Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bleed_blue
#269507
Jeg er nysgerrig efter at høre, om brugere (eksperter) her på Flatpanels, mener om nedenstående fejl på mit LG 65" OLED B6V var ramt af burn in, eller en anden fejl.

For en måneds tid siden opdagede jeg en lodret streg på tv'et, som især var synlig på lyse scener. Jeg prøvede mange gange at bruge den indbyggede skærm rens funktion, men det gjorde ikke rigtig nogen forskel.

Stregen går fra top til bund og er præcis i midten. Dét fandt jeg noget underligt. Jeg har ikke nogen tv-vaner, som burde give burn in lige nøjagtig dér.

Jeg ser ikke flow tv, og dermed ser jeg ikke rigtigt noget med logoer. Jeg spiller ofte FIFA på Playstation, men her kan jeg ikke se, at der skulle komme en lodret streg. Der ville være andre elementer fra spillet, der skulle give burn in, hvis det var problemet.

Jeg har uploadet et "screen shot" hvor man kan se problemet. Det er fra et afsnit af The Grand Tour afspillet på Apple TV.

Den lodrette streg var synlig på alle slags input, men mest tydelig på lyse billeder.

Jeg vil lige tilføje, at jeg har fået det fikset på garantien, så jeg er ikke ude på at samle beviser. Jeg er mere nysgerrig efter, hvad fejlen mon kunne være.

(Service Center Gruppen skiftede panelet)

Billede