Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Franskmanden
#265492
Hej til alle.

Jeg har købt et 55B7 og er meget glad.

Jeg vil gerne vide om denne model har eARC - eller om der er planer for det I fremtiden som en opdatering?

:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265495
eARC er en HDMI 2.1 feature, så nej det har den ikke. Der er endnu ingen der ved om det er muligt, at opdatere HDMI 2.0 chipsæt med eARC - ikke engang HDMI-sammenslutningen - da det afhænger af hvordan producenterne har skruet deres produkter sammen. I teorien er det muligt, at tilføje eARC via firmware, men kun hvis producenten har valgt en løsning, som er fleksibel nok.
Af Franskmanden
#265571
Torben Rasmussen skrev:eARC er en HDMI 2.1 feature, så nej det har den ikke. Der er endnu ingen der ved om det er muligt, at opdatere HDMI 2.0 chipsæt med eARC - ikke engang HDMI-sammenslutningen - da det afhænger af hvordan producenterne har skruet deres produkter sammen. I teorien er det muligt, at tilføje eARC via firmware, men kun hvis producenten har valgt en løsning, som er fleksibel nok.
Aha - Jeg spørger fordi at Marantz (Model SR6012), som jeg påtænker at købe, skriver at de vil komme med en software update der skal aktivere eARC.
Jeg vil selvfølgelig gerne at min B7 vil være I stand til at sende Atmos til den receiver.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265574
Vi ved, at nogle fabrikanter af forstærkere er klar for det viste HDMI-sammenslutningen os på CES. Vi ved dog ikke hvor mange der er tale om eller hvilke typer produkter, der vil få opdateringen.
Af Franskmanden
#265657
Torben Rasmussen skrev:Vi ved, at nogle fabrikanter af forstærkere er klar for det viste HDMI-sammenslutningen os på CES. Vi ved dog ikke hvor mange der er tale om eller hvilke typer produkter, der vil få opdateringen.
Så må jeg bare holde vejret og krydse finger.........
ved nærmere eftertanke må jeg hellere fortsat trække vejret! ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265661
Ja, anbefalingen herfra er nok også, at du ikke holder vejret.