Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#265428
Hej FP, jeg har endelig besluttet mig for at opgradere fra mit meget gamle 32" plasma tv.

Kravene er: Primært anvendes til gaming og se netflix med mine venner. Skal indeholde HDR.

Jeg var så nede i Power igår, faldt over dette (se længere nede) og købte det, da det stod til 8000 på tilbud. Jeg er dog i tvivl om det er et godt køb til hvad jeg skal foretage mig. Jeg snakkede med 2 sælgere, da jeg stod i butikken, der prøvede og overbevise mig om at købe en LG 55UJ750VAEN i stedet, samt en LG OLED55B7VAEN (tror jeg, jeg fik ikke noteret navnet på OLED skærmen, men det var en der havde vundet en pris fra EISA til omkring 10.000)


Anyways, efter jeg kom hjem følte jeg mig lidt dum,da jeg ikke havde sat mig 100% in i tingene, inden jeg købte tv'et. Den ene sælger kaldte det et "tænd sluk tv", og den anden var overbevist om at LG 55UJ750VAEN var bedre, da det var et bedre "HDR tv".
Så vidt jeg dog kan se, har mit nye TV også HDR, samt 4k?

Håber i kan gøre mig lidt klogere, beklager det noobede spørgsmål, vil bare gerne være sikker i min beslutning :)

Det omtalte TV:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-413231/

Alternativt overvejer jeg at skifte til XE90, da jeg har læst godt om det herinde.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-520107/
#265429
Er du sikker på du har linket til det rigtige
Det omtalte TV:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-413231/
-de to andre du sætter fokus på lader til at være begge sub 10k TV, så har du købt ovennævnte til 20k?? (kan se du nævner 8k, så meget vel fejl link)
Anyway to sum up, hvis det er 55 tommer' som du har i sinde at slå dine folder i' . så ville jeg anbefale.
at købe LG55B7V OLED hvis du vitterlig kan få det til 10k, som din tekst nævner, hvis det ej er tilfældet - så ville jeg tage 55XE9005 til 6999DKK da det er et usædvanligt stærkt tilbud som pt husere og intet når det til sokkeholderne når man har prisen og anmeldelser in mente.

Btw LG UJ750 er skam et glimrende TV' af et med IPS og 60hz-WRGB panel men men jeg mener også at det er et TV som ikke bør koste mere end godt 5K (55vers) før det ikke længere er et okay køb, og de forcer som modellen besidder' bliver trumfet af andre bedre tilbud.
WebOS3.5 magicRemote, samt dolby vision' skal man ikke kimse af og i det hele taget glimrende format-understøttelse - men det kræver også at panelet har lys'potensen til at udnytte dette og hvor effektiv HDR som det kan præstere, kan jeg tvivle på, og om UJ750 kan byde de bedste op til dans, når man sammenligner prisleje, næppe..

55UJ750 er tæt på identisk med 55UJ701, eneste forskelle er mig bekendt' primært dolby vision support & wireless sound til mulige LG elementer som fx subw-.
LG 55UJ701 gik til 4999 for 4 måneder siden og UJ750 burde ligge i samme leje imo..
- men det forhold' at dit primære formål er "gaming" mudre selvfølgelig billedet' da Sony ikke er en af de hurtigste knallerter på molen når det kommer til input lag og med tanke på en ellers oplagt kandidat som XE9005 men på den anden led 30ms som vist gengives på XE90 serien, er jo heller ikke dårligt og vil være mere end tilstrækkelig for de fleste og hip hop og kom herned om nærmest-ligegyldig-ms- forskelle iforhold til andre modeller. (om "ms / inputlag" variere nævneværdigt på formaterne' skal jeg lade være undsagt).

55B7V til 10k (1) eller 55XE9005 til 6.999 (2) ville være der jeg ville vægte.
#265441
Jeg er lige lidt usikker på hvad tv du enlig endte med? Hvis du har betalte 20k for det der Sony du linker til, så er jeg ked af at sige det, men så er du godt nok blevet snydt. XE90 er et nyere og meget bedre tv.

Ellers er jeg enig med DaneLaw. Hvis du kan få 55" B7 OLED til 10k, så gå efter den. Vil du gerne op i 65", så tag XE90 til omkring de 13-14k.
#265443
Du får bedre HDR-oplevelse, lavere input-lag, bedre og bredere betragtningsvinkler og overall bedre billedkvalitet med en B7. Det vil være dumt ikke at investere, hvis du vitterligt kan få det til 10K. Skal det være SONY, kan du overveje A1, men den er noget dyrere.
#265455
Dit køb af Sony X7505 til 8000kr er nok fint, hvis du selv ville have 65" til en god pris. Når du nævner OLED, så er det fordi du ville få et bedre billede til 10000kr, ville du gerne betale mere for et mindre tv 55" men bedre billede?

Jeg synes dog ikke at Sony fans mener 7505 er det bedste valg, så ud fra dem du nævner, ville jeg returnere det og betale 2000kr mere og få et B7 OLED :)
#265468
Det link der virker så heller ikke :D

Ja se om du kan finde det LG OLED B7 til 10000kr det ville være billigt
#265478
Grandahl skrev:Det link der virker så heller ikke :D

Ja se om du kan finde det LG OLED B7 til 10000kr det ville være billigt

Som sagt var det et weekendtilbud, og prisen er nu gået op igen på linket.

Jeg kan desværre ikke få b7 til 10k mere.

Så lige nu står jeg mellem et XE90 kontant til 7k eller et b7 til 12k på afbetaling.
#265480
Beckham skrev:Aldrig en god ting at købe den slags på afbetaling. XE90 er et super tv og vil helt sikkert leve op til de flestes krav. Snup du dig bare sådan en..:-)
Baseret på hvad? Elgiganten har ofte helt afdragsfrie lån med en lille etableringsomkostning på et par hundrede kroner.

Jeg skal da love for, du er aggressiv med at anbefale en XE90 til enhver. :)
#265481
Kender ikke lige El Gigantens finansieringsmuligheder, men tror de fleste folk som arbejder med økonomi vil frafråde at optage forbrugslån af en hver slags..:-)

Men anyway...ja...har anbefalet XE90 flere gange. I dette tilfælde var det jo så brugeren selv som bragte det på banen...;-)
#265485
Beckham skrev:Kender ikke lige El Gigantens finansieringsmuligheder, men tror de fleste folk som arbejder med økonomi vil frafråde at optage forbrugslån af en hver slags..:-)

Men anyway...ja...har anbefalet XE90 flere gange. I dette tilfælde var det jo så brugeren selv som bragte det på banen...;-)
Ikke alle forbrugslån er rædsomme, hvis man gider at sætte sig ind i omkostningerne og ÅOP.