Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DetBareJoe
#265395
Hej FP!
Jeg er en af de heldige, som nåede at få et XE90 på tilbud hos Power. I dag fik jeg så sat det op, men må sige, det står ikke nær så skarpt som i butikken/yt videoer.
Det er ikke slemt, men synes at spotte slør på svagt niveau, rimelig ofte. Jeg er ekstremt grøn på tv verdenen, nogen der kunne forklare mig hvorfor? Det kørte på WiFi, har 100/35 net.
Jeg kunne engang få tilbudt muligheden for hdr, som ellers skulle være der, hvor jeg var(fulgte rtings.com) nogen der kan svare mig på hvorfor?
Ps. Ja, jeg er meget grøn i denne verden og det er også mit først smart tv :D
Af lommeregner
#265399
Synes det er svært at svare dig, for hvad er det konkret, som du efterlyser eller mangler? Der er i øvrigt en del emner omkring billedkvalitet på netop dit Sony tv på forummet.
Af DetBareJoe
#265402
lommeregner skrev:Synes det er svært at svare dig, for hvad er det konkret, som du efterlyser eller mangler? Der er i øvrigt en del emner omkring billedkvalitet på netop dit Sony tv på forummet.
Har kigget på forum, jeg kunne ikke finde nogen der omhandlede mine 2 spørgsmål
Af DetBareJoe
#265406
Torben Rasmussen skrev:Slør har ikke noget med netforbindelsen at gøre. Forskellen kan ligge i indstillingerne.

Jeg forstår ikke helt dit andet spørgsmål.
Hej tak for svar. Hvad kunne det være af indstillinger? Har bare sat efter rtings.com

Mit andet spørgsmål går på, at jeg i indstillingerne, ikke kan aktivere hdr, den mulighed er der såre simpelt ikke. Kræver det noget specielt? Det eneste jeg har sat til tvet, er strømstikket. O-O
Af lommeregner
#265408
HDR er ikke noget der skal aktiveres. Når du får et HDR signal, så kan det ses under indstillingen Billede i øverste højre hjørne. Netflix kræver dyreste abonnement for at vise 4K og HDR.
Af DetBareJoe
#265409
lommeregner skrev:HDR er ikke noget der skal aktiveres. Når du får et HDR signal, så kan det ses under indstillingen Billede i øverste højre hjørne. Netflix kræver dyreste abonnement for at vise 4K og HDR.
Ah så forstår jeg. Tror jeg sad på dr1 og så x factor, det må så ikke understøtte det. Troede det var en mulighed man altid havde, for at kunne aktivere. Men det fremgår altså kun, ved 4k tjenester? :)
Af Beckham
#265410
Nej, du kan ikke aktivere HDR. Det kræver at kilden sendes ud i HDR. I teorien kan HDR og 4K stå alene hver for sig. Er to forskellige teknologier. Men ja, for det meste vil HDR materiale også være i 4K.

Du nævner også noget om slør. Kan være indstillinger. Nu ved jeg ikke hvad det er for noget indhold du ser sløret på? Men sport som streames via nettet er ofte ikke så god kvalitet som ved god gammeldags antennekabel.
Af DetBareJoe
#265414
Beckham skrev:Nej, du kan ikke aktivere HDR. Det kræver at kilden sendes ud i HDR. I teorien kan HDR og 4K stå alene hver for sig. Er to forskellige teknologier. Men ja, for det meste vil HDR materiale også være i 4K.

Du nævner også noget om slør. Kan være indstillinger. Nu ved jeg ikke hvad det er for noget indhold du ser sløret på? Men sport som streames via nettet er ofte ikke så god kvalitet som ved god gammeldags antennekabel.
Hej tak for svar.
Jeg så kun lige dr1 x factor, vel og mærket ikke live, hvis det også kan have noget at sige? Hvad tænker du? :)
Af DetBareJoe
#265430
Beckham skrev:Tænker du i forhold til slør? Jeg har selv set X Factor via DR appen via mit XE93 og har ikke set noget slør.
Ja præcis. Damn, det er lidt noget øv. Jeg ved godt nok ikke, hvad der gør, at det står så skarpt i butikkerne og YouTube videoer. Håber da der er en logisk forklaring bag, for ud af alle de reviews mm. Må jeg sige, at tvet ikke lever op til mine forventninger. :o
Af Beckham
#265438
Men hvad for nogle kilder viste de tv i butikkerne? Husk på at de jo ofte viser blu rays og lignende og det kan jo altså ikke sammenlignes med antennesignal eller gennemsnitlig HD streaming.
Af DetBareJoe
#265442
Beckham skrev:Men hvad for nogle kilder viste de tv i butikkerne? Husk på at de jo ofte viser blu rays og lignende og det kan jo altså ikke sammenlignes med antennesignal eller gennemsnitlig HD streaming.
Ah ja, det tør jeg selvfølgelig ikke at sige, men selvfølgelig skal de jo fremvise det bedste billede, for at sælge varen bedre.
Det er ikke fordi at farverne er dårlige på tv'et, de er rigtig gode, de står bare ikke så skarpt som i butikkerne/reviews på yt. Tænker ikke at yt reviewers kun kører bluray? Eller gør de?
Jeg kører ikke antenne signal, kun rent WiFi. Kan dette have noget med det at gøre?