Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sokken
#267635
Tror da bare det er tv stationerne der gør det for at man skal gøres opmærksom på reklamer. Det er særligt slemt hos discovery og animal planet
Af Morten Larsen
#267670
sokken skrev:Tror da bare det er tv stationerne der gør det for at man skal gøres opmærksom på reklamer. Det er særligt slemt hos discovery og animal planet
Hejsa
Det kan der være noget om, ved nærmere undersøgelse forekommer det ikke på alle kanaler, så det er nok et udbyder setup.

BTW.
Tilslutning af ekstern lyd (sonos) der har jeg problemer med at få lyden fra tv ud af højtt.
Tv kan se Sonos og når jeg tænder Sonos så slår den over på hjemmebio, der er forbundet med RCA men syntes kun at jeg kan se at lydudgang fra tv er 3,5mm jack, kan det passe??

Brugsanvisningen på både tv el online syntes jeg ikke er den mest udførlige. :s
Af thg
#267674
Har du ikke din Sonos soundbar tilsluttet til XE9005 via optisk kabel?

Har du været i menuen på tv'et og angive at lyden skal via lydsystem?
#267692
Så kom mit XE9005 og det lever bestemt op til forventningerne. Man skal dog lige vende sig til den store skærm, når man kommer fra 40".

Med hensyn til at hænge fjernsynet op, er det så helt umuligt at gøre på en gipsvæg?

Jeg tænker lidt på et beslag som følgende: https://www.avxperten.dk/vaegbeslag-42- ... dtraek.asp

Hvis man så bare sætter stærke gips plugs i alle huller, burde det så ikke kunne holde?
Af BrianH
#267698
Hvis du har forstand på det, kan det godt hænge på gips, men "stærke gipsplugs" ved jeg ikke hvad er. Så om dem du mener er de rigtige, er svært at sige
#267700
Morten: der er en optisk udgang. Den sidder nok samme sted som de tre HDMI porte og LAN porten og vender nedad.

Derefter skal du sætte lyden til at være “hjemmebio” og ændre lydoutput til “auto 1/2”, sætte output volumen til “fast” og så burde du flyve med 5.1 lyd.
Af Supergris
#267736
Og så skal du huske, at "vende" den rigtigt, hvis du hænger det op på væggen, efter du har vænnet dig til størrelsen...

55", burde ikke længere kunne overraske i størrelsen. Det er jo ikke mere en stor skærm, blot normalen. :)