Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#269255
Beckham skrev:Hvis du ser rigtig meget sport med hurtige bevægelser, så kan XE90 overvejes. Det er det ene punkt hvor visse LCD'er stadigvæk overgår OLED skærmene.
undskyld jeg bryder ind, men det er vel ikke sådan oled "hakker"?
#269257
Jeg kan da lige hjælpe lidt for ca 1 år siden brugte jeg en del tid på at hjælpe med priser her på site og gode tilbud.

Kan dog huske at netop Sony XE90 har været på tilbud eller laveste pris på 6999 kr. hos Power for ca 1 mdr. siden, var selv lidt fristet til køb da den jo er en del bedre til HDR 4 K end mit nuværende Sony 55X8509C som jeg også gav 7000 kr. for. Det er et super godt tv til daglig brug og som Beckham skriver Citat Hvis du ser rigtig meget sport med hurtige bevægelser er det ene punkt hvor visse LCD'er stadigvæk overgår OLED skærmene. Og her vil jeg gå videre og sige at netop Sony er nok dem som gør det bedst. Det skulle faktisk også gælde for Sony Oled som er bedre end Lg. her.

Men er du til 4k og HDR altså ser film er Oled klart bedre og et LG OLED55B7V kan jo skaffes til 9999 kr. både hos Power og Elgiganten nu .

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... PER_BUTTON

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-521495/
#269261
Jeg modtog mit nye 65" LG OLED sidstefredag, og var netop meget obs på hvordan den ville performe mht fodbold . Og efter CL kampene tirsdag/onsdag må jeg bare sige SUPER ! Jeg har yousee box, og ved selvfølgeligt ikke om jeg er mindre disponeret overfor motionblur og stutter end andre. Men i min verden er der ingen synlig "bevægelses"-forskel på mit gamle plasma og mit nye OLED . : Bemærk,at live streaming kan være lidt af en ukendt faktor mht sport . :
Af Beckham
#269268
A.Schmidt skrev:
Beckham skrev:Hvis du ser rigtig meget sport med hurtige bevægelser, så kan XE90 overvejes. Det er det ene punkt hvor visse LCD'er stadigvæk overgår OLED skærmene.
undskyld jeg bryder ind, men det er vel ikke sådan oled "hakker"?
Nej nej...overhovedet ikke. For langt de fleste vil der overhovedet ikke være nogle problemer på denne front. Pointerer bare at lige på dette punkt er de bedste LCD tv stadigvæk en lille tand bedre.
#269279
-Henrik- skrev:Vær obs på, at det er lidt et lotteri, om du får et ok panel eller ej mht. OLED.
Nogle oplever, at de må bytte deres tv op til flere gange, før de får et godt eller acceptabelt panel.
Men det er vist hovedsagelig de større skærme
#269282
-Henrik- skrev:Vær obs på, at det er lidt et lotteri, om du får et ok panel eller ej mht. OLED.
Nogle oplever, at de må bytte deres tv op til flere gange, før de får et godt eller acceptabelt panel.
Man kan være lige så uheldigt ved de andre skærm teknologier så tror ikke at det er større risiko ved en Oled
#269291
Sokken det samme er tilfældet med LCD skærme, der kan altid følge diverse sygdomme med..