Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sanjeev
#269292
Hej

Jeg har haft 3 eksemplarer af XE85, som alle lider af meget slem clouding. Selv efter at have justeret baggrundslys er det rimelig tydeligt. Det tager en del af oplevelsen, når de mærke scener kommer. Ellers er det et super tv og farverne er gode.

Jeg er begyndt at overveje et andet tv i stedet, da jeg stille og roligt har opgivet at få et godt panel uden så slem clouding. Ved godt at det ikke helt kan undgås på edge-lit, men jeg har set meget bedre VA edge-lit paneler, bl.a. mine forældres W805B. Der er intet at se selv under maks lysstyrke.

Nu er jeg begyndt at overveje at hoppe på LG's UJ750 på tilbud til 3.999. Er det et dårligt alternativ?

Kan se at det er et IPS panel, så selvfølgelig ikke det bedste sort niveau. Men sort kan ikke nydes på XE85 med alt det clouding, så synes oplevelsen alligevel ryger.

Og er UJ750 et 100hz panel? Der står lidt forskelligt på nettet. Både powers og Elgigantens hjemmeside viser 100hz, men ikke andre sider der viser specs.

Er der evt andre modeller der kan anbefales?

Jeg ser meget blandet tv og alt bliver streamet. Intet kabel tv. Budget omkring 5.000. +/-
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269293
LGs model har IPS panel, så eventuel clouding vil være mere tydeligt end med VA.

Panasonic EX700 har været nede i dit niveau. 58” koster 5555 kr lige nu
https://www.power.dk/x/p-524473/?utm_so ... flatpanels
Den mangler muligvis nogle apps, men det gør Android jo også og en Chromecast er billig.