg skal bruge den, men lidt mærkeligt at man fjerner den for nogle lande\regioner?

Men har så nyt spørgsmål.....hvordan hulen kommer man ind bag den klap som har CA modulet? Der gået stykke plastik ud, som man jo kan bruge til at trække i, men selvom jeg virkelig ligger kræfter i, så kan jeg ikke få den klap af....er lidt bange for knække den af.
Af Beckham
#251012
Tak for svar Torben....giver også mening når der ikke er en IR port på den danske\nordiske model..:-)

Lykkedes mig iøvrigt at få klappen til CA modulet hevet af....men for hulen der skulle ligges nogle kræfter i..:-)
Af Beckham
#251145
Hehe...nå...du har alligevel fået et godt tilbud på XE93? Jeg vil umiddelbart sige at det er en rigtig fin pris på nuværende tidspunkt. Som nævnt i den anden tråd, så har jeg hørt at El Giganten og Sony Center er de eneste som sælger denne model herhjemme, så virker til at der godt kan gå lidt endnu inden prisen begynder at falde for alvor, hvilket også kan ses på at den ikke har rykket sig en øre siden launch marts i 65" udgaven. Selvfølgelig....når vi kommer til Black Friday skal den nok have fået et godt hak nedad. Men her og nu er 25k en fin pris.
Af BRB
#251148
De har ikke sat den til antenne så kan kun se demo. Men det jeg har læst og hørt fra dig og andre, er det et rigtigt godt tv. Står faktisk med pungen dramme nu :-)
Skal jeg købe en forsikring mod pixelfejl?
Af Beckham
#251149
XE93 er et rigtig godt tv...no doubt. Ærgerligt du ikke kan se dem med antenne. Om du skal købe en forsikring mod pixelfejl....det er svært at sige. Har ingen ide om hvor stor chancen er for pixelfejl nu om dage.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9