Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pandaven123
#267739
Hej.

Jeg ejer lige pt et sony KDL-40BX400 (et ældre tv)

Jeg synes personligt det har et rigtigt godt billede, og søger kun nyt tv, fordi jeg gerne vil op i 55” klassen.

Jeg har kigget godt efter LGb7 modellen. Men måske er 12.000 kr en smule over mit budget.

Jeg ser meget tv, enten stream på min Chromecast, eller bare normalt kabel.
Udover det spiller jeg ps4 engang imellem.
Jeg har en lækkert anlæg slået til, og er derfor ligeglad med kvalitet på tv’ets indbyggede højtaler.


Kan i hjælpe mig med at finde et tv til en måske mere retfærdig pris, som samtidig passer til mine behov, da jeg er bleve meget i tvivl efter at have læst om tv i lang tid :)
Af Steen Bay
#267740
Hvis OLED er for dyrt, så er standard anbefalingen herinde et Sony XE9005 som tit er på tilbud til 7k for 55". Det har nok den bedste HDR gengivelse i den prisklasse.
Af Beckham
#267741
Enig....ved det er sagt\skrevet rigtig mange gange før, men XE9005 er bare et rigtig stærk tv i "value for money" kategorien. Power har det til 7k i den her uge.
Af Pandaven123
#267743
Jamen.
Mange tak, jeg føler mig lidt dum for at have overset det. Nu når i siger det.

Men så må jeg jo tage en tur i power og kigge på det ?

Så lige et bonus spørgsmål, tror i LGb7 modellen, vil falde i pris, inden for måske det kommende måned, når nu de nye tv’er bliver lanceret?
Af Beckham
#267744
Det er ikke utænkeligt at B7 kan falde yderligere. Men tvivler på at den kommer helt ned omkring de 7k. Men man kan selvfølgelig aldrig udelukke noget...
Af Grandahl
#267755
Mit gæt er at den vil komme ned omkring 10-11000, det er selvfølgelig også et bedre tv end 9005. Men om man vil spendere dette er selvfølgelig op til dig.

LG C7 er i øvrigt stort set samme OLED som B7, der er nogle designmæssige forskelle, panelet er det samme.
Af MortenLS
#267759
Altså den største forskel på B7 og C7 er at C7 har langt bedre lyd pga subwoofer i højtalerne. Så kan man måske undgå et skulle købe Soundbar til sit tv.
Af Steen Bay
#267762
MortenLS skrev:Altså den største forskel på B7 og C7 er at C7 har langt bedre lyd pga subwoofer i højtalerne. Så kan man måske undgå et skulle købe Soundbar til sit tv.
Mener det er den dyrere E7 der har bedre lyd, ikke C7.
Af SteffenH
#267767
Jeg står i præcis samme situation som trådstarter, og har egentlig bestilt en 55XE9005 til levering d. 2. marts. Jeg er dog kommet lidt i tvivl om man skal vente på den nye XF90, men uden en introduktionspris er det jo svært at vide om den er værd at vente på.
Og hvornår kommer den i butikkerne?

Måske dette også var relevant for trådstarter her :)
Af Grandahl
#267768
MortenLS

C7 og B7 har samme højttalere, det er rigtig nok E7 der har en opgradering på lyden som Steen er inde på.
Af Beckham
#267775
SteffenH skrev:Jeg står i præcis samme situation som trådstarter, og har egentlig bestilt en 55XE9005 til levering d. 2. marts. Jeg er dog kommet lidt i tvivl om man skal vente på den nye XF90, men uden en introduktionspris er det jo svært at vide om den er værd at vente på.
Og hvornår kommer den i butikkerne?

Måske dette også var relevant for trådstarter her :)
XF90 vil nok være i butikkerne i løbet af marts vil jeg tro. Den skulle få en lavere introduktionspris end XE90 havde, men vil jo nok stadigvæk ligge et pænt stykke over de 10k.
Af SteffenH
#267776
Beckham skrev:
SteffenH skrev:Jeg står i præcis samme situation som trådstarter, og har egentlig bestilt en 55XE9005 til levering d. 2. marts. Jeg er dog kommet lidt i tvivl om man skal vente på den nye XF90, men uden en introduktionspris er det jo svært at vide om den er værd at vente på.
Og hvornår kommer den i butikkerne?

Måske dette også var relevant for trådstarter her :)
XF90 vil nok være i butikkerne i løbet af marts vil jeg tro. Den skulle få en lavere introduktionspris end XE90 havde, men vil jo nok stadigvæk ligge et pænt stykke over de 10k.
Tak for svar. Så tager jeg XE9005 til 7k. Med de fine anmeldelser den har fået tænker jeg, at den tilfredsstiller mine behov :)