Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pandaven123
#267798
Okay, det ser jo lovende nok ud. Tak for svaret.

Men er dog stadig i tvivl om de 4000 kroner i forskel er noget jeg kan gøre. Især fordi jeg er studerende, så måske ikke den bedste beslutning med et tv til 11.000 minimum :p
Brugeravatar
Af bbplayer
#267799
Pandaven123 skrev:Jeg vil her tilføje at jeg bekymre mig om den blå farve, der kun har en leve tid på få tusinde timer.
Tak for at du uddyber og forklarer begrundelsen.

Jeg har nok allerede haft 3000 timer , da skærmen er tændt rigtig længe her. Og blå farve? Så ville jeg nok ikke være særligt glad for min skærm, og jeg har da set de tests på OLED paneler med burn-in efter at samme billede var vist i 1000vis af timer men sådanne tests lever normale menneskebehov ikke op til, og vores brug er jo utrolig varieret.
Selve teksten beviser hvordan udvikling og teorier ikke kan afspejles af virkeligheden og hvordan virkeligheden ofte ser helt anderledes ud end et lab og især efter næsten 8.5 år , tænk hvor meget der er sket siden dengang, måske bare kik på dig selv og din verden omkring dig. Du sad måske med en Iphone og troede aldrig den ville få en OLED skærm og blive så stor som den er, og ram? woww, 9 år gør meget :)

Måske på tide at flatpanels angriber den artikel og opdaterer den anno 2018 :)

min fejl: Flatpanels HAR opdateret på dette emne siden 2009 :)
https://www.flatpanelshd.com/news.php?i ... n=showfull

Nu er OLED skærmens levetid 100.000 timer, er du stadig bekymret?
Af Beckham
#267820
Fuldt forståeligt at du gerne vil have et OLED. Og det er selvfølgelig det du skal gå efter, hvis det er. Men når det er sagt, så skal du altså ikke bekymre dig hvis du må "nøjes" med et XE9005. Det er et fremragende tv. Og til dit behov, hvor det virker som om at du ser en del almindelig tv, så vil XE9005 gøre det glimrende. På almindelig HD tv signal vinder du ikke så meget ved at købe OLED efter min mening. OLED shiner for alvor ved højkvalitetsmateriale som 4K\HDR.
Af Chokofant
#267847
Spændende læsning :)

Jeg er også på udkig efter nyt tv og forestillede mig (indtil jeg læste denne tråd) at det skulle være Samsungs 7- eller 8 serie i 55- eller 65 tommer. På tilbud bliver prisen ca den sammen, -men mener I Sonys XE9005 er et bedre valg ??

Tak for input :)
#267874
Det er en ældre artikel du linker til fra os. Vi har en der er mere tidssvarende og svarer til den måde LG har lavet OLED-panelerne på:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1473926577

XF90 vil primært adskille sig på DV og så flere zoner i lodret retning. XE havde kun 2 rækker, hvilket var til den lave side.
Af Pandaven123
#267925
Hej igen :)

Det blev sgu et LG OLED B7 til mig, fandme om det ikke bare står lækkert.
Jeg oplever dog et problem jeg kan ikke caste noget fra min computer, eller drtv fra min mobil. Det eneste jeg kan caste er youtube fra min mobil.
Jeg kan se og caste alle medier til min ældre chromecast.
Er det normalt?
Af SteffenH
#267933
Torben Rasmussen skrev:Det er en ældre artikel du linker til fra os. Vi har en der er mere tidssvarende og svarer til den måde LG har lavet OLED-panelerne på:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1473926577

XF90 vil primært adskille sig på DV og så flere zoner i lodret retning. XE havde kun 2 rækker, hvilket var til den lave side.
Mener du, at det er nok forbedringer til at give et par tusinde mere, når den kommer ud frem for at købe XE90 nu? :s O-O
Brugeravatar
Af bbplayer
#267934
SteffenH skrev:
Torben Rasmussen skrev:Det er en ældre artikel du linker til fra os. Vi har en der er mere tidssvarende og svarer til den måde LG har lavet OLED-panelerne på:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1473926577

XF90 vil primært adskille sig på DV og så flere zoner i lodret retning. XE havde kun 2 rækker, hvilket var til den lave side.
Mener du, at det er nok forbedringer til at give et par tusinde mere, når den kommer ud frem for at købe XE90 nu? :s O-O
Jeg tror, at er vurderingen "et par tusinde mere" for en nyere model, så burde du hellere købe en OLED lige nu til de priser de ligger i og betale "et par tusinde mere" end købe nyt som ikke byde på meget mere end hvad de nye serie 7 LG skærme allerede giver dig, og som Sony dårligt har fra start når du køber XF90 ;(

Så er "et par tusinde" så lidt, så køb OLED :)
Af SteffenH
#267936
bbplayer skrev:
SteffenH skrev:
Torben Rasmussen skrev:Det er en ældre artikel du linker til fra os. Vi har en der er mere tidssvarende og svarer til den måde LG har lavet OLED-panelerne på:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1473926577

XF90 vil primært adskille sig på DV og så flere zoner i lodret retning. XE havde kun 2 rækker, hvilket var til den lave side.
Mener du, at det er nok forbedringer til at give et par tusinde mere, når den kommer ud frem for at købe XE90 nu? :s O-O
Jeg tror, at er vurderingen "et par tusinde mere" for en nyere model, så burde du hellere købe en OLED lige nu til de priser de ligger i og betale "et par tusinde mere" end købe nyt som ikke byde på meget mere end hvad de nye serie 7 LG skærme allerede giver dig, og som Sony dårligt har fra start når du køber XF90 ;(

Så er "et par tusinde" så lidt, så køb OLED :)
Jeg tænker faktisk at du har fat i den lange ende der.. Jeg bibeholder XE90, bliver tilfreds med den, og om nogle år må det være et 65" OLED, eller hvad den fedeste teknologi nu er til den tid :)