Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#267586
Problemet er at damen siger max 10k til tv og så snyder jeg lidt og smider 2k oveni.
Og hun er ved at være desperat for at vi får et tv op i stuen, da der Intet er idag.
Jeg vil rigtig gerne have et B7 eller C7 fra LG. Men de koster 18888 kr begge 2.
Så enten skal jeg tage kampen med hende og vente til de falder i pris, eller finde et super lækkert TV til de 10-12000kr.
#267587
Et 65XE9005 til 10400 i power lyder ikke tosset, men jeg er bare lidt ked af at det er så “tykt” som det er bagpå, da det skal op og hænge og gerne skal tæt på væggen. Har købt ultra slim ophæng, så syntes det er ærgerligt hvis tv’et træder meget ud fra væggen. ?
#267590
MortenLS skrev:Et 65XE9005 til 10400 i power lyder ikke tosset, men jeg er bare lidt ked af at det er så “tykt” som det er bagpå, da det skal op og hænge og gerne skal tæt på væggen. Har købt ultra slim ophæng, så syntes det er ærgerligt hvis tv’et træder meget ud fra væggen. ?
Syntes hellere du skal gå efter den bedste billedkvalitet end en tynd skærm, for hvis det ikke er i orden, så kommer konen nok med brok..
#267593
PeterD skrev:
MortenLS skrev:Et 65XE9005 til 10400 i power lyder ikke tosset, men jeg er bare lidt ked af at det er så “tykt” som det er bagpå, da det skal op og hænge og gerne skal tæt på væggen. Har købt ultra slim ophæng, så syntes det er ærgerligt hvis tv’et træder meget ud fra væggen. ?
Syntes hellere du skal gå efter den bedste billedkvalitet end en tynd skærm, for hvis det ikke er i orden, så kommer konen nok med brok..
Der er brok uanset hvad jeg gør.
Det er hårdt er være mand i dagens Danmark. ?

Jeg har kigget meget på SJ850 og 950. Mener i Sony XE9005 er dem overlegen?
#267594
Sony'et er et godt TV så jeg ville bestemt ikke være ked af at gå efter det. Kender ikke de andre.

Bemærk at Sony'et har en ordentlig klods af en power adapter, som jeg selv har klistret fast til bagsiden.

Og det hænger da lidt ud fra væggen, men det gør mit LG OLED også. Og hvis konen brokker sig kan du jo sige i kan returnere det og gå efter LG OLED 65B7 eller sågar OLED65W7V :-)
#267597
MortenLS skrev:
PeterD skrev:
MortenLS skrev:Et 65XE9005 til 10400 i power lyder ikke tosset, men jeg er bare lidt ked af at det er så “tykt” som det er bagpå, da det skal op og hænge og gerne skal tæt på væggen. Har købt ultra slim ophæng, så syntes det er ærgerligt hvis tv’et træder meget ud fra væggen. ?
Syntes hellere du skal gå efter den bedste billedkvalitet end en tynd skærm, for hvis det ikke er i orden, så kommer konen nok med brok..
Der er brok uanset hvad jeg gør.
Det er hårdt er være mand i dagens Danmark. ?

Jeg har kigget meget på SJ850 og 950. Mener i Sony XE9005 er dem overlegen?
Ja, LGs LCD skærme er ikke så gode som Sonys hvis du ser på billedkvaliteten.
LG bruger IPS panel og Sony VA i deres skærne. VA giver bedre sortniveau Ulempen er så strømforsygningen.