Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af OliverBo
#269624
Hej alle.
-Det er mit første indlæg, håber det er gjort korrekt.

Jeg sidder og er ret fast besluttet på at jeg gerne vil købe et LG B7.
Jeg er tålmodig, og vil høre hvordan i forventer prisudviklingen bliver på dette TV. Standard prisen er pt. 9.999 kr. Forventer i at prisen kommer længere ned, når 2018 modellerne kommer på markedet? Eller stopper de snart produktion og derved udgår modellen. Håber at kunne få det til omkring 8.000 kr. TV'et er stort set frem hver eneste uge i Elgiganten og Power's tilbudsaviser, og det virker som om at det er gået priskrig i den :D

Alle fornemmelser/viden er meget velkommen.

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269626
Modellen kunne sagtens udgå, men dit gæt er lige så godt som vores. B6 blev på markedet sidste år, men det virker fjollet at lade B7 lave samme finte.
Af Mathias A.
#269705
Jeg tvivler på at den rammer 8.000kr. førend at den kommer til at udgå.

Flere faktorer spiller ind;

- Det er stadig fantastisk panel med god billedkvalitet (ift. LED)
- LG vil effektivt udkonkurrere sine egne top LED'er og ligeledes presse dem længere ned i pris
- Differencen til 2018 modeller virker ikke så voldsom, som fx B6 til B7. Men en reel test vil give svaret på det.
- Umiddelbart virker OLED'er let omsættelige i det prisleje de har dem i nu, i forhold til listeprisen på 2018. Men selvfølgelig kan en forhandler ende med at brænde inde med nogle på lager, hvorfor prisen kan falde på et meget lille antal.
Brugeravatar
Af bbplayer
#269741
Der har lige været åbningstilbud i Aalborg, og der så du ikke en B7 på tilbud i det område, og det er disse særtilbud du jagter. Så du skal nok vente på nye butikker åbner, og der er kun få gange om året, måske Black Friday men så er vi også der hvor folk næsten venter til næste år for at få den endnu billigere mener de, eller den nye B9 serie som de mener er bedre.

8000,- bliver kun et sted du finder den pris, og det må være på den blå avis :) , og som dba og andre steder, tøver du så kan du vente meget længe til næste omgang af billige OLED bliver forældet.
Af Ultimathor
#269767
Du kan være heldig at finde et tilbud i Tyskland eller Sverige. Jeg var selv heldig at få et 65B7 til 15.000 på tilbud i Sverige og der var én, der havde set et 55B7 hos Mediamarkt.de omkring 8.000. Som jeg forstår det, dækker LGs garanti i Danmark uanset om du har købt tv'et her eller i udlandet.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#269770
Ultimathor skrev:og der var én, der havde set et 55B7 hos Mediamarkt.de omkring 8.000. .
Hvis det er dette her Mediamarkt-tilbud du har i tankerne som fremgik i en anden tråd med tilsvarende topic, så var det mig bekendt en fejltagelse og istedet en ældre LG OLED model hvor 7V fremgik i navnet og som netop huserede i samme tidsperiode..
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... de#p267835
Hvis du er bekendt med andet, må du gerne lige linke, ville være en skam hvis man render rundt med forkerte prisværdier in mente' da man kan vente sig til næste sæson, hvis man ligger fejlagtige EU priser til grund..

det billigeste jeg har set B7V til på vores kanter, var 9.100 leveret, og bundede i demomodeller som muligvis dækkede over returneret versioner, og 900 dkk besparelse iforhold til de 9999 dkk som man kunne erhverve til sideløbende hos Elgiganten virkede ikke synderlig attraktiv, slet ikke med det hysteri der husere kva OLED panel-semiflaws hvor folk returnere til den store guldmedalje i håbet om at lande et perfekt panel i dette OLED panel lotteri..
Af Ultimathor
#269792
Det lyder sandsynligt, at der er tale om den gamle model, som du beskriver. Jeg hæftede mig ikke så meget ved det, da jeg var var på udkig efter et 65B7.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#269808
Roger that' jeg ville bare lige tjekke. da det ville være ærgeligt hvis man ligger prisniveauer til grund som ikke har været aktuelle, især inden for EU hvor markedet og de indre værdier der husere er meget lig' og ofte kommer fra samme bagland iform af Dixon Carphone...