Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af symbol
#267841
Hej
jeg har søgt med lys og lygte efter nyt tv i str 32 tommer, men kan ikke rigtig finde ud af hvor jeg får mest for pengene.
Har ikke de store krav, da det blot skal fungerer hovedsageligt til lidt nyheder og en Netflix film i ny og næ.
Vi har ikke mere end max 80cm plads i bredden hvor tv'et skal stå så 32 er desværre nok max, men vi sidder også tæt på.

Skal som min være full HD, gerne med så smal en ramme som muligt.
Da det ikke skal hænges op foretrækkes TV med så smal en fod som muligt så det kan stå på et lille bord.
Konen vil gerne have et hvidt, men det er jo extra svært at finde så måske sølv.

Så der er faktisk flere krav til det ikke tekniske end de reele specs.
umiddelbart vil mit bedste bud være et philips 32pfs6402:
https://www.wupti.com/produkter/tv-og-h ... 0000%0d%0a

eller
Sony KDL-32WD753
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 53-led-tv/

men jeg kan være fuldstændig off, på ovenstående bud.

Jeg synes det er rigtig svært at finde rede i hvilke TV der er gamle modeller og hvilke der er nyere.
Om det er tv til 1999.- eller 3999.- er ikke så afgørende.

håber på lidt friske bud :-)

på forhånd tak
Af Grandahl
#267845
Huha jeg ville selv være ked af nu om dage at se tv i en stue på en 32”, men det er vel muligt.. Det ærgeligt er at producenterne ikke ligger nogen energi i de små skærme, standard størrelse i dag er 55” og der man får mest for pengene.. De små tv er ofte fyldt med komponenter fra tidligere år, og det er klart at billedkvaliteten er tilsvarende. Ja, du skal klart gå efter en full HD, jeg ved ikke om 4k er med på de små modeller, men det er også ligegyldig da der ingen effekt er grundet den lille størrelse..

De 2 skærme du har fundet er med IPS panel, hvilket giver brede betragtningsvinkler, men dårlige kontrast/sortniveau og dermed dårlige billedoplevelse... Men dem du har fundet er vel udemærket..

Personligt ville jeg have fundet en løsning for en større skærm, men vi er jo forskellige.
Af symbol
#267848
#Grandahl
Ja der er ikke meget udvalg.
Men kan fortælle at vores nuværende tv er et 8 år gammelt plasma (samsung PS50C685) så vores standard er heller ikke så høj og jeg har (udover nyhederne) set Tv 1-2 gange de sidste 2 måneder, så behovet er heller ikke så stort :-)

Vi kommer til at se tv'et en del fra siden af så bredere betragtningsvinkel er ikke så dårligt.

Tak for dine input.