Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRP9000
#265612
Hej folkens :)

Har lige investeret i et sony xe9005, er godt tilfreds med billedet osv, men har det problem at når jeg ser kabel tv fx TV3 så synes jeg billedet “ryster” eller hvordan jeg lige skal beskrive det, ved panorering(når kameraet bevæger sig fx)

Nogle der kender til dette? Og evt har en god løsning. Har prøvet at ændre true motien, men synes ikke det ændrer noget
Af MRP9000
#265627
Lægger specielt mærke til det da jeg så the Transporter 2 på TV3 under introen til filmen, der køre kameraet i luften hen over by og et skib, der er det som om alle husene osv sløre/ryster sammen
Af MRP9000
#265628
MRP9000 skrev:Lægger specielt mærke til det da jeg så the Transporter 2 på TV3 under introen til filmen, der køre kameraet i luften hen over by og et skib, der er det som om alle husene osv sløre/ryster sammen
Nu har jeg afspillet samme film på Netflix appen og der er intet ved samme scene?? Er der noget galt med signal? Tv? Eller indstilling? Synes det virker meget mærkeligt :)
#265633
MRP9000 skrev:
MRP9000 skrev:Lægger specielt mærke til det da jeg så the Transporter 2 på TV3 under introen til filmen, der køre kameraet i luften hen over by og et skib, der er det som om alle husene osv sløre/ryster sammen
Nu har jeg afspillet samme film på Netflix appen og der er intet ved samme scene?? Er der noget galt med signal? Tv? Eller indstilling? Synes det virker meget mærkeligt :)
Nogen bemærker det. Andre gør ikke.
#265640
MRP9000 skrev:Nu har jeg afspillet samme film på Netflix appen og der er intet ved samme scene?? Er der noget galt med signal? Tv? Eller indstilling? Synes det virker meget mærkeligt :)
Tv-stationer kan typisk kun sende i ét format på en tv-kanal, herunder én billedfrekvens. Så alt indhold konverteres og presses igennem tv-kæden i dette format. Det betyder også, at alle film konverteres til en forkert billedfrekvens og skærmen ser blot, at indholdet ligger i denne frekvens (den ved jo ikke, at der er lavet konvertering inden da).

Ønsker man sine film i rigtigt format og god kvalitet, så er det generelt ikke en god idé at se dem på tv-kanaler (eller de arkiver, som tv-distributørerne tilbyder, da de typisk er optaget fra tv-kanalen).

Netflix lagrer som regel film i korrekt format.
Af MRP9000
#265642
Hej Rasmus

Tak for det meget fine svar. Men synes bare ikke at hvis jeg så film på mit gamle tv som var 5-6 år gammelt at jeg kunne se det? Tror du det er fordi jeg bare ikke har lagt mærke til det? Heller ikke på vores 37 tommer skærm i soveværelset synes jeg at det ses?

Min frygt er om det er tv’et som evt er en mandags model? Og burde ombyttes inden de 14 dages retturret ophøre.
Brugeravatar
Af bbplayer
#265643
MRP9000 skrev:Hej Rasmus

Tak for det meget fine svar. Men synes bare ikke at hvis jeg så film på mit gamle tv som var 5-6 år gammelt at jeg kunne se det? Tror du det er fordi jeg bare ikke har lagt mærke til det? Heller ikke på vores 37 tommer skærm i soveværelset synes jeg at det ses?

Min frygt er om det er tv’et som evt er en mandags model? Og burde ombyttes inden de 14 dages retturret ophøre.
Jeg synes selv du leverede svaret på dit spørgsmål, når du har prøvet det via netflix og ikke oplever det? Eller tror du ikke på hvad du selv ser :)
Af MRP9000
#265644
bbplayer du har fat i noget ;)

Er ikke en haj i Tv verdenen, så mine spekulationer går bare på hvorfor her ikke har lagt mærke til det før, udover efter jeg har fået nyt tv op, og om et andet tv måske vil håndtere det bedre.

Sådan som billedet rystede og slørede da billedet panorerede hen over en masse hus så meget voldsomt ud :)

Undskylder på forhånd min dumme frygt :)