Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af winwiz
#269249
Mine forældre (som hidtil har set tv via Kodi på en raspberrypi) har hverken antenne, kabel eller sat. Nu vil de gerne have et nyt TV hvis de kan slippe for at have "boxen" tilsluttet.
Design, billed- og lyd-kvalitet betyder ikke så meget, men betragtningsvinklerne skal være bredde.
Men jeg har svært ved at find et TV som kan vise live DR når det kun er tilsluttet wifi/rj45.
DR's android TV app tilbyder så vidt jeg ved ikke live TV og HbbTV virker ikke uden antenne/kabel TV.
Android TV kan via apps som cumulus live streame DR, men det virker ikke som en langtidsholdbar og brugervenlig løsning -og jeg er bekymret for at det vil frustrere mine forældre og give mig meget "support" arbejde at holde det kørende.
Cromecast kræver så vidt jeg ved en smartphone eller tablet, så det lever ikke helt op til kravet om DR uden "box".

Findes der virkelig ikke et TV som kan vise DR live udelukkende via internettet?
#269273
Tjoh, mit LG B6V kan da streame via browseren, men det er bestemt ikke nogen særlig brugervenlig løsning, at skulle navigere på dr.dk med en fjernbetjening.

Er en Apple TV4 helt udelukket?
Af winwiz
#269390
Ja mine forældre gider ikke en ny box, så apple tv er udelukket.

Med en god airmouse kunne DR via browser måske godt være en mulighed. Kan det lade sig gøre at opsætte et LG med WebOS 3.5 til altid automatisk at åbne dr.dk/tv efter standby?
#269391
Der er kun webos 3.0 hos mig, så jeg tager lige forbehold for evt forskelle, men her hopper tv'et hen til sidste benyttede input efter det har været slukket. Dvs det kan ikke automatisk gå ind på en specifik hjemmeside (eller specifik app). Man kan dog lave et genvejspunkt inde i menuen, som vil kunne pege direkte på dr.dk/tv.
Af orm08
#269396
Dine forældre vil ikke have et AapleTV, når de har haft en Raspberry Pi med Kodi ?

Man kan da også gøre det rigtigt svært.

De fleste TV vil tænde og slukke med AppleTV, det fåes ikke nemmere, hvis man ikke har et TV signal

DR’s app på TV er implementeret med hbbtv, som kræver et TV signal