Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ChrisJJ
#265760
Men jeg kigger selv videre. Havde dog troet at der ville være lidt mere at hente på forummet. God weekend og tak for de indspark der trods alt kom.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265763
Du leder efter TV i en størrelse, som ingen producenter fokuserer på. Der er ikke nok salg i de små størrelser til, at man laver de skarpe modeller i en serie, som omfatter 40”.
Af ChrisJJ
#265771
Det tror jeg du har ret i Torben. Udfordringen er at jeg ikke har plads til et der er større ned 40".

Har fundet dette Samsung UE40MU6405 UHD-TV i Hifiklubben:
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 05-uhd-tv/

Er det noget værd? Skal bruges med et AppleTV 4K og en PS4 Slim.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265786
Den vil helt sikkert virke, men HDR vil ikke være godt. Det er nok det tradeoff man må sluge ved at vælge en mindre skærm.

Inputlag er lavt, hvilket er positivt til spil. Skærmen har dog et 50/60 Hz panel, hvilket vil give en vis grad af judder ved afspilning af BluRay. Du skal op i MU7 for at få 100 Hz paneler så vidt jeg kan se, og så rammer du muren med størrelsen igen.
Af ChrisJJ
#265811
Har lige målt efter og jeg kan lige knibe mig op på et tv som max er 100 cm i bredden. Kommer så til at gå halvt ind over dørkarmen men det går nok. Så kan jeg vel godt komme op på 43" tænker jeg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265816
Du finder nok stadig ikke en model, der er ret meget bedre end Samsung MU6 (som også fås i 43”). Grænsen for hvor småt man kan få mid-range skærmene går ved 49 eller 55”, så du er lidt låst til low-end med de 40-43”.