Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#267783
Hej.

Jeg købte i weekenden et Sony 55XE9005 på tilbud i Power.
Jeg har prøvet at sætte det til min PC ved hjælp af et hdmi kabel. Fjernsynet siger "Intet signal. Kontroller det eksterne input eller vælg input med INPUT-knappen."

Problemet sker på alle hdmi udgange på fjernsynet, samt på min PC. Min PC kan godt fange at den er forbundet til fjernsynet og mit skrivebord er "udvidet" som hvis jeg brugte en skærm mere.
Hvad kan jeg evt. gøre?

Update: Efter utallige genstarts af PC og fjernsyn, formåede jeg at få et billede frem på fjernsynet. Den flashede mit skrivebord et par gange og derefter gik skærmen ud og nu lyser LED'en rød.
#267786
Din besked fik mig til at ringe til kundeservice, og de sagde det samme. Det var godt nok træls. Tv'et har også været langsom og har førhen skiftet sider 5-20 sekunder efter jeg har trykket på en knap. Måske har jeg været uheldig, eller måske skulle man vælge Sony fra næste gang.
#267787
Update... Tv'et er helt dødt nu. Det kan ikke engang tænde, selv efter et reset af stikkontakten.

Update igen. Soft reset + factory reset har fået det til at virke. Hdmi indgange virker nu som forventet. Aner ikke lige hvad der var gået galt før..
#267797
Hehe...ok...vildt comeback af tv'et..:-) Men bortset fra det tror jeg ikke at Sony er hverken bedre eller dårligere end andre producenter. Tror ikke der findes noget mærke hvor du ikke læse om den ene eller anden form for problem\defekt.