Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#265363
Os der ikke er bekendt med alle fagudtryk, hvad betyder så posterization ? Gætter på at det betyder hvor meget hakken/uro der er over de glidende overgange?
Brugeravatar
Af DaneLaw
#265403
Køre A1 vitterlig med samme SOC som de ældre og markant billigere 60hz paneler og modeller med år på bagen.
som XD7005 og XD8005
Billede
55A1 - 49XD7005 - 43XD8005

for mediatek a-53 quadcore 1100mhz og dualcore Mali Mt860 700mhz er fra den helt lave boldgade, og knyttet på med sløv 2gb ddr3 ram kan det vække bekymringer.
Var ihvertfald noget som gjorde mig betænkelig ved et så dyrt produkt, men forklaringen er at de behøver tilsyneladende ikke mere og lader til at være normen.
men tror alle kender til hvilken hæmsko et open source OS som netop Android kan være, hvis man mangler resurcer, men mine betænkeligheder da jeg i efteråret kværnede spec's på de forskellige alternativer, - er gjort til skamme, for Sony A1 er et forrygende flot OLED TV og også det eneste af ovennævnte topic-modeller som operere med BFI black frame insertion og en feature som LGs tilføjer på deres 2018 lineup.

men syntes godt nok at Sony har cheap out på deres SOC og samme system on chip som et ældre 60hz IPS 49XD7005 eller VA 43XD8005, men en SOC som har været rimelig gennemgående de senere år på Sony's linup.
Vil AF8 følge trop med samme svage arkitektur på deres SOC system..

Spec/SOC.
https://i.imgur.com/ptqIoWQ.png

ER der nogen som er bekendt med arkitekturen i LG's M16P ?
Senest rettet af DaneLaw 14. jan 2018, 19:56, rettet i alt 1 gang.
Af almighty_85
#265946
Hej Alle.
Jeg står også og er i tvivl om hvilket tv jeg skal købe af A1 vs C7/B7. I 65’.
Er der nogle der kan bekræfte at LG er blevet lige så god på motion som Sony, efter seneste opdatering. Det er svært at spotte i butikken, da der hverken var 65’ udstillet i butikken og materialet er optimeret til tv’et dernede.

Derudover er jeg i tvivl om garantien dækker burn-in. Fyren i Elgiganten sagde at “nogle gange var den dækket”.... ;;)