Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#265864
Bare vær' 200 % sikker på returregler efter skærmen har været hjemme og tændt..og få det skrevet på at den kan byttes hvis I ikke er 100 %tilfredse.

Havde selv haft bøvl med et "NoName tv" som ikke kunne finde en tysk kanal på dvb-c tuneren, båd fra Elgiganten og Dansk Supermarked. Det var 1 kanal den ikke kunne finde..Ved ikke om den lå på en usikker frekvens, men fik begge steder pengene tilbage efter en masse bøvl og begge steder en 3-4 mennesker inde over som kløede sig i nakken over problemet..
#265871
Må indrømme at jeg generelt blot har forbigået tv-mærker som TCL, men tråden her fik mig til at kigge nærmere på ovennævnte P60.

Og specs ser ikke helt dårlige ud. Især 200 micro dimming zoner er vel noget man normalt ikke ser i denne prisklasse og burde hjælpe ved HDR. Hvad siger i andre til det?
Senest rettet af MKjaer 21. jan 2018, 10:55, rettet i alt 1 gang.
#265872
Det vil jeg helt sikkert sikre mig.

Der er også philips 65 " med VA: https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... -65pus6412

Om lidt kører jeg i elgiganten. Så må vi se hvad der sker...

Kigger på:
Sony xe85. til 6666 som power i morgen sælger til 5555. Hvis det bliver sony, så må jeg se om sælgeren kan presses til prismatch.
TCL i 65" (5999) og storebroren i 55 (6999)
LG 55" til 3700
Samt phillips 65" (6600)
Endelig er der jo også http://www.pricerunner.dk/pl/2-3834870/ ... ign-Priser som er testet her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1494309399 - det er på tilbud til 6999 også...

Hælder til tlc 65", sony 55" og lg55" :-)
#265884
Når... Nu har jeg været i elgiganten.

Oplevelser: De fjernsyn er kalibreret forskelligt og sælger kan ikke finde ud afsærligt meget i menuerne.
Jeg oplevede at næsten alle fjernsyn 'hakkede' lidt i en bestemt båndsløfte scene, hvor en tekst kører lodret ned af skærmen. nogle samsung (fx 55" mu6475 og mu7075 begge til 6999) og en enkelt phillips (55pus7272 til 4999 for 55") gjorde det ikke.
Sælger sagde at det skyldes at fjernsynet har 50 mhz. Og at det har fx sony xe85 ikke. Så vi kiggede på sony xe85 - og den hakkede også... Så enten er phillips til 5000 bedre end sony eller der er noget andet på spil...

Ved ikke om det kan justeres i motion flow eller sportstilstand. Jeg forsøgte (lånte fjernbetjening) men havde ikke det store held.

Så nu er jeg taget i power. Bare fordi... Tror jeg satser på at det der panorerings fis kan løses ved indstillinger, ellre er ligegyldigt ved netflix film.

Hvis nogen læser med vil jeg meget gerne hører input vedr. de to samsung 8mu 64 og mu70) eller phillips ovenfor...

pft
#265885
dovengiffel skrev:Når... Nu har jeg været i elgiganten.

Oplevelser: De fjernsyn er kalibreret forskelligt og sælger kan ikke finde ud afsærligt meget i menuerne.
Jeg oplevede at næsten alle fjernsyn 'hakkede' lidt i en bestemt båndsløfte scene, hvor en tekst kører lodret ned af skærmen. nogle samsung (fx 55" mu6475 og mu7075 begge til 6999) og en enkelt phillips (55pus7272 til 4999 for 55") gjorde det ikke.
Sælger sagde at det skyldes at fjernsynet har 50 mhz. Og at det har fx sony xe85 ikke. Så vi kiggede på sony xe85 - og den hakkede også... Så enten er phillips til 5000 bedre end sony eller der er noget andet på spil...

Ved ikke om det kan justeres i motion flow eller sportstilstand. Jeg forsøgte (lånte fjernbetjening) men havde ikke det store held.

Så nu er jeg taget i power. Bare fordi... Tror jeg satser på at det der panorerings fis kan løses ved indstillinger, ellre er ligegyldigt ved netflix film.

Hvis nogen læser med vil jeg meget gerne hører input vedr. de to samsung 8mu 64 og mu70) eller phillips ovenfor...

pft
"nogle samsung (fx 55" mu6475 og mu7075 begge til 6999) og en enkelt phillips (55pus7272 til 4999 for 55") gjorde det ikke."

Og hvilke mærker tror du Elgiganten får mest provision af at sælge? :)
#265890
dovengiffel skrev:he... i power har de faktisk sive xe90 til 7000 i 55.
så nu står det imellem det og tcl i 65 tommer... og jeg vil gerne have en stor skærm...er sony xe90 virkelig så god. står i butikken nu... men kan sgu ikke bestemme mig
Nu er du nok taget hjem....

Jeg havde taget Sony Tvet.

Fordi at du skal SE tv.
#265894
dovengiffel skrev:****. nej. vi tog en burger til vægelsindet. som jeg ser det, skal jeg nu vælge imellem 65 tommer og 50hz eller 55 tommer og 100 hz.

...
Alt materialet der bliver sendt til dit tv sendes i 50 Hz.

Både Panasonic og Samsung har reklamerer med 600-800 Hz panel, men det er indmaden som også gør en forskel.

Det kommer an på hvor godt det er til "bevægelse" og her er Sony med et VA panel ikke dårligt.
#265896
Er du nu sikker PeterD at du havde taget et Sony Tv, jeg er lidt i tvivl eftersom du kun har peget på det 3 gange i den her tråd ??????

Dovengiffel, hvor langt har du hen til dit tv derfra hvor du sidder ?