Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sstraszek
#269602
Hej,

Jeg er på udkig efter et nyt tv til stue. Tv, film, serier og playstation er det primære brug, og jeg har indsnævret feltet til et sony xe90 eller xf90 tv. tv'et skal afløse et 9 år gammelt samsung

Men det jeg ikke kan gennemskue er hvad forskelle er på xe og xf modellerne.

Det er ret gode tilbud nu på xe modellerne , men vil jeg mangle noget ved at vælge en xe model fremfor en xf ?

Råd, tanker og anbefalinger modtages gerne
Brugeravatar
Af Vailant
#269605
Nu skal jeg passe på jeg ikke kloger for meget i noget jeg ikke er helt sikker på, men jeg mener, at XE er 2017 modellen mens XF er 2018 - hvilket nok også er grunden til at XF'erne er dyrere end XE'erne. :)

Jeg har selv kig på et XF85 43" til vores køkken-alrum, når de engang kommer i forretningerne.
Af sstraszek
#269607
Hej,

Ja det er helt rigtig det er 17 og 18 modellerne, men forskellen kan jeg ikke rigtig gennemskue
Af mhca
#269612
Der er i hvert fald forskellen at XF90 har power supply indbygget, i hvert fald på 65".

Der er vist også lidt flere zoner.
Mener Torben nævner noget af det i XF90 anmeldelsen.
Af Beckham
#269613
XF90 har Extreme chippen. Dvs. den får Dolby Vision updaten. Derudover skulle den have et nyt og endnu bedre system til håndtering af motion. Læs evt. anmeldelsen af XF90 her på siden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269614
XF har mange flere zoner at styre lyset i og så kan du benytte MotionFlow med scanning backlight uden at miste lysstyrke under HDR-afvikling. Og så får den, som nævnt, Dolby Vision.