Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wiso
#269251
Overvejer alvorligt at købe et Sony KD-49XE9005.
(Går ud fra det er det samme som det I kalder Sony XE90)

Spørgsmål:

1. På hvilken baggrund figurere tv'et under Købsanbefalinger, når det ikke er testet på siden?

2. Under minus står der "Android TV ydelse". Hvad dækker det over? Altså hvad er minus?

På forhånd tak.
Senest rettet af wiso 7. apr 2018, 22:15, rettet i alt 1 gang.
#269252
Købsanbefalingerne dækker over TV vi har nok kendskab om til at kunne anbefale den.

Android kører ikke lynende hurtigt, hvilket vi også kritiserer i anmeldelserne.
Af wiso
#269253
Tak for svaret.

Jeg har ikke helt styr på hvad det alt sammen er.

Hvornår bruger man android? Så jeg ved om det har betydning for mig ...
Kender kun til ordet i forbindelse med styresystemet på min mobil. I fald det er det samme - hvad bruger man dét til på et tv?

På forhånd tak.
Af wiso
#269254
Er det det med at sende ting fra en anden enhed - f.eks. mobilen - til fjernsynet?

Syntes det ser sådan ud, efter en søgning på nettet. troede det hed chromecast. Kan sq ikke finde ud af alt dette.
Af wiso
#269259
Sorry, forstår ikke hvad det betyder. Vil det sige at smart-tv på denne model generelt ikke fungere optimalt / er langsomt?

Det eneste jeg skal bruge smart tv til, er når jeg skal streame film på Plejmo, Blockbuster og Viaplay - og når jeg skal se noget jeg har optaget på tv.
Af bphhm
#269269
Har selv det samme TV og det virker rigtigt fint inklusive Styresystemet/bruger grænsefladen som er Android TV.

Det er rigtigt at de første 5-10 sekunder når man tænder TV'et så skal det lige have lov at starte ordentligt op inden man begynder at skifte mellem smart TV og normale TV kanaler for at det flyder som det skal.

Men TV'et har et flot billede og Smart TV delen er meget fleksibelt og kan skræddersys stort set efter behov.
Af wiso
#269270
Torben Rasmussen skrev:Hele SmartTv-platformen er Android. Dvs apps styres af Google. Den kan også tage imod streams via Chromecast fra din mobil.
Tak for svarene.
Af wiso
#269271
bphhm skrev:Har selv det samme TV og det virker rigtigt fint inklusive Styresystemet/bruger grænsefladen som er Android TV.

Det er rigtigt at de første 5-10 sekunder når man tænder TV'et så skal det lige have lov at starte ordentligt op inden man begynder at skifte mellem smart TV og normale TV kanaler for at det flyder som det skal.

Men TV'et har et flot billede og Smart TV delen er meget fleksibelt og kan skræddersys stort set efter behov.
Tak skal du have.

Ok. Det kan jeg leve med. Faktisk er det, det samme, på det ”gamle” Samsung tv jeg har nu.

Lyder godt. Er også meget tæt på at være sikker på jeg køber det. Kan efterhånden ikke se nogen grund til ikke at gøre det. Så glæder mig. :)
Af wiso
#269745
Det gjorde jeg bare ikke alligevel.

Fjernsynet har en dårlig betragtnings-vinkel. Skulle derfor finde en drejefod, for at få otdentlig glæde af det. Det lykkedes. Men den er grim. Har ikke mulighed for at hænge op.

Hvorfor producere man skærme med dårlig betagtningsvinkel, der ikke kan drejes. Virkelig ude i hampen!

Stik sidder i venstre side. Det dur ikke i mit tilfælde.

Gider ikke påduttes Google og Netflix knapper.

Køb af tv aflyst.
Af Basto
#269801
Wiso du vil ha stor glæde af at tage i en Expert butik evt og få vist tingene .. ellers kan du også bruge Google ..

Der er.megrt at sætte sig ind i og.mange gode tråde herinde som man kan læse og få mere viden .. du kan bruge søge funktion

Mvh Michael
Af wiso
#269864
Sploink skrev:Køb et IPS eller OLED. VA paneler har ikke god betragningsvinkel
IPS har dårligt sort niveau, har jeg læst. Så det kan jeg ikke bruge.
OLED er for dyrt.