Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af asgerjakobsen
#267450
Er ret vild med one-connect løsningen til samsungs bedre modeller, samt deres montage meget tæt på væggen. Jeg har ikke kunnet finde oled skærme i samme prisklasse med lignende festures - kender I nogen? - og er den generelle holdning ikke, at en oled som feks PANASONIC TX-55EZ950E er samsungs skærme overlegen når det drejer sig om billedkvalitet ?(ser mest film og fodbold). Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#267451
Alle OLED-skærme er Samsungs overlegen på billedkvalitet, da de ikke har OLED - groft sagt.

Der er ikke nogen der har en løsning magen til Samsungs når det kommer til OLED, desværre. Der har været fremvist prototyper på messerne, men de har enten været kinesiske eller også har man ikke kunne få bekræftet om de nogensinde kommer på markedet.
Af asgerjakobsen
#267484
tak for svar :)
nå øv. Har været inde for at se på LG - super billede, men nederen at indpakning og fjernbetjening ligner noget bilka-crap :( Ved I hvilket af de billige 55 OLED der monteres tættestpå væggen, og kan man evt lave andre løsninger mht fjernbetjeninger?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#267486
Alle de gængse modeller har den dumme boks nederst, så det er lidt hip som hap. Du kan bruge en Logitech Harmony, men for LGs vedkommende mister du naturligvis pegepinden, da den er en del af deres MagicRemote. De kan dog købe deres premium remote, som er den der følger med E, G og W serien i løsvægt.
Af MortenLS
#267489
Han kan da købe 65W7V fra LG. (Wallpaper)

Det er så tæt på væggen man kan komme. ?
Af MortenLS
#267490
Hvis jeg køber et B7V, kan jeg så tilkøbe premium Remote til den?
Og hvad koster den?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#267491
W7 fås ikke i 55”, så den er ikke rigtigt en option. Og så er “boksen” til den ikke just til at gemme af vejen.

Ja, du burde kunne parre den gamle smart-remote fra E6 med en B7. Søg lidt i forum - der er folk der har gjort det.
Af SimonNielsen1
#267492
Mig bekendt kan du ikke bruge premium Remoten fra sidste år til 2017 modeller, du kan godt navigere rundt på tvet men du mister pege funktionen!
Brugeravatar
Af DaneLaw
#267502
Mig bekendt kan man altså godt bruge premium remoten til 2017 modellerne inkl, air navigering, men det står og falder med at man matcher korrekt.
og 2017 kræver premium remoten med dedikteret Netflix & Amazon knapper og ej den med 3D knapper.
og vice versa med 2016 modellerne, her kræver det premium remoten med 3D knapperne og ej de dedikeret Netclix etc.
Billede

selv min el cheapo 6USD remote' er pudsigt nok istand til at bruge WebOS egen Air interface-feature, men alle de øvrige features som knyttes op på Bluetooth fungere selvfølgelig ikke, men den remote er også primært beregnet til når man er i Android TV på ens B7V og kunne spille diverse app..
Har ikke selv købt preimum remoten da jeg ikke rigtig kunne finde svar på om det var udgiften på godt 500DKK værd. og det var først og fremmest "info" knappen som jeg fandt interessant hvis den kunne give en dybere grad af information, men er usikker på hvad grad af info den egentlig levere, og om det i praksis bare tilsvare den info-knap der er i app'en til mobiler m.m.
spurgte her i denne tråd, men dog uden respons.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 11#p266511

-mener dog der var en anden bruger i forummet som valgte at købe premium-remoten (den rigtige til 2017 modellerne med dedikteret Net/Ama-knapper) og fik da indtrykket at det virkede upåklageligt.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#267511
Jamen Torben primium versionen fra 2016 har da ikke Netflix og Amazon dedikeret knapper.
-mig bekendt ser 2016 premium versionen sådan her ud.
Her 2016 premium E6 remote versus 2017 premium E7 remote.
Billede

Og den version brugeren i tråden købte er vist 2017 edition med netop Amazon & Netflix dedikeret knapper, nøjagtig ligesom 2017 B&C7's remote som også har dedikeret knapper og ej 3D knap ligesom vi så på basic remote i 2016.

Billede
Af SimonNielsen1
#267513
Jeg har købt premium remoten 2017 ( den med Netflix/Amazon) og virker somsagt upåklageligt på min c7. Da jeg prøvede i butikken med den uden net/ama virkede pegefunktionen somsagt ikke ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#267515
SimonNielsen1 skrev:Da jeg prøvede i butikken med den uden net/ama virkede pegefunktionen somsagt ikke ?
Du stod vel heller ikke i butikken og afmeldte den originale fjernbetjening, og bagefter parrede den anden? Så logisk nok, kan de fungere i et miljø med mange fjernbetjeninger fordi de parres med tv, så du ikke får 3 skærme til at reagere på du peger med den :)