Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af plysgaard
#267988
Hej

Jeg købte et Sony XE 9005 Tv hos Power i Herning. Det har jeg så fragtet med mig til Grønland.

Da jeg starter Tv'et er der ingen DR eller Tv2 Play app. Burde der ikke være det??? eller er der en "Geo-block" på de apps? og hvis der er, kender I en work-around???
Af thg
#268023
Jeg har DR app på mit XE9005, men den kan også åbnes ved at trykke på den røde knap på fjernbetjeningen, lige når man har slået over på DR.
Af plysgaard
#268044
Torben Rasmussen skrev:Det er ikke en app, men en genvej til HbbTV, som Sony bruger. Så den forudsætter adgang til HbbTV.
Okay... Men hvad så med Tv2 Play app'en som jeg har på mit xe8005 tv i Danmark... Den er her heller ikke at se? For det er vel ikke HbbTv?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#268055
Både TV2 Play og DR1 er sideloadede “apps” som Sony selv lægger på. Det er ikke ægte Android TV apps. DR TV er endvidere ikke en app, men en genvej til HbbTV, så hvis man ikke har HbbTV, så har man ikke appen.
Af plysgaard
#268057
Torben nu må du undskylde jeg spørger så meget, for er lidt bange for at det er mig som er lidt tungnem... Jeg forstår godt at jeg ikke har DRTV "genvejen". Men har du en forklaring på hvorfor jeg ikke har TV2 Play appen (og har heller ikke Blockbuster appen)??? For det er et TV købt i Danmark, men bliver brugt i Grønland.


(Til yderligere information kan jeg nævne at jeg i første omgang heller ikke kunne se Google Play Movies appen. Men da jeg søgte efter den på Play Store kom den frem til at være installeret... Men ved siden af knappen installeret var der en knap der hed "Aktiver". Efter jeg trykkede på den, kunne jeg se appen på forsiden)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#268060
Det er muligt, at der er noget regions-styring, som afgør hvilke preloadede apps der skal vises. Som nævnt, så er TV2 ikke en app fra Playstore, så du kan ikke søge dig frem til den.
Af TigerHo
#268228
Vi har adgang til DR app på Sony KD75XE9005 og vi har IKKE adgang til hbbtv - intet flow tv, ingen antenner.

Vi har ligeledes adgang til tv2 play app.